הכלב שלי יכול לחיות על תזונה טבעונית?

יחד עם העלייה במספר הצמחונים והטבעונים, עולה שוב ושוב השאלה הזאת, שמטרידה רבים. למרות שרבים משווים כלבים לזאבים - מסתבר שיש הבדלים בין השניים
כלב אוכל עצם

גל הצמחונות והטבעונות מכה שורשים בישראל, כמו גם במקומות רבים בעולם. בעלי כלבים רבים תוהים אם הם יכולים להעביר את הכלבים שלהם לתזונה צמחונית או טבעית, או שמדובר בפגיעה של ממש בבריאותם וברווחתם.

התקדמות המדע ברפואת חיות יכולה להעניק כמה תשובות מעניינות בנוגע לשאלה הזאת. קיילין ר. היינץ, תזונאית וטרינרית מבית הספר לרפואה וטרינרית באוניברסיטת טאפטס, מציינת כי לכלבים יש יכולת להשיג את כל הנוטריאנטים שהם זקוקים להם ממזון על בסיס צמחי. כלבים הם יותר אומניבורים (אוכלי כל), מאשר קרניבורים (אוכלי בשר).

רוב המתנגדים להאכלה טבעונית לכלבים מצביעים על זאבים – קרוב המשפחה של הכלב הביתי, וקרניבורים ידועים – כראיה לכך שהאכלת כלבים במזון טבעוני לא תהיה להם בריאה, ואף מסוכנת. על כך עונה היינץ כי אחד מהגורמים שמבדילים בין כלבים לבין זאבים הוא העובדה שלכלבים יש יכולת טובה הרבה יותר לעכל מוצרים מהצומח.

מנגד, היינץ קוראת להורי הכלבים ברחבי העולם להיזהר ממעבר לתזונה כזו או אחרת. לטענתה, הרבה ארוחות שמכינים בעלי כלבים בבית – טבעוניות או לא – אינן מכילות את כל הנוטריאנטים הדרושים לכלב. היא מוסיפה כי לא כל המזונות הטבעונים התעשייתיים מיוצרים מאותם מרכיבים ובאופן שווה. היא קוראת לבעלי הכלבים לבנות תזונה מסודרת בליווי של תזונאי וטרינרי, במידה והם מעוניינים לגדל כלב טבעוני. כלבים יכולים לחיות טוב על תזונה טבעונית – כל עוד היא מתוכננת בקפדנות.

למעשה, שורת מחקרים קבעה כי כלבים יכולים לחיות טוב גם בתזונה טבעונית כמו גם בתזונה בשרית. בנוסף, עם כל ההתקדמות שיש בתזונת הכלבים ובמחקרים השונים, אין זה מן הנמנע שבקרוב נראה מזון טבעוני המומלץ על ידי וטרינרים.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני