כלבה הורעלה מעץ מסוכן בתל אביב- ומתה: "אף אחד לא צריך לעבור את זה"

כשג'ויה התחילה להקיא, הבעלים שלה לא חשבה שזה תחילת הסוף. כעת, היא יוצאת למאבק נגד עצי הציקס הפזורים ברחבי תל אביב

לפני כחודש וחצי יצאה שירה גרינברגר עם הכלבה ג'ויה לסיבוב רגיל מחוץ לבית. לאחר הטיול השגרתי, כשהשתיים חזרו הביתה, ג'ויה הקיאה את כל האוכל שלה בשלמותו. למחרת, שירה נתנה לג'ויה עוף מבושל. הכלבה אכלה אותו אך לאחר מכן הקיאה אותו בשלמותו. היא גם הפכה אפטית והזנב שלה היה שמוט.

"הלכתי לווטרינר, והוא אמר שכלבים לפעמים מקיאים", סיפרה שירה למגזין כלבים, והוסיפה כי הוא נתן זריקה וכדורים נגד הקאות. ביום שבת היא אכלה מעט, אך מצבה לא השתפר.

הקיאה את כל האוכל שלה. ג'ויה (צילום: פייסבוק)

למחרת חזרו שירה וג'ויה אל הוטרינר, שביצע בדיקות דם לכלבה החולה. ברגע שהגיעו תוצאות הבדיקות, הוא שלח את השתיים בדחיפות לבית החולים הווטרינרי בהרצליה – שם נודע לה כי ג'ויה נמצאת בסכנת חיים.

שירה סיפרה כי בבית החולים הבהירו לה שבאזור מגוריה, מרכז תל אביב, יש הרבה עצים מסוג דקל ננסי (ציקס). העצים האלה, ובעיקר הפירות שלהם, רעילים מאוד לכלבים ולבני אדם, ומהווים סכנת חיים של ממש. "אמרו לי שיש הרבה מקרי מוות של כלבים בגלל זה", סיפרה שירה.

רעיל מאוד ומסוכן לבני אדם ולכלבים. עץ הציקס (צילום: ויקיפדיה)

"כשהייתי עדיין עם ג'ויה בבית החולים הווטרינרי, ביקשתי מחבר שיבדוק אם יש עצים כאלה בסמוך לבית שלי – ויש עצים כאלה כל כמה מטרים", אמרה שירה למגזין כלבים.

לא רציתי לעזוב אותה

כשהיא חנוקה מדמעות, סיפרה שירה על רגעיה האחרונים של ג'ויה בבית החולים הווטרינרי. "בבית החולים הוטרינרי הבהירו לי שלכלבים שאוכלים את פרי הציקס יש סיכוי של חמישים אחוזים לשרוד, וגם אם היא תצא מזה, איכות החיים שלה תהיה מאוד ירודה", סיפרה שירה, "היא הייתה מחוברת למכונת הנשמה, עשתה צרכים על עצמה ועלי.. לא רציתי לעזוב אותה".

בבקשה לא להתעלם ‼️ ???לפני שנתיים וחצי, אימצתי כלבה מהממת, שהוחרמה מהבעלים שלה (אפשר רק לדמיין את מה שהיא עברה) והבטחתי…

פורסם על ידי ‏‎Shira Greenberger‎‏ ב- יום רביעי, 22 במאי 2019

"בהתחלה אמרתי לעצמי שאני אוהבת אותה, והעיקר שהיא תצא מזה, אבל הם הסתכלו עלי במבט של 'אל תעשי לה את זה'. בסוף נתתי להם אישור לנתק אותה מהמכונה", הוסיפה שירה כשדמעות קוטעות את שטף הדיבור.

אף אחד לא צריך לעבור את זה

כעת, שירה יוצאת למאבק כדי למגר את העצים המסוכנים האלה מהשטחים הציבוריים בעיר – וגם בגינות הפרטיות, ויש לה בטן מלאה על ההתנהלות של הרשויות. "תייגתי בפייסבוק את עיריית תל אביב ואת העומד בראשה, רון חולדאי, אבל אף אחד מהם לא חזר אלי".

לאחר מכן היא פנתה באופן רשמי לעירייה, וקיבלה את התגובה הלקונית לפיה מדובר בצמח נפוץ בארץ ובעולם, הוא מאושר על ידי משרד החקלאות ואין הנחיה להימנע משתילתו. על פי העירייה, הנושא נבדק על ידי אגרונום, והומלץ על שתילה של ציקס ממין זכר, שאינו מניב פרי. עם זאת, בתגובתה הבהירה העירייה כי העצים לא ייכרתו, אלא ייגזמו בצורה כזו שאמורה למנוע את הגעת הפרי אל הקרקע.

עיריית תל אביב לא מתכננת לכרות את העצים המסוכנים. שירה וג'ויה (צילום: פייסבוק)

שירה נחושה להמשיך במאבקה נגד הסכנה הפזורה ברחבי הערים. "הבטחתי לג'ויה – אף אחד לא צריך לעבור את זה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה לפניה של מגזין כלבים: "אנו מצרים על מותה של ג'ויה ומשתתפים בצערה של שירה. כפי שצויין מדובר בחשד בלבד. עם זאת, הנושא נבדק לעומק ולא נמצאו פניות נוספות בעניין. הצ'יקס הינו  צמח נפוץ בארץ ובעולם ושתול בגנים פרטיים וציבוריים רבים, הצמח מאושר על ידי משרד החקלאות ואין הנחיה להימנע משתילתו. לאחר בדיקה על ידי אגרונום בכיר הומלץ על שתילה עתידית של צ'יקס ממין זכר אשר לא מייצר פרי. לעניין העצים הקיימים ברחבי העיר, ניתנה הנחיה לגזום ענפים יבשים והשארת הענפים הירוקים פרושים כך שפרי העץ יישאר על הענף ולא יגיע לקרקע. יודגש כי על פי חוק כלבים אמורים להיות קשורים ובאחריות הבעלים".

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני