איך ללטף כלב: וטרינרים ממליצים על שיטה לעשות זאת נכון

כל אחד מאיתנו חושב שהוא יודע איך ללטף כלב. הבעיה היא שיש כלבים חששנים שעלולים להגיב בצורה לא טובה אם ניגש אליהם בדרך שתלחיץ אותם. כך תעשו את זה נכון.
איך ללטף כלב? כך תעשו את זה נכון

שלא כמו חתולים, לכלבים פחות אכפת איך בני אדם מלטפים אותם – מבחינתם חיבה זו חיבה. למרות זאת, וטרינרים טוענים שלא כל אחד יודע איך ללטף כלב.

מסתבר שיש דרך נכונה יותר לעשות את זה, וכדאי להקפיד עליה כאשר מלטפים כלבים – בעיקר כאשר מדובר בכלב שאתם לא מכירים.

ממש כמו בני אדם, כלבים הם יצורים מורכבים עם קשת רחבה של תכונות אופי ואישיות, כך שכדאי להכיר את הבסיס של פסיכולוגיית כלבים ואת שפת הגוף לפני שניגשים לכלב החמוד ברחוב או בגינה.

איך ללטף כלב: צעד ראשון

הדרך הטובה ביותר ליצור אינטרקציה עם כלב (לאחר קבלת אישור מבעל הכלב, כן? אל תפתיעו אף אחד מהם), היא לגשת אליו בנועם ולתת לו להריח את היד.

"כלבים חווים את החיים באמצעות חוש הריח הרבה יותר מאשר חוש הראייה", אומר ד"ר אורי בורשטין, וטרינר מוונקובר שמעביר הדרכות לבעלי כלבים ברשת. "אל תפרשו את האצבעות רק למקרה שבו הכלב ירגיש מאוים וינסה לנשוך".

אל תלטפו את הראש של הכלב

אם הכלב נראה נינוח ולא מתרחק מהיד, המקום הטוב ביותר ללטף כלב הוא מתחת לסנטר. מה שאסור לעשות הוא להתחיל ללטף את הראש של הכלב. זה עלול להיתפס בעיניו כאקט של דומיננטיות ואגרסיביות.

הסיבה לכך היא שכלבים מבלים חלק ניכר מהזמן שלהם כשהם מריחים את הקרקע והראש שלהם מורכן. כשהם מרגישים משהו נוגע להם בראש, הם עלולים לחשוב שמדובר בכלב גדול יותר שמנסה לתקוף אותם – ולפעול בהתאם.

מייגן הרון, וטרינרית התנהגותית מאוהיו, ארצות הברית, מזהירה גם כן מפני נגיעה בבטן של כלב זר, מכיוון שמדובר באיזור רגיש. כלבים עשויים לחשוף את בטנם כדי להראות שהם מרגישים מאוימים, וכדי לשכנע שהם לא מהווים איום. בני אדם נוטים לחשוב שהכלבים רוצים ליטוף בבטן, אך זה לא תמיד המקרה.

לפעול במשנה זהירות

כמובן שכלבים רבים חשים נוח עם אינטרקציה כזאת – אפילו עם זרים – בגלל שהם רגילים להיות בסביבת בני אדם. עם זאת, הרון מציינת כי עדיף לנקוט במשנה זהירות. "ההמלצה שלי היא להניח שהם לא רגילים לבני אדם, וללטף אותם בדרך הכי פחות מאיימת שאפשר – תנו לכלב לבחור".

מלבד אלה, בורשטין והרון ממליצים להימנע מאזורים רגישים אחרים כמו כפות הרגליים שלו והאחוריים. ברגע שאתם ביחסים טובים עם הכלב, נסו ללטף אותו באזורים שנחשבים באופן כללי ל"אזורים טובים", כמו הגב התחתון והחזה.

מסתבר שיש שיטה נכונה לעשות זאת, וחשוב לדעת איך ללטף כלב, בייחוד אם זה לא הכלב שלכם. באופן כללי, אם אתם ניגשים לכלב זר ברחוב – עדיף שתשאלו את הבעלים שלו אם אפשר ללטף אותו או לא.

אף אחד לא רוצה לקבל ביס מכלב חששן, נכון?

עכשיו, אחרי המאמר הזה, אתם יודעים בדיוק איך ללטף כלב ומה צריך לעשות כדי שהוא יאהב אתכם, ולא יחשוש מכם. אם יש לכם עוד טיפים ורעיונות שיעזרו לקוראים האחרים להתחבב על יותר כלבים – כתבו לנו בתגובות!

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני