16 כלבים שפונו מכלביה בצפון הארץ הועברו לקנדה

הכלבים, קבוצה אחת מתוך עשרות כלבים שהוצאו מכלביה של עמותה בצפון הארץ לאחר שהוחזקו בתנאים מחפירים ובניגוד לחוק
כלב

16 כלבים מתוך עשרות הכלבים והחתולים שפונו מכלבייה בצפון הארץ לפני כשנה הועברו לקנדה לידי עמותה שעוסקת בשיקום ובטיפול בכלבים.

הפרשה החלה בחודש יוני 2018, אז פינו מפקחים של משרד החקלאות עשרות כלבים וחתולים מכלביית עמותת "גרגורים" בצפון הארץ שהוחזקו בתנאים מחפירים ובניגוד לחוק צער בעלי חיים. עוד בזמן הפינוי ראו המפקחים כי בעלי החיים במתחם סובלים מתחלואה ומבעיות גופניות קשות.

בעלי החיים הועברו אז למתקן מוגן של משרד החקלאות לצורך טיפול ושיקום טרם מסירה לאימוץ. אלא שאז התברר כי מרבית בעלי החיים שנתפסו נגועים בטפיל הלישמניה אינפנטום הגורם למחלת הלישמניה הויסצרלית, מחלה קשה ומדבקת בבעלי חיים ובבני אדם, הפוגעת באיברים פנימיים עם סיכון לתמותה ומסוכנת במיוחד לתינוקות ולאוכלוסיות עם מערכת חיסונית מוחלשת.

במשרד החקלאות מדגישים כי מדובר במחלה ללא מרפא וגם טיפול תרופתי ארוך טווח בתרופות הקיימת כיום כנגד המחלה, אינו מרפא את החולים לחלוטין, והם נשארים נשאים העלולים להדביק אחרים.

בשל כך, המשרד פנה לרשויות המוסמכות בקנדה כדי לקבל אישור להעביר את הכלבים לשם. האישור התקבל לאחר שהכלבים נבדקו פעמיים על ידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ונמצאו שליליים לטפיל. אלו עשו את דרכם לקנדה ונקלטו בעמותה עם הגעתם למדינה.

במשרד מוסיפים כי הסכמת הרשויות בקנדה מתבססת על העובדה כי במדינה זו לא קיים זבוב החול, אשר כידוע נמצא כמעט בכל האזורים בישראל, ועלול להיות המעביר של הטפיל מבעלי חיים נגועים אל בני אדם ובעלי חיים בריאים אחרים.

לנוכח זאת ובשל היעדר הגורם המעביר את הטפיל (זבוב החול) בקנדה, הוחלט כי רק בעלי החיים שנמצאו שליליים בבדיקות לנגיעות בטפיל, יועברו לקנדה להמשך שיקום. יתר בעלי החיים שנמצאו נגועים בטפיל או חשודים כנגועים בו, נותרו במתקן המוגן של משרד החקלאות.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני