8 כלבים חולצו מתת תנאים בשרון

מפקחים של משרד החקלאות, ביחד עם גורמי משטרה הווטרינר ברשותי חילצו את הכלבים שסבלו מהזנחה. לחלקם לא היתה גישה למים, ולאחרים היתה גישה למים מזוהמים

שמונה כלבים שהוחזקו בתת-תנאים בקלנסווה שבשרון חולצו על ידי מפקחים של היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) והשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, המשטרה והווטרינר הרשותי.

הכלבים הוחזקו בתנאים קשים מאוד, כשהם במצב בריאותי ירוד והם סובלים מרעב וממחלות. מחלק מהכלבים נמנעה הגישה למי שתיה, והאחרים "זכו" למי שתיה מזוהמים.

"המחזה שנתגלה במקום היה נורא. נדמה היה כי הכלבים ננטשו, הורעבו והיו כה כחושים", אמר רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות, "הכלבים סבלו ממחלות שנבעו מחוסר טיפול בסיסי והועברו אל המתקן המוגן של משרד החקלאות לטיפול ושיקום". 

קליגר הוסיף עוד כי "ישנה חשיבות מכרעת בהגשת תלונה על כל מקרה של חשד להתעללות בבעלי חיים, שבסופו יכול להציל את חייו של בעל החיים"

אחד הכלבים שלוחת מהמקום (צילום: משרד החקלאות)

בתוך כך, משרד החקלאות קורא לרשויות המקומיות לא להזניח את בעיית הכלבים המשוטטים הנמצאים בשטחן. "עליהן להיות ערות לעובדה כי מלבד הסכנה לתושבים ולבעלי החיים האחרים וכן להפצת המחלות שנגרמת כתוצאה מכך, לעיתים קרובות מדובר בצער בעלי חיים של אותם הכלבים ולכן מצוקה מעין זו מחייבת טיפול באופן מידי", נמסר מהמשרד.

ראיתם כלבים מוחזקים בתנאים קשים? דווחו למוקד משרד החקלאות, בטלפון מספר 9096*, הפעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני