"שרוף בצורה קשה": גם השנה יסיירו פעילים בכל הארץ כדי למנוע התעללות בבעלי חיים במדורות

כמדי שנה, ל"ג בעומר יצויין גם הלילה במדורות רבות בכל רחבי הארץ. המדורות גורמות לשמחה אצל ילדים רבים, אך עבור בעלי חיים רבים מדובר ביום אסון של ממש. ישנם צעירים שמחליטים לנצל את היום הזה כדי להוציא לפועל את הפנטזיות הנוראיות שלהם ולהרוג חיות שונות - בעיקר חתולים, אבל גם כלבים ועוד
מדורה

כמדי שנה, ל"ג בעומר יצויין גם הלילה (רביעי) במדורות רבות בכל רחבי הארץ. המדורות גורמות לשמחה אצל ילדים רבים, אך עבור בעלי חיים רבים מדובר ביום אסון של ממש. צעירים רבים מחליטים לנצל את היום הזה כדי להוציא לפועל את הפנטזיות הנוראיות שלהם ולהרוג חיות שונות – בעיקר חתולים, אבל גם כלבים ועוד.

פעילים למען זכויות בעלי החיים כבר מכירים את התוצאות הנוראיות של ל"ג בעומר, ובשמונה השנים האחרונות ישנה התארגנות של פעילים ומתנדבים בכל הארץ שעורכים סיורים באתרי המדורות המוכרזים וגם באלה שאינם מוכרזים, כדי לנסות ולאתר חיות במצוקה ולהציל את חייהם. הפעילים מחולקים לפי אזורים וערים, ובכל עיר ישנה חלוקה לתתי אזורים. הפעילות מאורגנת דרך קבוצת הפייסבוק סיורי ל"ג בעומר 2019 ודרך קבוצות וואטסאפ אזוריות שמפורסמות בה.

[wpforms id="5258" title="false" description="false"]

"אנחנו הולכים באזור כקבוצה. כשאנחנו מגיעים למדורה, אחד מהקבוצה מדבר עם באי המדורה – ילדים, נערים ומבוגרים – בעוד ששאר המתנדבים מנסים לזהות סימנים מחשידים כגון קרטון מרוחק וסגור, חבל או צידנית מרוחקת מעוררת חשד", סיפרה למגזין כלבים גל ספיבק, מאחראיות הסיורים בתל אביב.

גל מספרת כי הסיורים תרמו להעלאת המודעות בקרב הציבור וגם בקרב הרשויות, לפחות באזור תל אביב, וכיום מאתרים המתנדבים מקרים בודדים של התעללות. עם זאת, נראה שעדיין יש חשיבות לסיורים האלה ברחבי הארץ. כבר לפני תחילת המדורות דיווחו פעילי בעלי החיים בקבוצת הפייסבוק על "חתול שרוף בצורה קשה". החתול אושפז לטיפול במרפאה של תנו לחיות לחיות.

שירי קאלו בלקין, שמרכזת את הסיורים

רוצים להצטרף לסיורים? היכנסו לקבוצת סיורי ל"ג בעומר 2019 והירשמו לסיורים שיערכו הלילה.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני