רפואה סינית לכלבים: מה זה אומר, ומה חשוב לדעת על זה

בני אדם מקבלים טיפולי רפואה אלטרנטיביים, ובהם דיקור סיני ושימוש בצמחי מרפא, כבר אלפי שנים. בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי כלבים בוחרים לפנות לשיטות הטיפול האלה גם כדי לסייע לכלבים הסובלים מבעיות וממחלות שונות. אורלי זכאי, מומחית ברפואה סינית לבעלי חיים מסבירה על היתרונות של טיפולים אלטרנטיביים לכלבים, ומתי כדאי להיעזר בהם
רפואה סינית לכלבים \\ צילום: Pixabay

בני אדם מקבלים טיפולי רפואה אלטרנטיביים, ובהם דיקור סיני ושימוש בצמחי מרפא, כבר אלפי שנים. בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי כלבים בוחרים לפנות לשיטות הטיפול האלה גם כדי לסייע לכלבים הסובלים מבעיות וממחלות שונות.

אורלי זכאי, מומחית ברפואה סינית לבעלי חיים מחברת ביופט מסבירה על היתרונות של טיפולים אלטרנטיביים לכלבים, ומתי כדאי להיעזר בהם.

מהו דיקור סיני לכלבים?

הסינים גילו שלבעלי חיים יש מרדיאנים ונקודות, שדרכם ניתן להפעיל את הצ'י הזורם בגוף. הצ'י יזרום בחופשיות לאורך קווי האנרגיה כאשר הכלב בריא ויזין את האיברים הפנימיים, השרירים, המפרקים ומערכת העצבים. בניגוד לזה, כאשר הכלב חולה, קיים חוסר איזון בזרימת הצ'י. האקופונקטורה (דיקור סיני) גורמת להנעת הצ'י בנקודות המתאימות על מנת לסייע בהחלמה ולאזן את הגוף.

אורלי מציינת כי גירוי של נקודות הדיקור הוכח כמשפיע על הגוף. בין השאר, הגירוי מעלה את רמת החמצן והדם באזור המטופל, משחרר משככי כאב פנימיים כגון אנדורפינים, ומשפר את מערכת החיסון באמצעות העלאת מספר כדוריות הדם הלבנות.

מתי כדאי לשקול טיפול בדיקור סיני?

כלבים רבים מגיעים לטיפולי דיקור בעקבות צליעות, דלקות מפרקים, כאבים כרוניים, פציעות בצוואר או בגב, בעיות עור, דלקות אוזניים, הוט ספוט, בעיות חוזרות בשלפוחית השתן או בפרוסטטה. במקביל, רבים פונים לקבל טיפולי דיקור בעקבות בעיות התנהגותיות ובהן חרדה ותוקפנות.

הדיקור כואב לכלבים?

טכניקת הדיקור מבוצעת באמצעות מחטים סטריליות, דקות וגמישות מאוד. ייתכן שהכלב ירגיש חוסר נוחות קלה כשהמחט חודרת את העור, אבל ברגע שהמחטים במקומן, רוב הכלבים נרגעים ואפילו נרדמים במהלך הטיפול.

כיצד מטפלים בצמחי מרפא?

מאז ומעולם השתמשו בצמחים על מנת לרפא מחלות בבני אדם. במצבים שבהם התזונה איזה מספקת את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק להם, יתפתח חוסר איזון. ברפואה הסינית חוסר איזון הוא מחלה שתבוא לידי ביטוי בתסמינים שונים.

"היום בעלי חיים מפתחים מחלות שבעבר לא נתקלנו בהם אצל חיות, כמו סוכרת, סרטן, מחלות כבד וכליה ורק טבעי יהיה להשתמש גם בצמחים כחלק מהטיפול" מסבירה אורלי זכאי, ומוסיפה כי צמחי המרפא מניעים ומווסתים את הפעילות התקינה של הגוף ומאיצים ותומכים בהחלמה.

מתי כדאי לשקול טיפול בצמחי מרפא?

השימוש בצמחים ניתן למגוון רחב של מחלות ובהן בעיות מפרקים, מחלות עור, דרכי שתן, כבד, פציעות ובעיות התנהגות כמו אגרסיביות וחרדה.

כדאי לדעת

אין שיטת טיפול אחת שמספקת תשובות לכל המחלות ולפעמים הדבר הנכון יהיה לשלב רפואה וטרינרית מערבית, עם רפואה משלימה על מנת לטפל בכלב.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני