טיפול טבעי נגד פרעושים: כל התכשירים והשיטות [מעודכן לקיץ 2022]

פרעושים וקרציות לא רק מטרידים את הכלב, אלא גם עלולים לסכן את הבריאות שלו. כאן תמצאו את כל המידע על טיפול טבעי נגד פרעושים וחומרי הדברה טבעיים
טיפול טבעי בפרעושים - כך תעשו זאת נכון

תמיד לקראת הקיץ, כלבים מתחילים להתגרד בגלל כל מיני מזיקים. אולי תשמחו לגלות שיש גם טיפול טבעי נגד פרעושים, בעיקר אם אתם פחות בעניין של מוצרי הדברה כימיים.

מוצרי הדברה כימיים נפוצים מאוד בשוק הכלבים, והם נחשבים לבטוחים יחסית. למרות זאת, יש בעלי כלבים שמעדיפים להרחיק את החברים על ארבע מכל מיני חומרים כאלה. 

מעבר לגירוד המציק, פרעושים וקרציות עלולים לגרום לסכנה ממשית לכלבים. כלב שחולה בקדחת קרציות נמצא בסכנת חיים, ועליו להגיע בהקדם לטיפול אצל וטרינר. 

טיפול טבעי נגד פרעושים מורכב ממוצרים טבעיים שגורמים לקרציות ולפרעושים להתרחק מהכלבים. חומרים אחרים נועדו להגן על עור הכלב ולחזק ועל הפרווה. 

כדי לתת טיפול נגד פרעושים לכלב שלכם, בלי חומרי הדברה כימיים, תוכלו להיעזר בתכשירים שיוצרו על ידי אנשי מקצוע, או להיעזר בחומרי גלם שיש לכל אחד מאיתנו בבית. 

מגזין כלבים פורש לפניכם את כל האפשרויות לטיפול טבעי נגד פרעושים לכלבים שלא רוצים חומרי הדברה כימיים.

רפואה סינית לכלבים

ממש כמו שהרפואה הסינית מסייעת למיליוני בני אדם ברחבי העולם, כך גם הכלבים שלנו יכולים ליהנות מהחוכמה של הרפואה המזרחית.

הרפואה הסינית והרפואה האלטרנטיבית לכלבים כוללות טיפול בפרחים מיוחדים, שמנים אתריים, דיקור לכלב ואפילו טיפולים אנרגטיים.

כלבים רבים נהנים מטיפולים אלטרנטיביים שעוזרים להם בכל מיני מצבים. גם כלב מתגרד יכול להיעזר מאוד בטיפולים כאלה.

במהלך הטיפול, הכלב מאובחן בצורה כוללת: תזונה, היסטוריה רפואית, התנהגות ועוד. כך המטפל או המטפלת יודעים לבנות תכנית טיפול שמסייעת לאזן את הכלב ואפילו לגרום לו להפסיק להתגרד.

מלאו פרטים למציאת מטפל אלטרנטיבי לכלב

קולר טבעי נגד קרציות ופרעושים ד"ר מרקולה

ד"ר ג'וזף מרקולה מוכר מאוד ברחבי העולם בתחום הרפואה הטבעית. במהלך שנותיו הוא זכה לתארים ולפרסים רבים, וחיבר רבי מכר רבים בתחום הרפואה הטבעית.

בין שאר המוצרים שהוא מייצר, ד"ר מרקולה פיתח גם מוצרים לבעלי חיים בכלל ולכלבים בפרט. המוצרים שלו מבוססים על תכונות הריפוי של חומרים טבעיים.

קולר טבעי נגד קרציות ופרעושים ד"ר מרקולה

ה-Herbal Repellent Collar של ד"ר מרקולה יעיל לתקופה של כארבעה חודשים, הוא דוחה קרציות, פרעושים ואפילו יתושים. הוא נבדק במעבדות ואושר לשימוש על בעלי חיים.

שימו לב: ישנם שני גדלים של הקולר: לכלבים גדולים ולכלבים גדולים. השימוש מותר בכלבים מגיל ארבעה חודשים ומעלה.

לרכישה:

תרסיס אנימוקס

תכשיר תוצרת כחול לבן שנועד להרחקת פרעושים וקרציות במיוחד בתנאי האקלים הישראלי. הנוסחה שלו מכילה שילוב של שמנים צמחיים ושמנים אתריים. 

כל המרכיבים הם ידידותיים לסביבה, ידידותיים לאדם וידידותיים גם לכלבים, כמובן. 

הנוסחה של התכשיר המקומי נועדה להרחיק פרעושים, קרציות וטפילים אחרים שעלולים להזיק לבריאות הכלב. 

שימו לב שהתכשיר אינו מתאים לגורים מתחת לגיל שמונה שבועות. 

קולר טבעי camon

מי שמחפש מוצר מחברה קצת יותר מוכרת, יכול להיות בטוח כשמדובר בחברת camon האיטלקית. החברה, שמייצרת מגוון רחב של מוצרים לכלבים ולחתולים, מייצרת גם קולר טבעי להרחקת פרעושים וקרציות. 

החומר הפעיל מבוסס על שמן נים שידוע בתכונות הרחקת המזיקים. כ-72 שעות לאחר ששמים את הקולר על הכלב, הוא צפוי לפעול בצורה מלאה ולהבטיח עד חודשיים של שקט מקרציות ומפרעושים. 

טיפול טבעי נגד פרעושים – תכשירים שתוכלו להכין בבית:

אם אתם מעדיפים לרקוח תכשיר טבעי נגד פרעושים במו ידיכם, אתם בהחלט יכולים לעשות זאת. כדאי רק לזכור שמכיוון שלפעמים אנחנו פחות מדויקים ממכונות תעשייתיות – היעילות של התכשירים הביתיים עשויה להשתנות מאוד בין כלב כלב. 

כדי להקל עליכם, אספנו עבורכם כמה שיטות טובות למניעת והדברת פרעושים לכלב ממוצרים שיש בכל בית. 

רוזמרין למניעת פרעושים

לרוזמרין יש תכונות שמרחיקות מזיקים שונים, ואתם יכולים לנצל את העובדה הזאת כדי להגן על הכלב שלכם מפני פרעושים וקרציות. עקבו אחר ההוראות כדי ליצור תכשיר רוזמרין למניעת פרעושים:

קחו ענף רוזמרין טרי ולימון גדול, וחתכו את שניהם דק.

שפכו מים רותחים על תערובת הלימון והרוזמרין, ותשרו את התערובת במים עד שהם מתקררים. 

סננו את המים ומזגו לשפריצר.

רססו את פרוות הכלב מדי יום. את השפריצר תוכלו לשמור במקרר.

שמן קוקוס נגד פרעושים

בעלי כלבים רבים חושבים ששמן קוקוס מרחיק פרעושים וקרציות. לא בטוח אם לשמן קוקוס אכן יש את היכולות האלה, אבל בהחלט הוא יכול לסייע לכלב שסובל מעקיצות של מזיקים שונים. 

שמן קוקוס מסייע לשיפור בריאות העור ויכול לסייע להחלמה של העור מאלרגיה לפרעושים ומגירודים. במקביל, הוא מעניק לפרוות הכלב לחות חיונית.

אפשר לתת חמאת קוקוס לכלב באכילה כתוספת למזון הקבוע או במריחה חיצונית. שימו לב שכדאי להתחיל במינונים קטנים כדי לבדוק כיצד הכלב מגיב לשמן קוקוס. 

מומלץ שלא לתת לכלבים על בסיס יומי יותר מכפית שמן קוקוס לכל 10 ק"ג ממשקל גופו. 

שמנים אתריים נגד פרעושים

גם שמנים אתריים יכולים לסייע לנו במאבק להרחקת פרעושים וקרציות מהכלבים שלנו. השמנים המומלצים להרחקת מזיקים הם ברגמוט, אקליפטוס, גרניום, לבנדר ושמנים אחרים. 

כדי להשתמש בשמנים האתריים להרחקת פרעושים, דללו את השמנים במים ועסו את הפרווה של הכלב שלכם עם השמנים האלה. אתם יכולים להשתמש בכל אחד מהם, או ליצור שילוב כראות עיניכם. 

אפרופו עיניים, שימו לב שאתם נזהרים שלא להכניס שמן אתרי לעיניים, לאף, לפה או לאוזניים של הכלב. 

האם טיפולים טבעיים נגד פרעושים בכלל יעילים?

המוצרים האלה לא תמיד אפקטיביים, כך אומרת ליסה מרפי, פרופסור לטוקסיקולוגיה בבית הספר לווטרינריה באוניברסיטת פנסילבניה. "מוצרים טבעיים אינם בהכרח בטוחים", היא מוסיפה.

2 סוגים של מוצרים נגד קרציות ופרעושים

מוצרים קונבנציונליים נגד קרציות נחלקים לרוב לשתי קטגוריות. הראשונה היא תכשירים לבליעה שהורגים את הקרציות ברגע שהן עוקצות את הכלב. חומרים אלה עשויים להכיל חומרי הדברה כגון afoxolaner. הקבוצה השנייה כוללת תכשירים לשימוש על עור הכלב, ובהם ניתן למצוא סוגי שמפו שונים, תרסיסים, קולרים ועוד. מוצרים אלה נועדו להרחיק את הקרציות מחיות המחמד, והם עשויים להכיל חומרי הדברה כגון permethrin.

בארצות הברית, לדוגמא, שתי הקבוצות האלה זוכות לפיקוח של שני משרדים ממשלתיים שונים. תכשירי הבליעה זקוקים לאישור של מינהל התרופות והמזון (FDA), בעוד שהקולרים, השמפו והתרסיסים זקוקים לאישורים של המשרד להגנת הסביבה. שני המשרדים מוודאים שהתוצרים בטוחים לחיות וגם לבני אדם. בנוסף, היצרניות חייבות להוכיח כי התכשירים שלהם עובדים.

עם זאת, ישנם מוצרים שאינם מפוקחים על ידי המשרדים האלה מכיוון שהם מיוצרים מחומרים שמוגדרים על ידי המשרד להגנת הסביבה כחומרים בעלי "סיכון מינימלי" לבריאות האדם. שמנים אתריים רבים נכנסים לקטגוריה הזאת.

לא כולם ממליצים

כמה מומחים מביעים חשש בנוגע לשימוש בשמנים כאלה על כלבים. מסתבר כי שמנים אתריים הם הגורם מספר אחד לפניות למרכז ההרעלות לחיות של האיגוד האמריקני למניעת התעללות בחיות. כך אמרה לוושינגטון פוסט טינה ויזמר, מנהלת המרכז הרפואי.

כלבים עשויים לבלוע את השמנים על ידי ליקוק הפרווה שלהם, או אפילו לספוג אותם דרך העור. זה עלול לגרום לחנק, לריר מוגבר או קצף מהפה. "אנחנו עלולים לסיים אירוע כזה עם בעיות כמו גירויים בעור, עייפות, ואף לגרום לבעיות בכבד", הוסיפה.

גם אם מתעלמים מהסיכונים האלה, אין שום ערובה לכך שמוצרים טבעיים בלי פיקוח פועלים כפי שהיצרנים שלהם טוענים. ישנן כמה עדויות לכך שלכמה מוצרים המבוססים על חומרים טבעיים יש יכולת להרחיק קרציות. מחקר אחד, שפורסם בחודש מרץ 2018 במגזין Ticks and Tick-borne Diseases, הורו החוקרים לבעלי כלבים לטפל בהם באמצעות תמצית שמן כורכום, תמצית שמן תפוזים או לא לטפל בכלל בתחילת כל שבוע. לאחר כחודש, התברר כי בעלי הכלבים שהשתמשו בתמצית שמן כורכום דיווחו על פחות קרציות שנצמדו לכלביהם לאחר טיולים בחוץ, לעומת בעלי הכלבים האחרים.

עם זאת, תכשירים כמו חומץ תפוחים, שזוכים להמלצות בכל מיני אתרים וקבוצות שונות כדוחה קרציות עבור כלבים, לא הוכח כיעיל בכלל. "אני לא מכיר אף תועלת אפשרית בכך", אמר מייקל סטון, עוזר פרופסור במחלקה לרפואת פנים ורפואת חיות קטנות בבית הספר לרפואה וטרינרית קאמינגס באוניברסיטת טאפטס.

המומחים ממליצים לשאול את הוטרינר לפני שימוש בכל מוצר נגד קרציות על הכלב שלכם, בין אם מדובר במוצר טבעי, ביתי או קונבנציונלי.

חשוב מאוד לזכור, ולא משנה באיזה תכשיר נגד קרציות אתם משתמשים, להשתמש בו לפי ההוראות, כדי למנוע סכנות מיותרות.

לסיכום, טיפול טבעי נגד פרעושים יכול להיות יעיל, אך פקחו עין על חיית המחמד שלכם כדי לוודא שהכל בסדר איתו.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני