נורבגיה: מחלה מסתורית גבתה את חייהם של עשרות כלבים

כעשרים כלבים מתו בתקופה האחרונה ברחבי המדינה, והרשויות מנסות להבין מה גורם למגיפה המסתורית. בינתיים, לא ברור מה הסיבה לכך.

כמה כלבים מתו באופן מפתיע בנורבגיה ממחלה מסתורית במהלך הימים האחרונים, והרשויות מזהירות את בעלי הכלבים המקומיים לצמצם את המגע בין כלבים שונים.

על פי הדיווחים המקומיים, הכלבים נפלו למחלה מסתורית, עם סימפטומים הכוללים שלשול והקאות. הווטרינרים במדינה מעריכים כי עד כה נהרגו לא פחות מעשרים כלבים. ניתוחים לאחר המוות שבוצעו בכלבים המנוחים לא גילו עד כה ממצאים משמעותיים, והמומחים עדיין מנסים להבין מה גורם למגפה המסתורית.

עם זאת, המומחים מעריכים שמקרי המוות קשורים לשני סוגים של בקטריות שנמצאו בכלבים המנוחים. כך עולה מפרסום של מנהל המזון והתרופות של נורבגיה. "בשבועות האחרונים, כמה רופאים וטרינרים העניקו טיפול לכלבים עם שלשול חמור", נכתב בהודעת המינהל, "הגורם למקרים אלה אינו ידוע, אך מנהל המזון והתרופות ממליץ לבעלי כלבים להגביל את הקרבה של כלבים זה לזה ולטייל עם הכלבים כשהם עם רצועה כדי שניתן יהיה לשלוט בהם".

עוד הודיע הארגון כי הוא עדיין מנסה לאתר את הגורמים האפשריים למקרי המוות האלה, והוא בודק אם מדובר בוירוסים, בבקטריות, בפטריות ובטפילים. עד כה אין סימן לכך שהכלבים הורעלו בדרך כלשהי.

בינתיים, לניסיונות למצוא מה גורם למוות המסתורי ברחבי נורבגיה הצטרפו גם השירות הווטרינרי המקומי, המכללה הווטרינרית במדינה, ומרפאות בעלי חיים הפזורות ברחבי המדינה.

המינהל קורא לבעלי הכלבים להביא אותם למרפאה וטרינרית במידה והם מראים סימנים של מחלה, ובינתיים להקפיד על שגרת חיסונים רגילה.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני