"צעד משמעותי שיסייע לכלבים למצוא בית": משרד החקלאות עדכן את נוהל הכלביות

משרד החקלאות הודיע כי הוא עדכן את הנוהל שנועד להסדיר את מסירת הכלבים לאימוץ מכלביות של הרשויות השונות ומעמותות למען בעלי חיים. בזכות העדכון, קוצר בחצי שהות החובה של כלבים בכלביות. זאת, במטרה לתת הזדמנות לאימוץ יותר כלבים, ולפנות מקום בכלביות לכלבים אחרים
כלבים בכלביה

משרד החקלאות הודיע כי הוא עדכן את הנוהל שנועד להסדיר אימוץ הכלבים מכלביות של הרשויות השונות ומעמותות למען בעלי חיים. בזכות העדכון, קוצר בחצי שהות החובה של כלבים בכלביות. זאת, במטרה לתת הזדמנות לאימוץ כלבים רבים יותר, ולפנות מקום בכלביות לכלבים אחרים.

בהודעה שפרסם המשרד בחודש שעבר, ההתרחבות המהירה של בעלי החיים בישראל פוגעת ביכולת של הרשויות והארגונים הפועלים למען רווחתם של בעלי החיים לתת מענה לכל הכלבים מחוסרי הבית. בשל כך מועברים כמה מהכלבים האלה למתקנים זמניים שאינם מתאימים לשהות ארוכת טווח. במשרד מדגישים כי קצב ההתרבות המהיר מקשה על נתינת מענה הולם לכלבים חסרי בית.

[wpinsertinpostad id="auqou5c76edb24dc29"]

בשל המצב הבעייתי של הכלבים, ולעידוד אימוץ כלבים תוך צמצום החשש להפצת מחלות – ובראשן מחלת הכלבת, עדכן משרד החקלאות את הנוהל, וכעת הזמן בו יהיו חייבים לשהות בכלביות רק 15 ימים במקום 30.

מטרת 15 הימים האלה להבטיח שהכלב בריא, "בר אימוץ" ואין לו בעלים שמחפש אחריו. במשרד החקלאות מדגישים כי כלבים שהגיעו מאזורי סיכון לכלבת יוחזקו בכלביות הנמצאות בפיקוח יומי של רופא וטרינר ל-45 ימים לפחות לפני שיימסרו לאימוץ. זאת, כדי להבטיח שמחלת הכלבת לא נמצאת בתקופת הדגירה בגופם.

הממונה על חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר דגנית בן-דב אמרה כי "המשרד עושה כמיטב יכולתו כדי לדאוג לרווחת בעלי החיים, תוך שמירה על בריאותם ועל בריאות הציבור כולו". היא הוסיפה כי הצעד האחרון עליו הודיע המשרד הוא "צעד משמעותי נוסף שיסייע ליותר בעלי חיים למצוא בית"

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני