טיול עם כלב: המקומות שבהם תוכלו ליהנות עם הכלב שלכם, כולל מלונות שווים

לא לכל מקום אפשר להיכנס עם כלב - גם אם מדובר בשטח פתוח. כל הפרטים לטיול מהנה, וגם בתי מלון שיארחו אתכם ברחבי הארץ
אדם מטייל עם כלבים \\ צילום: Pixabay

לצאת לטיול זה כיף, אבל טיול עם כלב זה הרבה יותר כיף. יש דבר יותר כיף מאשר לצרף את הכלב לטיול המשפחתי? או אולי לקחת את החבר על ארבע לטיולים בכל הארץ?

אמנם זה כיף, אבל זה לא תמיד פשוט בגלל שלא לכל מקום ולא לכל מסלול טיול מותר להכניס כלבים. בשביל זה הבאנו את המומחים של חברת ביופט, שבדקו איפה אפשר לטייל עם הכלב, איפה כדאי ובאיזה טיול אפשר לשלב גם בילוי בבית קפה או מסעדה ידידותיים לכלבים.

אחרי שתקראו את זה תוכלו לתכנן טיולים מוצלחים בלי להיתקל בשלט "הכניסה לכלבים אסורה".

גנים לאומיים ושמורות טבע:

שמורת טבע היא מערכת אקולוגית רגישה ומורכבת, וכל הפרעה עלולה להפר את איזון העדין המתקיים בה. אמנם הכלב שלנו חברותי, אבל הוא מהווה איום לבעלי החיים בשמורת הטבע. בעלי החיים מריחים אותו מרחוק ורואים בו טורף זר שחדר למרחב המחיה שלהם.

אין כמו לטייל עם כלבים בטבע הישראלי

קחו למשל צביה שהמליטה עופר. היא משאירה אותו חבוי בשיחים ויוצאת לחפש מזון. בדרך היא חשה ממרחק בטורף. היא חוששת לחזור לצאצא שלה והוא ממתין לה רעב וחשוף לטורפים. בנוסף, הכלבים שלנו עלולים להדביק את בעלי החיים בשמורה במחלות ובטפילים המצויים בדמו, וגם להידבק מהם – בכלבת למשל. בזה אנחנו הרי ממש לא מעוניינים.

אז מה עושים? ברשות שמורות הטבע חשבו על הכל. למעט האיסור המוחלט על כניסת כלבים מסוכנים לגנים לאומיים ולשמורות הטבע, קיימות הוראות שונות המאזנות בין החופש לטייל עם הכלב לבין הסכנות הטמונות בטיול כזה.

גנים לאומיים:

במרבית הגנים הלאומיים, לרבות "קולטי קהל בתשלום", טיול עם כלב מותר, כל עוד הכלבים קשורים ברצועה וחסומים במחסום פה, במגבלות המפורטות בכל אתר. בכמה גנים לאומיים הכניסה לכלבים אסורה מחשש שיפגעו בעתיקות או ברוח המקום (למשל בבית כנסת עתיק).

שמורות טבע:

במרבית שמורות טבע קולטות קהל בתשלום כניסת הכלבים אסורה. בשמורות הטבע האחרות אסור טיול עם כלב בשבילים הרגליים, אולם תוכלו להחזיקם קשורים ברצועה וחסומים במחסום פה בסביבת כלי הרכב שלכם.

במקווי מים: אסורה כניסת כלבים אל תוך מקווה המים.
חניוני לילה בתשלום: אסורה כניסת כלבים.
בחניוני לילה שאינם בתשלום: מותרת כניסת כלבים בתחום החניון בלבד, ובתנאי שהם קשורים ברצועה וחסומים במחסום פה.
כלבי שירות ונחייה: הכנסתם מותרת גם לאתרים שבהם הכנסת כלבים אסורה לכלל הציבור.
הדבר נכון גם לגבי כלב הנמצא בתהליך הכשרה, בכפוף לכך שהאדם הנלווה לכלב יציג תעודה ממרכז הכשרה והדרכה המעידה על היותו מאמן או אומן לכלב בתהליך הכשרה.

שני יוצאי דופן הם הגן הלאומי עין עבדת ושמורת הטבע עין גדי, אליהם אסור כניסת כלבי שירות ונחייה, כיוון שתגובת היעלים לנוכחותם מסכנת את המטיילים. ניתן להשאיר את הכלב בכניסה לאתר, במקום ראוי שמיועד לכך, ולהיכנס לטיול באתר תוך הסתייעות במלווה.

מסלולי טיול מומלצים:

הגן הלאומי מבצר יחיעם:

הכניסה לכלבים מותרת, כשהם קשורים ברצועה וחסומים במחסום פה. טיול עם כלב מותר כאן, ותוכלו להתרשם משרידיו של המבצר הגדול, המשלב מבנים מהתקופות הצלבנית והעות'מנית: שער המבצר, המגדל הצלבני, המגדל העות'מני העגול, שרידי המסגד ובית המרחץ. האתר מספר גם את סיפור הגבורה של מגיני יחיעם במלחמת העצמאות. ממרומי מבצר יחיעם תיהנו מתצפית מרהיבה על הגליל המערבי.

הגן הלאומי בית שאן:

הכניסה לכלבים מותרת, כשהם קשורים ברצועה וחסומים במחסום פה. כאן תוכלו לעשות טיול עם כלב בין שרידי הפאר המרהיבים של בית שאן העתיקה, ביניהם: בית המרחץ והבזיליקה הביזנטיים והתיאטרון ושרידי הגשר והמקדש הרומיים. מעל כל אלה מתנשא התל הגבוה שבו שכנה בית שאן המקראית. בלב הגן הלאומי עובר נחל חרוד, נחל שמימיו זורמים כל ימות השנה. עם רדת החשיכה ניתן ליהנות במקום מ"לילות שאן" – מיצג אורקולי חווייתי.

שמורת טבע עין פרת:

הכניסה לכלבים מותרת, כשהם קשורים ברצועה וחסומים במחסום פה. עין פרת הוא מעיין שופע מים, הנובע בקניון מדברי מרהיב עין. מלבד נחל זורם ובריכות טבעיות תמצאו כאן גם טבע מרתק בספר המדבר, את מנזר פארן שממשיך את מורשת הנזירות הביזנטית ברוח הנזירים שהתבודדו בכוכי מדבר יהודה ואפילו אזור המיועד לפיקניק, אז אל תשכחו לשים בסלסלת הפיקניק משהו טוב גם עבור הכלב.

הגן הלאומי ממשית:

הכניסה לכלבים מותרת, כשהם קשורים ברצועה וחסומים במחסום פה. גן לאומי ממשית הוא אתר מורשת עולמית, המשמר את שרידיה של עיר נבטית מהתקופות הרומית והביזנטית ומציג את האדריכלות הנבטית במלוא תפארתה, על רקע נוף המדבר של הרי צפון הנגב. מוקדי העניין העיקריים במקום הם שרידי העיר הנבטית, ששוחזרה בחלקה, כנסיות ממשית, הסכרים הנבטיים בנחל ממשית וצמחיית המדבר האופיינית באזור. זכרו לקחת מים לכלב (וגם לעצמכם).

את רשימת האתרים המלאה ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים.

מלונות לכלבים:

במידה ותרצו לעשות טיול עם כלב יחד עם לינה, תוכלו לעשות זאת באחד מהמלונות מרשת מלונות "מטיילים". מדובר בחברה משפחתית המספקת חווית אירוח מקסימה לאוהבי טיולים וחבריהם על ארבע.

כחלק מתפיסת העולם הרשתית, מאפשרת רשת "מלונות מטיילים" אירוח מפנק גם לחיית המחמד – כחלק מהמשפחה. בתי המלון של הרשת מציעים מרחבי טבע ירוקים החביבים על הכלבים מלאי האנרגיות, ויש אפשרות להיכנס, להתפנק וגם ללון בחדרים.

בנוסף, קיימים שירותי "דוגיסיטר" (*50 ₪ לשעה), בשיתוף פעולה עם כלביות סמוכות, המאפשר להשאיר את הכלב בידיים טובות כאשר יוצאים לפעילות ספורט אתגרי, קונצרט או ארוחה רומנטית במהלך החופשה.

הרשת מונה חמישה בתי מלון בצפון הממוקמים בסמוך לאתרי טיול ונופים קסומים בגליל: מלון מטיילים מלכיה, מלון מטיילים גשר הזיו, מלון מטיילים מטולה, הוויליג' – מלון מטיילים על הירדן ומלון מטיילים אילון.

שתי רשתות מלונות נוספות שמזמינות אתכם עם חיות מחמד הן רשת מלונות בראון, לה מספר מלונות בוטיק נחשקים ברחבי תל-אביב ומלון בירושלים, ורשת מלונות אטלס, לה 16 מלונות בוטיק בפריסה ארצית.

אין כמו טיול עם כלב \\ צילום: Pixabay
אין כמו לטייל בטבע יחד עם החברים על ארבע \\ צילום: Pixabay

למי שמחפש טיול עם כלב באילת, מומלצת לינה ב-"אכסניית בית הערבה" הממוקמת במרכז העיר ובקרבת חוף הים, למטיילים בירושלים מוצעת האפשרות ללון ב"מלון המלך דוד" היוקרתי, מהמפורסמים בעיר, בעל גנים המשקיפים על העיר העתיקה ובצפון הארץ, כפר נופש עין זיוון מציע אירוח חיות מחמד בקיבוץ הממוקם ברמת הגולן וכולל בריכת שחיה, פרדס שופע וגן חיות קטן.

בתל-אביב יש עשרות מלונות המאפשרים לינה עם בעלי-חיים, המומלץ ביניהם הוא מלון לינק תל אביב (Link Hotel & Hub) המציע חדר כושר ונוף לעיר.

שימו לב: מומלץ לוודא עם בית המלון שניתן לבוא עם הכלב.

איפה אוכלים? אלה הן כמה מהמסעדות ובתי הקפה בהם הכלב שלכם הוא אורח רצוי לא פחות מכם:

חיפה:

TAILS רח' בלפור 2, הדר הכרמל
בית הקפה המיוחד הזה מוקדש כל כולו לכלבים. ציורי כלבים מקשטים את הקירות, בובות של כלבים מוצבות על המדפים ובעלי הכלבים מתקבלים בברכה. והכלבים עצמם? הם זוכים להמון תשומת לב וגם מקבלים כיבוד בדמות שקית קטנה של אוכל לכלבים וקערה עם מים.

תל אביב:

גלידה אניטה רח' שבזי 23, נווה צדק, תל אביב
בין הרחובות הציוריים של נווה צדק, בסניף האם של רשת גלידריות הבוטיק אניטה, יפנקו אתכם בגלידה משובחת, מחומרים טבעיים בלבד וללא חומרים משמרים, וגם את כלבכם ב"דוגי-קרים" בטעם חמאת בוטנים ובננות, או בטעם מנגו ומלון.

קפה לנדוור פלורנטין רח' אברבנאל 72, תל אביב
רשת בתי הקפה המוכרת והאהובה הפכה את סניף פלורנטין לקפה ידידותי לכלבים. בנוסף לצלוחיות המים שפזורות ברחבי הסניף, הכלבים כאן מקבלים חטיף אישי בכל ביקור במקום. האווירה, היחס והמרחב הפתוח הפכו את הסניף למקום מפגש פופולרי של כלבים ובעליהם.

ברחבי הארץ:

רשת קפה גן סיפור, בעלת שישה סניפים ברחבי הארץ, בהרצליה, ראשון לציון, חולון, קרית אונו, ירושלים ואשדוד, ידועה כרשת בתי קפה ידידותית למשפחות וילדים וכך גם לכלבים. בסניפי הרשת מוצעים כלי מים לכלבים ומשפחות עם כלבים מוזמנות לשבת באזור הישיבה החיצוני והפסטורלי.

בצפון:

מסעדת המכשפה והחלבן, הממוקמת במקום פסטורלי בתצפית מרהיבה לנוף נחל החצבני, מארחת כלבים באהבה ובמקום אף מסתובבים הכלבים של בעלי המסעדה.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני