הווטרינר חשב שהוא לא ישרוד: ג'ון הקטן מחלים מתאונה נגד כל הסיכויים – בזכות האהבה של המשפחה שלו

יותר מדי משפחות מעדיפות למסור את הכלב שלהם במידה והוא נפצע, אך לג'ון יש מזל והוא זכה למשפחה אוהבת באמת. בזכות האהבה הגדולה, הוא מחלים לאט לאט מתאונה קשה
הכלב ג'ון בעגלה

לפני כחודש וחצי יצאה גלית מלכה עם ג'ון הקטן, הכלב בן השנה שלה ושל בתה, לטיול בוקר שגרתי ברחובות דימונה. בשלב מסוים במהלך הטיול הרצועה החליקה מידה של גלית וג'ון ברח. גלית חיפשה וקראה לבתה שתצטרף לחיפושים גם כן.

אחרי כמה דקות הטלפון של גלית צלצל, ועל הקו הייתה בתה בת ה-14 כשהיא ממררת בבכי. השתיים הגיעו מהר הביתה וגלית ראתה את ג'ון בידיה בתה כשהוא בהכרה, אך לא מצליח לזוז. גלית סיפרה למגזין כלבים כי הבת ראתה את התאונה "אמא, דרסו אותו. ראיתי אותו גורר את עצמו לכיוון המדרכה", סיפרה הבת לגלית. הנהג, אגב, ברח מהמקום.

גלית ובתה מיהרו עם ג'ון הפגוע לווטרינר, ואז הם שמעו את הבשורות הקשות. "צריך לעשות ניתוח וצילומים במחירים שהבהילו אותי", סיפרה גלית, "אני אם חד-הורית, אין לי סכומים כאלה". הווטרינר התעקש ואמר שאם ג'ון לא יעבור ניתוח – מצבו לא ישתפר והוא יורדם. "הרמתי את הראש לשמיים ואמרתי 'תן לי את כל העזרה שאתה יכול – וה' יהיה בעזרנו".

הווטרינר היה בהלם

הווטרינר נתן לג'ון תרופות, ובינתיים גלית החליטה שהיא תעשה כל מה שהיא יכולה כדי לטפל בכלב הקטן ולסייע לו להחלים ולחזור לבריאות מלאה. "הוא כלב מהמם, חכם, מבין ומשתף פעולה", סיפרה גלית, "כל הכבוד לו שכלב ככה משתף פעולה עם כל הטיפולים".

ג'ון הקטן לאחר התאונה (צילום: גלית מלכה)

שלושה שבועות לאחר התאונה, ג'ון הגיע לביקור אצל הווטרינר. "אני בהלם, לא חשבתי שהוא ישרוד", אמר הרופא לגלית, והיא אמרה ש"אם הוא עבר את השבוע הראשון, קם כל בוקר ונלחם – הכל בסדר".

בינתיים, גלית החליטה לחפש לג'ון עגלה שתעזור לו לחזור לטייל ולשחק. אחרי שחיפשה הרבה בחנויות בארץ ומצאה רק עגלות במחירים גבוהים, היא חיפשה בעלי אקספרס. "אמרתי לעצמי בטוח שאני קונה חתול בשק, אבל קניתי את העגלה בשלוש מאות שקל ושיפרתי אותה קצת", סיפרה, "כשקיבלנו אותה וחיברנו אותו אליה בפעם ראשונה היה לו מוזר, אבל כשהוא התחיל לצאת איתה – הוא התלהב". גלית הוסיפה כי היום הוא כבר מאוהב בעגלה שלו ורץ איתה לכל מקום.

"בכל מקום שאני הולכת, אנשים שואלים אותי ומבקשים שאספר להם על העגלה. העגלה הזאת שינתה לו את החיים. אנחנו עדיין בטיפולים, וזה כמו תינוק כמו בבית. עכשיו הוא יכול לשחק בחוץ. כל בנאדם שהוא רואה, הוא הולך אליו", סיפרה גלית למגזין כלבים.

הרגליים לא עובדות, אבל ג'ון עדיין מחייך (צילום: גלית מלכה)

לג'ון יש עוד דרך ארוכה להחלמה מלאה, אך גלית מלאת אמונה שהוא יצליח לעשות זאת בזכות כל העזרה, ואפילו יש כמה סימנים מעודדים. "אחרי התאונה ג'ון היה במצב שאי אפשר היה לגעת בו כי הוא היה בוכה מכל נגיעה", סיפרה גלית, "היום הוא אוכל לבד, שותה לבד, מטייל בבית (כמו כלב ים – זוחל עם שתי הרגליים הקדמיות) לבד. בנוסף, לאחר
הווטרינר אמר שבהתחלה לא היתה לו תחושה בחלק האחורי של הזנב. עם זאת, שלושה שבועות לאחר התאונה, הוא חזר לכשכש בזנב משמחה. "בכינו מאושר", סיפרה גלית.

ילדים נבהלים בהתחלה

"היום אני עושה לא פיזיותרפיה אחרי שבדקתי באינטרנט איך עושים", המשיכה, "הוא מדהים, הוא עושה את הכל, הוא משתף פעולה ואני מאמינה שעם הזמן עם כל האהבה והטיפולים – הוא ילך. אני חושבת שהוא בכיוון הנכון ואנחנו מרגישים את זה בבית".

עם כל הקושי והכאב של ג'ון, המצב הרפואי שלו קירב את בנות המשפחה זו לזו בזכות הטיפול המשותף והאהבה לכלב הקטנטן. בנוסף, גלית הופכת את ג'ון לדוגמא עבור ילדים שרואים כלבים פגועים לראשונה בחייהם, וחוששים. "יש ילדים שקצת נבהלו מהעגלה ונרתעו", סיפרה, "אז דיברתי איתם ולאט לאט הם ליטפו אותו והתקרבו אליו. אין אחד שלא אוהב אותו, וכל מי שקורא לו – הוא הולך אליו".

לגלית גם יש מסר ברור לבעלי הכלבים, והיא קוראת להעלות את המודעות למקרה הזה כדי שבעלי כלבים יפסיקו לזרוק אותם אחרי שהם נפצעים. "כלב פצוע הוא גם כלב וצריך לטפל בו", סיפרה גלית, "אני רואה מקרים כאלה וזה עצוב לי".

תוכן עניינים

שתפו

3 תגובות

  1. "היום אני עושה לא פיזיותרפיה אחרי שבדקתי באינטרנט

    יש שגיאת כתיב אם אפשר רק לתקן

  2. מרגש אני כולי בדמעות כשאני קוראת את הכתבה, אני ניזכרת בכל הדרך שעברנו ויודעת שעוד נעבור דרך אבל הכל באהבה בישביל ג'ון החמוד שירגיש טוב-תודה ?

  3. וואוווו גלית את מעוררת השראה בענק, התרגשתי מאוד לקרוא את הכתבה ואני לא מופתעת הכל הטיפול האוהב והמסור שלכן, אתן פשוט כולכן אהבה אחת גדולה,והלוואי ובעקבות הכתבה אנשים יפנימו שלא משליכים חיה פציעה לרחוב???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני