משרד החקלאות: על בעלי כלבים להתייעץ עם וטרינר בעקבות פרסומי ה-FDA

השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מפרסמים את הממצאים של ה-FDA וממליצים לבעלי כלבים להיוועץ ברופא הווטרינר המטפל לגבי המזון הניתן לבעל החיים, וקוראים במקביל לרופאים הווטרינרים בישראל לדווח ל-FDA על כל מקרה של תחלואה רלוונטי

השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מפרסמים את הממצאים של ה-FDA וממליצים לבעלי כלבים להיוועץ ברופא הווטרינר המטפל לגבי המזון הניתן לבעל החיים, וקוראים במקביל לרופאים הווטרינרים בישראל לדווח ל-FDA על כל מקרה של תחלואה רלוונטי. 

בהודעה שפורסמה היום (שלישי), התייחס משרד החקלאות לפרסומים האחרונים של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בנוגע לקשר שבין שר בין תזונה נטולת דגנים לבין מחלה בשריר הלב בשם קרדיומיופתיה מורחבת (DCM) בכלבים.

המשרד ציין כי למרות הסברה הרפואית הרווחת כי מחלה זו עלולה להיגרם בשל מספר מגוון של סיבות, נתונים אשר נאספו בחמש השנים האחרונות ב-FDA מעידים על ריבוי  מקרים של בעלי חיים אשר ניזונו ממזון שרובו המוחלט אינו מכיל דגנים, ואשר לקו במחלת ה-DCM. מזון ללא דגנים מבוסס ברובו על קטניות כגון אפונה ועדשים או תפוחי אדמה כמרכיב העיקרי.

במשרד מדגישים עוד כי מחלת ה-DCM גורמת לפגיעה בשריר הלב והרחבת המדור השמאלי באופן שפוגע ביעילות תפקודו של הלב.

בעקבות הפרסומים בארצות הברית, ממליצים השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ממליצים לבעלי כלבים להיוועץ ברופא הווטרינר המטפל לגבי המזון הניתן להם, וקוראים במקביל לרופאים הווטרינרים בישראל לדווח ל-FDA על כל מקרה של תחלואה רלוונטי. במשרד החקלאות מדגישים כי מכיוון שה-FDA לא הסיק עדיין מסקנות בנושא, אין מניעה על פי חוק להמשיך לשווק את המזונות. ה-FDA ממשיך באיסוף נתונים וניתוח הסיכונים על מנת לנסות להגיע למסקנה בדבר השאלה האם  קיים קשר מובהק בין תזונת הכלבים לבין הסיכון לפתח DCM והוא ידווח לציבור את מסקנותיו.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני