לא רק קורונה: מגפה פגעה במאות כלבים בבריטניה

הווטרינרים בבריטניה עדיין לא יודעים מה גורם ליותר מ-500 כלבים להקיא ולסבול. הרשויות קוראות לבעלי כלבים חולים שלא להפגיש אותם עם כלבים אחרים מחשש להדבקה

מגפה שמשתוללת ברחבי בריטניה פוגעת בכלבים וגורמת להם להקאות. יותר מ-500 כלבים נדבקו בדלקת הקיבה והמעיים. בשלב זה עדיין לא ברור מה גורם למגיפת ההקאות שגורמת לבהלה בקרב בעלי הכלבים, שמדווחים על עוד ועוד כלבים שסובלים מהקאות שאינן פוסקות. 

לדברי רבים מבעלי הכלבים, החברים על ארבע החלו להראות סימנים של מצב בריאותי לקוי לאחר שחזרו מטיול בחוץ. הסימפטומים עליהם דיווחו בעלי הכלבים הם הקאות, שלשולים, כאבי בטן, אובדן תיאבון ותשישות.

איגוד הווטרינרים הבריטי פרסם אזהרה לבעלי כלבים ולמוליכי כלבים בעקבות ריבוי המקרים המצער, וקראו לגשת מיד לווטרינר במידה והכלב מראה סימני מחלה. "אנחנו מודעים לזינוק במספר המקרים של הקאות קשור בכלבים בעקבות דיווחים של וטרינרים מכמה מקומות במדינה. בעוד שבעלי הכלבים מודאגים ובצדק, ייתכן כי העלייה אינה אלא עלייה הגיונית שאנו עדים לה בכל שנה בעונה הקרה", אמרה דניאלה סוס מארגון הווטרינרים הבריטי. 

"אנו ממליצים לבעלי כלבים לפנות לווטרינר שלהם מיד כשהם מבחינים בתסמינים כלשהם. אם הכלב שלכם חולה, עדיף שהוא לא יהיה במגע עם כלבים אחרים עד שהוא נבדק על ידי וטרינר", הוסיפה. 

אליסון פרי, תושבת אקסמאות', סיפרה כי היא טיילה עם שני כלביה, ולפתע שניהם נפלו למשכב באופן לא מוסבר. "לאחר הטיול איתם ביום שישי שעבר, באז היה חולה קודם, ולאחריו וודי. אנחנו יודעים שזה לא בגלל משהו שהם אכלו, כי הם אוכלים כל הזמן את אותו אוכל. אני יודעת שכלבים עלולים להתייבש במהירות, וכבר בשבת שניהם היו במצב לא טוב, אז לקחנו אותם לווטרינר והם קיבלו זריקות. השארנו אותם לאשפוז במשך יומיים". 

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני