אוהבים לנשק את הכלב שלכם? אלה החיידקים שכדאי לכם להיזהר מהם

פסטורלה, כלבת וטטנוס הם רק חלק מהחיידקים והמחלות שאנחנו עלולים לקבל מכלבים.
אישה מנשקת כלב \\ צילום: Pixabay

כולנו קראנו על האישה מאוהיו שנדבקה בזיהום קשה ונדיר בעקבות נשיקות של הכלב שלה, רועה גרמני. כמה ימים לאחר שהכלב שלה נישק אותה, וגם ליקק אותה על פצעים פתוחים, היא הובהלה לבית החולים לאחר שהחלה להזות, לקדוח ולאבד הכרה. לאחר כמה ימים היא התעוררה בבית החולים רק כדי לגלות שהרופאים נאלצו לכרות את ידיה ורגליה.

בתחילה הרופאים חשבו שהיא נדבקה במחלה טרופית, מכיוון שזמן קצר לפני כן היא שבה מטיול, אך לאחר בדיקות רבות הם הבינו שהיא נדבקה בחיידק בשם קפנוסיטופאגה. החיידק הזה נמצא בפיהם של כלבים, אך הוא לא גורם להם נזק.

ישנם סוגים רבים של החיידק הזה, ועדיין, הוא לא מסוכן ברוב המקרים גם בנשיכה, בטח שלא בליקוק ונשיקות. הסכנה מתחילה כשהחיידקים האלה מגיעים לגופו של אדם הסובל ממערכת חיסונית מוחלשת.
לרובנו לא יקרה דבר גם אם נגיע במגע עם החיידקים האלה. עם זאת, בכל מקרה של נשיכה – כדאי לפנות לרופא. אתם אמנם עשויים להידבק, אבל טיפול נכון יכול להפחית את הסיכון.

הנה עוד כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם במקרה של נשיכה, או אפילו נשיקה:

פסטורלה:

חיידק הפסטורלה מתגלה בכמחצית מאירועי הנשיכות, דבר שהופך אותם למקור נפוץ להדבקה. ברוב המקרים, הסמפטומים מקומיים בלבד: נפיחות, אדמומיות ורגישות. עם זאת, ייתכנו גם מקרי הדבקה קשים יותר במידה שלא ניתן טיפול הולם. בין השאר, חום הגוף עשוי לעלות ויהיה כאב גרון, אך התסמינים עלולים להחריף עד כדי דלקת קרום המוח ודלקת ריאות – בעיקר בקרב ילדים.

MRSA:

קיצור של סטפילוקוקוס זהוב עמיד למתיצילין. מדובר בחיידקים שנדבקים בהם בעיקר בבתי חולים או במזרונים של חדרי כושר ויוגה, אך הם עלולים להימצא גם בפיות של כלבים. קבוצת החיידקים הזו אינה נפוצה כלכך, ולכן החשש מהם יחסית נכון.

עם זאת, במידה ואדם נדבק בחיידקים האלה, הוא נמצא בסיכון כל עוד הוא אינו מקבל טיפול מתאים. רוב התסמינים נשארים ברמת העור והטיפול בהם יחסית קל. החשש הגדול מתחיל כשהחיידק נכנס לתוך מערכת הדם – דבר שהסבירות לו גבוהה הרבה יותר במקרה של נשיכה. במקרה כזה ייתכן ויתפתח אלח דם, שעלול אף לגרום למוות.

טטנוס:

למרות שרבים חושבים שטטנוס מקבלים רק מחלודה, הרי שזה לא המקום שבו חי חיידק ה-Clostridium tetani. הוא חי באבק ובלכלוך – וגם בפה של כלבים. זיהום טטנוס אינו נפוץ, אך כעשרה אחוזים ממקרי הזיהום הם קטלניים. אם עברו עשר שנים מאז חיסון הטטנוס האחרון שלכם, פנו לרופא לקבלת חיסון נוסף, מכיוון שהחיידק הזה נמצא ממש בכל מקום.

כלבת:

מדובר במחלה מסוכנת מאוד וקטלנית ביותר. בזכות החיסונים הנרחבים שכלבים עוברים – וגם בני אדם – מספר הנדבקים במחלה נמוך מאוד. למרות זאת, החשש מכלבת גדול, מכיוון שמי שנדבק במחלה נמצא בסכנת מוות, אלא אם יקבל טיפול מתאים בהקדם. לכן, במידה וכלב נשך אתכם – לכו לרופא, ולא חשוב אם אתם חושבים שלא מדובר בנשיכה חמורה.

אם אתם סובלים מפצע פתוח, מומלץ לכם להרחיק את הכלב ממנו עד שהוא מחלים. אם זה קשה לכם מדי, טפלו בפצע בחומרים אנטיספטיים וחבשו אותם כדי לצמצם את הסיכון.

לכתבה המקורית ב-Popular Science

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני