הכלב שלי שמן מדי? כך תוכלו לבדוק

הכלבים שלנו בטטות כורסא. הם יושבים בבית כל היום ואת האוכל שלהם הם מקבלים ישר לצלחת. כל וטרינר יודע שמגפת ההשמנה לא פוסחת על כלבים, והיא מסוכנת
כלב שמן (צילום: Pixabay)

מכירים את הרגע הזה שאתם מטיילים עם הכלב ופתאום מישהו זורק הערה: "הוא רזה מדי" או "הוא שמן מדי"? חוץ מהעובדה שזה עלול מאוד להעליב (לא רק את הכלב, אלא גם את הבעלים שלו), יכול להיות שהאנשים האלה צודקים.

רבים מאיתנו אוהבים להתייחס לעבר של הכלבים כחיות בר שרצות בטבע וצדות את המזון שלהם. אבל בינינו – כמה מהכלבים שלנו באמת מוציאים מספיק אנרגיות כמו שהם אמורים להוציא?

ממש כמונו, גם הכלבים שלנו הופכים להיות בטטות כורסא. הם יושבים בבית כל היום ומחכים לנו שנחזור מהעבודה. את האוכל שלהם הם מקבלים ישר לצלחת, ולא צריכים לרדוף אחרי שום דבר בשביל לאכול.

כל וטרינר יגיד לכם שמגפת ההשמנה לא פוסחת על כלבים, והיא מסוכנת להם בדיוק כמו שהיא מסוכנת לבני אדם.

אז למה כלבים משמינים?

בדרך כלל, הסיבה לזה מאוד ברורה – הם אוכלים יותר ממה שהם מוציאים, כמונו בזמן החגים. אבל יש לזה עוד כמה סיבות שעלולות לגרום להשמנת יתר אצל כלבים: גידולים בלבלב, תת-פעילות של בלוטת התריס ופעילות יתר של בלוטת יותרת הכליה.

לכלבים שמנים קשה יותר לקום, המשקל הגבוה מקשה על המפרקים שלהם, וכמובן שקשה להם יותר ללכת ולרוץ. הם גם עלולים לסבול מדלקות במפרקים, מסוכרת, מבריחת שתן, מבעיות עור ומעוד שלל בעיות שונות.

בעית ההשמנה בקרב כלבים לא מצויה רק בגבולות הארץ, אלא מסתבר שזו בעיה עולמית, ולכן הוחלט לקבוע את ה-9 באוקטובר כיום להעלאת המודעות להשמנה בחיות מחמד.

איך אפשר לדעת שהכלב שלי שמן?

העזרו בטבלה הזאת כדי לדעת אם הכלב שלכם רזה או שמן מדי.

השמנה בכלבים - כך תוכלו לדעת (מגזין כלבים)

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני