חושבים שאימצתם כלב מבחירה? חוקרים טוענים שזה בכלל הגנטיקה שלכם

אימצתם כלב בגלל שאתם אוהבים כלבים? בגלל שככה גדלתם? לא משנה מה התשובה שלכם, החוקרים האלה טוענים שהסיבה ככל הנראה הרבה יותר עמוקה ממה שאתם חושבים
אישה לצד כלב

מחקר חדש שנערך לאחרונה על ידי חוקרים מאוניברסיטת אופסאלה שבשבדיה, החוקרים ניסו להבין מדוע בעצם יש אנשים שמאמצים כלבים, ויש כאלה שמעולם לא חשבו על זה אפילו. החוקרים בדקו אם יש קשר בין הרצון של בני אדם לחבר על ארבע לבין ההיסטוריה הגנטית שלהם.

מספר הכלבים בעולם נאמד בכ-900 מיליון. ארצות הברית ואירופה מובילות את הטבלה במספר בעלי הכלבים לעומת האוכלוסיה, עם יותר מתשעים מיליון בעלי כלבים בשתי היבשות.

אם אתם קוראים את השורות האלה, סיכוי סביר שגם לכם יש כלב. שאלתם את עצמכם אי פעם מה בעצם גרם לכם לאמץ כלב מלכתחילה? כלבים חיים לצד האדם לפחות 15 אלף שנה, ויש הסכמה כללית שחיים לצד כלבים הם חיים טובים ובריאים יותר.

כדי לענות על השאלה, החוקרים בדקו מידע על יותר מ-35 אלף תאומים בשבדיה כדי לבדוק אם הרצון לאמץ כלב נובע מעניין גנטי או לא. לפי המסקנות של החוקרים – הוא כן.

למעשה, החוקרים גילו כי בקרב התאומים הזהים ישנם בעלי כלבים רבים יותר יחסית, לעומת תאומים שאינם זהים. הממצא הזה מחזק את ההבנה שלגנטיקה יש השפעה מכריעה על הרצון לאמץ כלב.

טוב פול, פרופסור לאפידמיולוגיה מולקולרית במחלקה למדעי הרפואה באוניברסיטת אופסאלה ועורך המחקר, אמר כי "הופתענו לגלות שלהרכב הגנטי של אדם יש השפעה מכריעה על הרצון להביא כלב הביתה".

"לממצאים האלה יש השפעה על כמה תחומים הקשורים להבנת הקשר בין בני אדם לכלבים לאורך ההיסטוריה ובזמנים המודרניים", הוסיף פול.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני