מחקר: כלבים עושים "עיני גורים" כדי לגרום לבני אדם לטפל בהם

גם לכם הכלב עושה עיניים בכל פעם שהוא רוצה משהו? חוקרים מצאו למה זה קורה, ומתי הכלבים פיתחו את היכולת הזאת
כלב עם עיני גור (צילום: Pixabay)

כל מי שאוהב כלבים מכיר את היכולת של כלבים לתקשר באמצעות העיניים שלהם. עכשיו, מחקר חדש מגלה כי בעבר כלבים לא היו עושים זאת, וזו תכונה שהתפתחה בזמן שהם למדו כיצד לחיות לצד האדם.

ממש כמו אצל בני האדם, עיניים יכולות להיות אחד הדברים המושכים בכלבים. המחקר החדש מגלה כי כלבים פיתחו את היכולת הפיסית לעשות "עיני גור" כדרך תקשורת עדיפה עם בני אדם. חוקרים בארצות הברית ובבריטניה ערכו את המחקר שהתפרסם בכתב העת היוקרתי של האקדמיה הלאומית למדע.

המחקר השווה בין שרירי הפנים של כלבים לבין אלה של זאבים. כלבים נפרדו מהזאבים לפני כ-33 אלף שנה, ובמהלך הזמן הזה, כלבים השתנו פיזית והתנהגותית כדי להתאים לחיים החדשים לצד בני האדם.

via GIPHY

החוקרים בחנו את ראשם של שישה כלבים ושל שני זאבים לצורך השוואה. הם כילו כי מבנה הפנים של שתי החיות מאוד דומה, אך השינוי הגדול ביותר נמצא מעל העיניים.

מסתבר שלכלבים יש שני שרירים ברורים מעל העיניים, דבר שאין אצל זאבים. השרירים הקטנים האלה מעניקים לכלבים את היכול להרים את הגבות שלהם. כך גילה המחקר.

אן בורוז היא פרופסור באוניברסיטה בפנסילבניה, והובילה את המחקר. "בדרך כלל, אין כזה הבדל גדול במבנה השרירים בין חיות קרובות כל-כך", סיפרה לסוכנות הידיעות אי.פי.

רוצים אוכל או תשומת לב

הפסיכולוג ההשוואתי ג'וליאן קמינסקי מאוניברסיטת בריטניה, שהיה גם הוא ממובילי המחקר, טוען כי התנועה הזאת של הרמת הגבות יוצרת "תחושות טיפול וטיפוח" אצל בני אדם בגלל שהיא הופכת את העיניים לגדולות יותר.

תנועת הגבות והעיניים גורמות לכלבים להיראות יותר כמו תינוק אנושי. תנועת העיניים דומה לזו שבני אדם עושים כאשר הם עצובים. "העדויות מלמדות כי כלבים פתחו שריר להרים את הגבה הפנימית לאחר שהם נפרדו מהזאבים ובויתו", אמר קמינסקי.

בחלק אחר של המחקר, החוקרים בחנו כיצד 27 כלבים ותשעה זאבים פועלים באינטרקציה עם בני אדם. "למדנו גם את ההתנהגות של כלבים ושל זאבים. כאשר כלב נחשף לבן אדם במשך שתי דקות, הוא מרים את הגבות הפנימיות שלו הרבה יותר מאשר זאבים", הוסיף קמינסקי.

החוקרים טוענים כי תנועת העיניים התפחה אצל כלבים במהלך השנים כדי לגרום לבני האדם לעשות עבורם דברים, לתת להם אוכל, טיפול או תשומת לב.

הכלב מתגרד? בואו לקניון של מגזין כלבים

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני