עושים היסטוריה: היום ירוץ לראשונה עיוור בעזרת כלבי נחייה בלבד בחצי מרתון ניו-יורק

תומאס פאנק רץ לא פחות מעשרים מרתונים בחייו לאחר שהתעוור בשנות העשרים המוקדמות לחייו. בתחילה הוא חשש לחזור לרוץ, אך בסופו של דבר ניצח את המחסום הפסיכולוגי ורץ ריצות ארוכות בעזרת מדריכים שסייעו לו. בכל הזמן הזה הוא חשב רק על משהו אחד: האם יוכל לרוץ ריצות ארוכות בלי סיוע של בני אדם, אלא רק בעזרת כלבי הנחייה שלו? היום הוא ינסה להוכיח שזה אפשרי
תומאס פאנק בריצה עם כלב נחייה

תומאס פאנק, 48, חובב ריצה כבר די הרבה שנים, והוא רץ לא פחות מעשרים מרתונים בחייו – לאחר שהתעוור בשנות העשרים המוקדמות לחייו. בתחילה הוא חשש לחזור לרוץ, אך בסופו של דבר ניצח את המחסום הפסיכולוגי ורץ ריצות ארוכות בעזרת מדריכים שסייעו לו. בכל הזמן הזה הוא חשב רק על משהו אחד: האם יוכל לרוץ ריצות ארוכות בלי סיוע של בני אדם, אלא רק בעזרת כלבי הנחייה שלו?

פאנק הוא נשיא ומנכ"ל ארגון Guiding Eyes for the Blind עמותה שפועלת בעיר ניו יורק ומתאימה בין כלבי נחייה לבעלי לקויות ראויה. לפני ארבע שנים הוא החל לאלף "מדריכי ריצה", שיוכלו לסייע לרצים המתמודדים עם לקויות ראייה. 24 כלבים כבר סיימו את התכנית בהצלחה, ו-12 נוספים נמצאים בדרך לסיומה. ברגע שהכלבים מסיימים את ההכשרה, העמותה משדכת בינם לבין לקויי ראייה שהגישו בקשה, ומכשירה כלבים נוספים בחינם.

היום (ראשון), פאנק יהפוך להיות העיוור הראשון בעולם שהתחרה בחצי מרתון ניו יורק, ונעזר רק בצוות של שלושה כלבי נחייה: ווסטלי, וופל וגאס. שלושת כלבי הגולדן-רטריבר יסייעו לפאנק בתורות לאורך המסלול באורך יותר מ-21 קילומטרים. הכלבים גם ייכנסו להיסטוריה בתור ההולכים על ארבע הראשונים שהשתתפו בתחרות. "זה צוות לעניין", אמר פאנק.

[wpinsertinpostad id="xrmxa5c76edd3ad455"]

"זה אף פעם לא נתפס בעיני לצאת מהבית ולהשאיר את כלב הנחייה שלי מאחור. אני אוהב לרוץ וגם הם", סיפר, "זה היה רק עניין של לחשוב נגד המוסכמות ולשאול 'למה לא?'"

לא כל הכלבים מתאימים לתפקיד כזה, שדורש רמה גבוהה יותר של משמעת ושל כושר מכלבי נחייה אחרים. ריצה מהווה אתגר ייחודי לכלבי הנחייה, משום שעליהם לנווט באזורים שונים, בפניות, במדרגות, בשבילים צרים וברחובות עמוסים, תוך שהם מתעלמים מכל ההסחות שיש לעיר להציע.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני