אימוץ כלבים ב-2022: כל מה שחשוב לדעת לפני שמביאים חבר חדש הביתה

אימוץ כלב: חלום שמתגשם

אימוץ כלבים זו מחשבה שעוברת לכם בראש כבר הרבה זמן. אתם מדמיינים את החיים עם כלב שוב ושוב.

אפשר כבר ממש להרגיש את האהבה שאתם מקבלים בכל פעם שאתם חוזרים הביתה, נשיקות וחיבוקים. אפשר כבר להרגיש את הכיף בטיולים המשותפים או סתם להתבטל מול הטלוויזיה.

איזה חלום מקסים, הלוואי והוא יתגשם. אם אתם מתכננים לאמץ כלב, חשוב שתבינו מה זה אומר באמת – כי לפעמים המציאות לא דומה לחלום. 

הטיפים שהכי חשוב לדעת לפני אימוץ כלבים:

שאלנו בעלי כלבים, וטרינרים ומטפלים התנהגותיים מה חשוב לדעת לפני שמאמצים כלב. אלה התשובות שלהם:

  1. כלב זה לא צעצוע: יש לו צרכים, רצונות ואופי משלו. הוא עלול לעשות צרות, להרוס דברים, להיות חולה ולהזדקק לעזרה. לפעמים קשה יותר למצוא דירה עם כלב, ולעתים העלויות עשויות להתייקר. אסור לשכוח את כל אלה, ולהיות לצדו גם ברגעים פחות נעימים, ברגעי לחץ ובשעות משבר. 
  2. אמצו כלב דומה לכם: חשוב להבין מה אורח החיים שלכם וסדר היום השגרתי. אתם בקטע של מרתונים או שאתם מעדיפים לעשות איזה בינג' טוב בנטפליקס? אמצו כלב שמתאים לאורח החיים שלכם. כלב פעיל עלול לסבול אצל קאוצ' פוטטוס, וכלב עצלן לא ירצה להצטרף לאימונים שלכם. 
  3. מאמצים גור? שימו לב שהם צריכים ליווי בחודשים הראשונים. הם עלולים לבכות בהתחלה, לעשות קקי ופיפי בכל הבית ולנשוך כל דבר. ההתנהגות הגורית הזאת אינה מתאימה לכל אחד.
  4. היעזרו במומחים: לפני שאתם מאמצים כלב, כדאי להיעזר במאלף, בפעילים, בוטרינרים או בכל מי שיכול לסייע לכם לבחור את הכלב המתאים לכם. ככל שתיערכו מראש טוב יותר, הכניסה של החבר החדש תהיה חלקה ונעימה יותר עבורכם ועבורו.  
  5. היו סבלנים: כשאתם מאמצים כלב, אתם מצרפים לחייכם יצור חי שלא מכיר אתכם, לא מכיר את הבית שהכנסתם אותו אליו ולא יודע מה צפוי לו בכל רגע. יכול להיות שהוא כלב מתלטף מהרגע הראשון, אבל ייתכן גם שייקח לו זמן להיפתח אליכם. תנו לו את הזמן הזה עד שירגיש בטוח לצדכם. 
  6. דאגו לבריאות שלו: בקרו אצל וטרינר לבדיקה כללית לאחר האימוץ. אם הוא חולה, בדרך כלל טיפול בשלב מוקדם של המחלה יהיה קל, מהיר וזול יותר. חוץ מזה שתמיד עדיף לדעת שהכל בסדר. כדי למצוא את הוטרינר שלכם כמה שיותר מהר, בצעו סקר שוק של מרפאות וטרינריות באזור מגורכם עוד לפני האימוץ. 
  7. בררו על הכלב: לפני האימוץ כדאי לדעת מה מצבו של הכלב. בדקו האם הוא מסורס (או שהיא מעוקרת), האם ניתנו החיסונים ונעשו בדיקות הבריאות ההכרחיות? ידיעה מראש תוכל למנוע אי נעימויות בהמשך הדרך. 

הטיפים האלה ניתנו על ידי הורים לכלבים, וטרינרים ופעילים למען כלבים. אם אחרי קריאת הסעיפים האלה ירד לכם החשק לאמץ כלב, או שפתאום חטפתם פיק ברכיים – אל תשכחו שהם כולם חיים עם הכלבים שלהם ולא יוותרו עליהם בחיים!

אימוץ כלבים הולך לשנות לכם את החיים – ואנחנו מקווים שהחיוך לא ירד לכם מהפנים.

רגע לפני שהכלב מגיע

רוצה לאמץ כלב? יש טעויות שיעלו לך ביוקר!

אימוץ של כלב יכול להיות כיף גדול, אבל לפעמים הוא גורם לקשיים לא פשוטים. כדי להימנע מכל הטעויות הנפוצות של מאמצים טריים – חשוב להיעזר במומחים, ויש לנו בדיוק את המומחים בשבילך!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני