[מחקר] מאיזה גיל אפשר לאלף כלב: וכיצד הבעלים משפיעים עליו

מעבר לעובדה שבעלי כלבים נוטים לאמץ כלבים שמתאימים לאופי שלהם, ליחסים בין בעלים לכלב יש השפעה על אופי הכלב. שני חוקרים ניסו להבין כיצד אפשר להפוך את הכלבים לקצת יותר מאושרים
מאיזה גיל אפשר לאלף כלב

אם שאלת את עצמך מאיזה גיל אפשר לאלף כלב, המחקר הזה בשבילך. חוקרים מאוניברסיטת מישיגן הוכיחו כי יש לכם ולכלבים שלכם הרבה יותר במשותף ממה שאתם חושבים.

המחקר, שפורסם במגזין Research in Personality גילה כי האישיות של כלבים מעוצבת על ידי הבעלים שלהם. המחקר נערך על ידי ד"ר ויליאם שופיק וד"ר ג'ונתן וויבר מהמחלקה לפסיכולוגיה של האוניברסיטה.

שופיק אמר כי הוא חשב על המחקר לאחר שהבחין באישיות השונה של כלבים, כגון העובדה שהם חברותיים או חרדתיים. המחקר נערך במשך חודשיים, בהם סקרו החוקרים 1,600 כלבים מ-50 גזעים שונים.

הכלבים נחלקו באופן שווה לזכרים ולנקבות, וטווח הגילאים שלהם היה בין כמה שבועות ועד 15 שנים. בעלי הכלבים ענו על שאלות שהעבירו להם החוקרים בנוגע לאישיות של הכלבים שלהם – ולאישיות שלהם עצמם.

שופיק אמר כי הוא ראה התאמה בין הכלבים לבין הבעלים שלהם בשלושה תחומים עיקריים: תכונות אופי שמועברות מהבעלים לכלבים שלהם, תכונות אופי המאפיינות גילאים מסויימים ואיכות היחס בין הבעלים לכלבים שלהם כגורם משפיע על אישיות הכלב.

מאיזה גיל אפשר לאלף כלב

הוא גם גילה (באופן לא מפתיע כלל) כי קשה יותר לאלף כלבים מבוגרים יותר, וכי הזמן הטוב ביותר לאילוף הוא גיל 6, אחרי שהכלבים עברו את שלב הגורות שלהם. הוא הסביר שגם תכונות כגון מצפון באות לכלב רק באמצע החיים שלו.

הסקר גילה כי לאנשים מוחצנים יש ברוב המקרים כלבים פעילים ונרגשים, בזמן שלבני אדם פסימיים יש כלבים חששנים יותר, ומגיבים פחות טוב לאילוף.

לכן, השאלה לא צריכה להיות רק מאיזה גיל אפשר לאלף כלב, אלא גם מה התכונות שהבעלים מעביר לכלב.

שופיק אמר כי אחת הסיבות לכך שבעלי כלבים והכלבים שלהם דומים זה לזה היא מכיוון שבעלי הכלבים נוטים לבחור כלבים שתואמים לאישיות שלהם.

כתבות נוספות:

המחקר גילה עוד כי לבעלי כלבים יש השפעה גדולה על הדרך שבה הכלבים שלהם מרגישים, ועל התפתחות האישיות שלהם והשינוי לאורך זמן.

וויבר ושופיק גילו גם כי אימוני משמעת תופסים חלק חשוב בהתפתחות האישיות של כלבים. כלב שזוכה לאילוף כזה, והבעלים שלו שמח במהלך האילוף – יש סיכוי גבוה יותר שהכלב יפתח אישיות חיובית.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני