מזעזע: אזרחים סינים משליכים כלבים למותם מחשש להפצת וירוס קורונה

וירוס הקורונה גורם לחרדה בסין, ופייק ניוז שהופצו ברשתות החברתיות רק מגבירות אותו, והניסיונות להילחם בפייק ניוז לא מצליחים

כמה חיות מחמד בסין, ובהן כלבים רבים, הושלכו מבניינים גבוהים אל מותם. המעשה הנורא והמזעזע נעשה בעקבות שמועות כי כלבים עשויים להעביר את הוירוס הקטלני קורונה שמטיל את אימתו בכל רחבי העולם.

אחד הכלבים אותר ללא רוח חיים לאחר שככל הנראה הוא הושלך ממגדל בעיר טיאנג'ין שבמחוז הבאי. התקשורת המקומית מדווחת כי הכלב הושלך אל מותו לפנות בוקר. הוא פגע במכונית חונה לפני שהוטח בקרקע.

התקשורת הסינית דיווחה על עוד חיות בית שהושלכו אל מותן בערים שונות ברחבי המדינה. המעשים האכזריים נעשו לאחר ראיון שהעניקה ד"ר לי לנג'ואן לערוץ הטלויזיה המרכזי בסין. "במידה וחיות מחמד באות במגע עם נשאים של הוירוס, יש לשים אותן בבידוד", אמרה לנג'ואן.

עם זאת, כלי תקשורת אחרים בסין עיוותו את דבריה של הד"ר ודיווחו כי "כלבים וחתולים עשויים להפיץ את הוירוס". השמועה התפשטה במהירות לאחר שאחד מכלי התקשורת פרסם את הציטוט השגוי ברשתות החברתיות הסיניות.

הסערה בעקבות הדברים לא נרגעה, ולכן הטלויזיה הממלכתית בסין פרסמה ברשתות החברתיות ציטוט של ארגון הבריאות העולמי, לפיו אין הוכחה לכך שחיות מחמד עשויות להפיץ את הוירוס המסוכן.

ההד של המעשים הנוראים שנעשו בשל דיווח שגוי הגיע גם אל מחוץ לגבולות סין. בן פירסון, מנהל הקמפיינים של ארגון הצלת החיות העולמי קרא לרשויות בסין לסייע בעצירת הפצת המידע המוטעה". הוא הוסיף כי הארגון קורא לבעלי חיות מחמד להמשיך לשמור עליהן לפחות עד שיתגלה מידע נוסף בנוגע לוירוס הקטלני.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני