כך כלבים מזהים שאתם חולים -לפני שאתם יודעים על זה

כשבעלי כלבים חולים, החברים הקטנים פתאום מתנהגים קצת שונה ומביעים יותר חמלה. מה הם בעצם מנסים להגיד לנו?
כלב מנחם אדם חולה

כשאנחנו מתחילים להרגיש חולים, זה בדרך כלל מלווה בכאבים, בתחושות לא נוחות, ולפעמים גם בשיעול ונזלת. לבעלי כלבים יש פעמים רבות עוד תסמין לכך שהם חולים: החברים הקטנים האלה פתאום מתנהגים קצת שונה ומביעים יותר חמלה כלפינו.

אם אתם חושבים שזה רק בדימיון שלכם, כדאי שתדעו שיש חוקרים שטוענים שכלבים באמת יודעים לזהות סימנים רבים שמעידים על כך שהבעלים שלהם חולים. מסתבר שכלבים יודעים לזהות דברים הרבה יותר חמורים מצינון קל.

"כלבים רגישים במידה מדהימה כלפי שינויים אצל הבעלים שלהם", אומרת אלכסנדרה הורוביץ, ראש מעבדת הקוגניציה לכלבים בקולג' ברנרד. , "אם הבעלים סובלים מוירוס או מבקטריה, הריח שלהם יהיה שונה".

לדבריה, ישנן מחלות שמשנות את ריח הגוף של אדם בצורה כה משמעותית עד שאפילו אנשים אחרים יכולים להבחין בזה, אך כלבים רגישים הרבה יותר לריחות עדינים יותר. פעמים רבות, הכלבים יודעים לזהות את השינויים האלה עוד לפני שהבעלים שלהם מתחיל להרגיש חולה.

הסיבה לכך טמונה כמובן בחוש הריח המפותח שלהם: יש להם יותר מ-300 מיליון קולטני ריח באף, לעומת שישה מיליון בלבד לאדם הממוצע. חוקרים גילו עוד כי מצב רוחו של אדם, דבר שיכול לשמש כאינדיקציה למחלה, מעורר את חוש הריח של הכלב. למעשה, הרגשות של בני האדם באים לידי ביטוי בין השאר גם בשינויים כימיים בגוף, וכלבים מגיבים לשינויים האלה.

מעבר לחוש הריח המפותח, כלבים מקבלים מידע גם מקולו של הבעלים שלהם. בשנת 2014, גילו חוקרים כי לכלבים יש אזור במוח, דומה לאזור שנמצא במוח האדם, שמאפשר להם לזהות שינויים רגשיים על פי דיבור. צורת הדיבור של אדם משדרת מגוון של רגשות.

עם זאת, עדיין לא ברור איך הכלבים מבינים את הסימנים האלה. "אנחנו שולחים להם המון סימנים", אומרת הורוביץ, "אבל לא ברור אם הם מבינים שמדובר במחלה או בדבר אחר".

מה שאנחנו מפרשים כדאגה מצדו של הכלב, יכול להיות קשור יותר לסקרנות או לחשדנות כאשר משהו לא בסדר איתנו, הבעלים. להישאר קרוב אלינו יכולה להיות דרך מעולה לקבל עוד מידע על המצב החדש שאנחנו נמצאים בו. הורוביץ מציינת כי יכול להיות שחיית המחמד שלהם פשוט דואגת לכם, ורוצה לעזור.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני