מה הגזע האהוב בישראל, וכמה כלבים קשישים חיים כאן? פורסמו הנתונים הרשמיים

כמו בכל שנה, משרד החקלאות פרסם את הנתונים הרשמיים על אוכלוסיית הכלבים בישראל. בשנה האחרונה עלה מספר הכלבים הרשומים בכעשרים אלף, וכיום רשומים בישראל קצת פחות מחצי מיליון כלבים, עם קטן לכלבים הזכרים על פני הנקבות.

על פי נתוני המשרד, ממוצע גילאי הכלבים בארץ עומד על 6.5 שנים, אך ישנם כ-6,000 אלפים כלבים בני 15 שנים.

בשנה האחרונה נרשמו לא פחות מ-56,219 כלבים חדשים. הגזע שנמצא במקום הראשון במספר הכלבים שנרשמו השנה הוא שיצו, שרשם 3,074 כלבים. במקום השני, פומרניין עם 2,640 כלבים חדשים. במקום השלישי – רועה גרמני עם 1,835. במקום הרביעי נמצאים כלבי היורקשייר עם 1,556 כלבים ואחריהם במקום החמישי המלטז, עם 1,507 כלבים.

גזע השיצו הפך השנה לגזע המועדף על בעלי כלבים, לאחר שבשנה שעברה הוא היה רק במקום השלישי. כיום רשומים במאגר מעל 18 אלף כלבי שיצו. הפקינזים נדחקו למקום השני לאחר שלוש שנים בהן שמר הגזע על המקום הראשון. אחריהם נמצאים הרועה הגרמני במקום השלישי, לברדור במקום הרביעי. הפינצ'רים נמצאים במקום החמישי. עם זאת, מדובר רק בכלבים הגזעיים, משום שהכלבים המעורבים, כמו כל שנה, תופסים את המקום הראשון בלי שום עוררין – עם 262,254 כלבים רשומים.

נראה שלאירוויזיון הייתה השפעה גדולה על אוכלוסיית הכלבים בישראל, שכן "טוי" הוא השם שניתן בשנה החולפת להכי הרבה כלבים – עם 374 כלבים. אחריו נמצאים לואי לזכרים ולונה ובל לנקבות.

בין השמות המקוריים שניתנו השנה לכלבים הם אדומית, אוצר זהב, אטרקציה, דובי קטן, זנזיבר, חכם ,יוטיוב, יפיפיה, כוכב שביט, כרמיאל, מבסוטה, מג'נונה, מטייל, סייפן ועקומה.

והיכן הכלבים האלה חיים? אם למישהו היה ספק, גם השנה שומרת תל אביב על המקום הראשון ברשימת הערים אוהבות הכלבים, ובעיר נרשמו בשנה האחרונה 36,076. הרחק מאחוריה נמצאת ראשון לציון עם קצת יותר מ-15,500 כלבים, והיא הדיחה את חיפה שבה נרשמו השנה כ-400 כלבים פחות ממנה. במקום הרביעי ניצבת בירת הנגב ואחריה ירושלים.

את הרשימה סוגרת העיר החרדית מודיעין עילית, שם נרשמו רק ארבעה כלבים בשנת 2018.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני