כלב אובחן עם "רמה נמוכה" של וירוס הקורונה – האם יש סיבה לדאגה?

בעלי כלבים ברחבי העולם דואגים לכלבים שלהם ולעצמם מפני וירוס הקורונה. האם כלבים יכולים להידבק בוירוס הקטלני - או להדביק את בעליהם?

בהלת הקורונה נמשכת, ולאחרונה החלו בעלי כלבים ברחבי העולם לחשוש כי הכלב שלהם עשוי להידבק בוירוס – זאת, בעקבות דיווחים על כלב בהונג קונג שנמצא עם "רמה נמוכה" של הוירוס. הכלב אובחן על ידי הרשויות בבוקר יום שישי. 

משרד החקלאות של הונג קונג הודיע כי הכלב אובחן עם הנגיף, אך לא מסר עוד מידע. גורמי רפואה יערכו בדיקות נוספות כדי לבדוק אם הכלב אכן נדבק במחלה, או שמדובר בזיהום סביבתי שהגיע לפיו של הכלב ולאפו. מדובר בכלב השייך לאדם שחולה בנגיף.

למרות זאת, משרד החקלאות המקומי ממשיך לטעון כי אין עדיין עדויות שחיות מחמד, ובהן כלבים, עשויים להידבק בנגיף, או להדביק בני אדם. במידה ויתברר כי הכלב אכן נדבק בנגיף, זו תהיה הפעם הראשונה שבה חיית מחמד נדבקה במחלה. 

ממשלת הונג קונג הודיעה כי הכלב נמצא בבידוד במתקן וטרינרי, ומשרד החקלאות קורא לשים בבידוד חיות מחמד של אנשים שנדבקו בנגיף.

האבחון המפתיע של הכלב הביא גם את ארגון הבריאות העולמי להתייחס לאירוע. בכירה בארגון, מארי ון-קרחוב אמרה לעיתונאים כי הם בוחנים האם וירוס הקורונה החל שלב חדש. "אנחנו עובדים יחד עם הרשויות בהונג קונג כדי להבין את התוצאות של הבדיקות האחרונות ושל הבדיקות הבאות, וכיצד הם הולכים לדאוג לבעלי החיים האלה", אמרה. 

"אנחנו מנסים לברר אם הכלב אכן נדבק, או שאולי הוא פשוט בא במגע עם משטח נגוע במחלה", הוסיפה הבכירה בארגון הבריאות העולמי. 

בינתיים, באתר ארגון הבריאות העולמי מצויין כי לא ידוע על כלבים שנדבקו בקורונה. בארגון ממליצים – גם בלי קשר לווירוס שמתפשט לכל רחבי העולם – לשטוף ידיים אחרי שנוגעים בכלבים.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני