נלחמים בנוכלים: האם קבוצות אוהבי הכלבים בפייסבוק מגינות עלינו מפני רמאים?

רבים מחברי קבוצות הכלבים בפייסבוק מכיר את הניסיונות של גורמים עברייניים לעקוץ אוהבי כלבים ולגנוב מהם כספים. ליאורה, אם חד הורית מראשון לציון, רצתה להפתיע את בתה ליום הולדתה בגור פומרניין ואיבדה 1,500 שקלים כשנפלה במלכודת. שתי האחיות ליזה ומריה קפלן חשבו שהן מצילות גור ביגל מהמתה ונעקצו ב-300 דולר
תרמית גורי הביגל

רבים מחברי קבוצות הכלבים בפייסבוק מכיר את הניסיונות של גורמים עברייניים לעקוץ אוהבי כלבים ולגנוב מהם כספים. ליאורה, אם חד הורית מראשון לציון, רצתה להפתיע את בתה ליום הולדתה בגור פומרניין ואיבדה 1,500 שקלים כשנפלה במלכודת. שתי האחיות ליזה ומריה קפלן חשבו שהן מצילות גור ביגל מהמתה ונעקצו ב-300 דולר.

עוד רבים אחרים נפלו בפח שטמנו להם אותם רמאים – והשיטה זהה. נוכלים שככל הנראה חיים בחו"ל – ייתכן בקמרון שבאפריקה" – פותחים פרופילים מזויפים ברשתות החברתיות, ומצטרפים לקבוצות של אוהבי כלבים. רבים מאיתנו מכירים את הקבוצות It's All About Dogs, כלבים הם משפחה, People&Dogs ו-Dogs&Dogs , אך לא כולנו יודעים שבחלקן פועלים אותם נוכלים תחת פרופילים מזוייפים ומנסים לרמות את חברי הקבוצה.

הנוכלים מנצלים את קבוצות הפייסבוק בשביל לאתר את הקורבנות (צילום: UnSplash)

אותם פרופילים מזוייפים שנראים תמימים, פעמים רבות כנשים מבוגרות חביבות, מפרסמים פוסטים על גורים של כלבים, שנמכרים באלפי שקלים בישראל, שמחפשים בית חדש או זקוקים למישהו שייקח אותם כדי שלא יומתו. מי שחושק בגורים האלה פונה אל אותו פרופיל מזויף, ובשלב הזה מתחיל סיפור דומה: בדרך כלל הגור לא בארץ, וכדי להעביר אותו לישראל יש לשלם כמה מאות דולרים או שקלים. בשלב הבא מנסים הנוכלים להמשיך ולסחוט את הקורבנות ומודיעים להם שיש בעיה עם הובלת הגור – הארגז לא נכון או בגודל לא מתאים, או שיש בעיה אחרת. לדבריהם, כדי לפתור את הבעיה הזאת – יש לשלם להם עוד כספים.

[wpinsertshortcodead id="ddmql5ca5a9b786910"]

כך מנסים אותם נוכלים למשוך עוד ועוד זמן, וכל פעם להמציא סיבה למשוך מהגולשים התמימים עוד ועוד כסף. הכספים מועברים בשיטות שלא ניתן למעשה לזהות מי מושך אותם, אך בלפחות כמה מהמקרים שהגיעו לידי מגזין כלבים – הכסף נמשך בקמרון שבאפריקה.

מגזין כלבים נלחם בתופעה המגעילה הזאת שפוגעת בקהילת אוהבי הכלבים בישראל ובעולם, ולכן בחרנו לבדוק עד כמה הנהלות קבוצות הפייסבוק בישראל פועלות כדי למנוע את התופעה. השיטה שבה יכולים מנהלי הקבוצות למנוע, או לפחות לצמצם, את המעשים האלה נשענת ניהול הקבוצה – ניטור הגולשים בה וניטור התוכן שמפורסם בה.

שאלנו את מנהלי כמה מקבוצות אוהבי הכלבים הגדולות בפייסבוק בישראל – – כיצד הם פועלים כדי למנוע הונאות כאלה. מהנהלת קבוצת It's All About Dogs נמסר למגזין כלבים כי הם לא נתקלים בפרסומים כאלה, משום שבקבוצה לא עוסקים כלל באימוץ, קנייה ומכירה. עוד נמסר כי כל פוסט שעולה לקבוצה מאושר על ידי המנהלים לפני שהוא עולה לאוויר. "אנחנו לא מתעסקים בכל הנוגע לקניית כלבים, אימוצים ומסירות, ולכן אנחנו לא נתקלים בדברים כאלה. אין פוסט שלא עובר אישור מנהלים. אי אפשר לפרסם סתם ככה בקבוצה".

פרופיל שנפתח על ידי הנוכלים בניסיון להונות אוהבי כלבים (צילום: פייסבוק)

מנהלי קבוצות כלבים הם משפחה (של ישראדוג – כלבים הם משפחה) ו-Dogs&Dogs לא דורשים לאשר כל פוסט אלא מוחקים פוסטים שאינם מתאימים לרוח הקבוצה. מהנהלת Dogs&Dogs נמסר כי "אצלנו לא תמצאו לעולם פוסט כזה כי אצלנו לא מוכרים או קונים כלבים. אם מישהו מנסה למכור או לקנות גור אנחנו מוחקים את הפוסט וחוסמים אותו. אנחנו תמיד עירניים כי האני מאמין שלנו נגד קניית כלבים". מהנהלת כלבים הם משפחה נמסר כי "אנחנו מוחקים וחוסמים את המודעות והמשתמשים האלה, מבקש שידווחו על כל מודעה ולא מאשר בקשות הצטרפות שנראות מפוקפקות".

מהנהלת קבוצת People&Dogs נמסר כי "כל אדם המבקש להצטרף לקבוצה, נדרש להשיב על שאלון ואנו בודקים אם הוא מזויף. אנחנו לא מנטרים כל פוסט או תגובה. בלתי אפשרי בקבוצה כה גדולה עם כל כך הרבה פוסטים ותגובות. אנחנו עוברים על חלק ניכר וכשמדווחים למנהלים אנחנו פועלים מיד"

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני