תל אביב: כלב כמעט נהרג מבליעת כדור צעצוע בגינת כלבים

גינות כלבים משמשות בעלי כלבים שרוצים שהם ישחקו עם כלבים אחרים, אך לפעמים הגינות האלה הן סכנה של ממש. כך גילה ביום חמישי האחרון ד', שביקש לא לחשוף את פרטיו
צילום רנטגן של כדור תקוע בוושט (תמונה: באדיבות ד"ר טלי אברהם)

גינות כלבים משמשות בעלי כלבים שרוצים שהם ישחקו עם כלבים אחרים, אך לפעמים הגינות האלה הן סכנה של ממש. כך גילה ביום חמישי האחרון ד', שביקש לא לחשוף את פרטיו או את פרטי כלבו.

ד' הגיע עם הכלב שלו, בגודל בינוני-גדול, לגינת כלבים בצפון הישן של תל אביב כדי שהוא יוכל לפרוק קצת אנרגיה ולשחק עם כלבים אחרים. אך הביקור השגרתי הפך מהר מאוד למירוץ נגד השעון בניסיון להציל את חייו של הכלב.

צילום רנטגן של כדור תקוע בוושט (תמונה: באדיבות ד"ר טלי אברהם)
צילום רנטגן של הכדור תקוע בוושט (תמונה: באדיבות ד"ר טלי אברהם)

הפרשה החלה כאשר אישה אחת נכנסה לגינת הכלבים עם הכלבה שלה, שהחזיקה כדור בפה. כבר בשער של הגינה, הכלבה הוציאה את הכדור והוא התגלגל אל תוך הגינה. הכלב של ד' רץ מהר, תפס את הכדור בפיו – ובלע אותו בטעות.

"הוא בשנייה תפס את הכדור, ובגלל כל האדרנלין והרכושנות של הגינה, הוא לקח אותו ובטעות בלע אותו", סיפר ד', "דקה אחרי זה הוא כבר הקיא בצד מיצי קיבה, ולקחתי אותו לווטרינר בתוך שלוש דקות".

הכדור מוצא מגופו של הכלב (צילום: באדיבות ד"ר טלי אברהם)
הכדור מוצא מגופו של הכלב (צילום: באדיבות ד"ר טלי אברהם)

ד' פינה את כלבו בן השנה במהירות אל הווטרינרית ד"ר טלי אברהם. "יש להם נטייה לבלוע את זה", אמרה ד"ר אברהם למגזין כלבים, "זו לא פעם ראשונה שדבר כזה קורה". היא הדגישה כי בליעה של צעצוע, כמו הכדור שבלע כלבו של ד' עשוי לגרום למוות. "הכדור ישב בוושט וחסם אותו חסימה מלאה. הכלב רייר, היו לו קשיי נשימה והוא בלע את הריר של עצמו".

ד"ר אברהם קוראת לבעלי הכלבים להימנע מלהביא צעצועים וחטיפים לגינות כלבים. "זה קורה די הרבה לצערי הרב, אנשים מביאים משחקים לגינות כלבים ומנסים לשחק עם הכלב. זה גורם למריבות, והכי גרוע שהרבה כלבים צעירים וכלבים שבולעים צעצועים ואוכלים צעצועים". היא הוסיפה כי בעבר כבר יצא לה להוציא גרב קשורה, ששימשה כצעצוע, מבטן של גור כלבים אחר.

הכדור בידה של הווטרינרית (צילום: באדיבות ד"ר טלי אברהם)
הכדור בידה של הווטרינרית (צילום: באדיבות ד"ר טלי אברהם)

"רוצה לשחק עם הכלב שלך? תעשה את זה במקום אחר", מבקשת ד"ר אברהם מבעלי הכלבים. היא הוסיפה כי לכלבו של ד' היה מזל, משום שהוא הגיע למרפאה בתוך זמן קצר מרגע האירוע. במידה והוא היה מגיע מאוחר יותר, הרופאים היו נאלצים להכניס את הכלב לניתוח ולפתוח לו את הבטן כדי להוציא את הכדור. מי היה יודע מה היה עולה בגורלו של הכלב במידה והיה מגיע למרפאה מאוחר מדי?

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני