נערכים ליום שאחרי הקורונה: כך תמנעו מהכלב שלכם חרדת נטישה

בשבועות האחרונים הכלבים שלנו רגילים שאנחנו כל היום בבית איתם. במשרד החקלאות חוששים שביום שאחרי הקורונה, כלבים רבים יפתחו חרדת נטישה, וממליצים על השיטה הזאת כדי להקל עליהם
הכלב שלכם מפתח חרדת נטישה בזמן הקורונה?

התקופה האחרונה מציבה אתגרים רבים בפני כולנו – וגם בפני הכלבים שלנו. בינתיים הם התרגלו שאנחנו נשארים איתם כל היום בבית, אך מה יקרה ביום שהתקופה הזאת תיגמר? האם תפקוד חרדת נטישה כלבים רבים שכבר שכחו איך להסתדר לבד בבית?

כדי שנוכל להיערך מראש ליום המחר, פרסם היום (ראשון) משרד החקלאות הנחיות לבעלי הכלבים כיצד להתמודד עם המצבים החדשים שצפויים לנו.

עבור רוב הכלבים, השבועות האחרונים שונים מאוד מהשגרה שהם התרגלו אליה כל החיים. הבעלים לא הולכים לעבודה, נשארים בבית ואפילו מוציאים אותם להמון טיולים.

יכול להיות שהכלב שלכם יחזור לשגרה שאחרי הקורונה בצורה חלקה, אבל אם הכלב שלכם מועד לחרדת נטישה – ייתכן מאוד שהחרדה והסימנים שלה רק יתעצמו ביום שנחזור לשיגרה.

שתי קבוצות כלבים שצפויות לפתח התנהגות חרדתית כשיישארו לבדם בבית הם כלבים שהראו התנהגות כזו בעבר, וכן כלבים שאומצו בתקופת הקורונה ומרגע שהגיעו לביתם החדש, לא נשארו שנייה אחת לבדם.

מומחי משרד החקלאות מייעצים כי ניתן לצמצם את הבעיה עם היערכות נכונה. לדברי מומחי המשרד הפתרון הוא פשוט.

כך תרגילו את הכלב להישאר לבד כבר היום

הנה ה"מתכון" לפניכם – כבר עכשיו תרגלו את הכלבים ב"נטישה" קצרה. בכל יום, פעם או פעמיים, צאו מהבית (בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כמובן) והשאירו את הכלב לבדו למשך 10-5 דקות.

מומלץ להוסיף לעזיבה מילת מפתח כמו "להתראות בוני" או כל מילה אחרת שתשמש את הבעלים גם בעתיד.

מי שמתחיל לתרגל ונתקל בבעיה עם התנהגות הכלב – יכול להיעזר ברופא הווטרינר המטפל בכלב או במתאמי האימוץ בכלביות. היערכות מראש – תחסוך הרבה בעיות בהמשך.

ד"ר דגנית בן-דב, מאגף רווחת בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "חלק מהאחריות שלנו, כבעלי ואוהבי כלבים, זה לחשוב גם על הימים שאחרי משבר הקורונה".

"כשאנחנו נחזור לשגרה והם יחזרו להישאר בבית, לבד. לא נוכל להסביר להם למה הם "ננטשים" לבד בבית, ולכן חשוב לתרגל זאת כבר עכשיו – לצאת מהבית להתאוורר בלי הכלב, פעם פעמיים ביום, תוך שמירה על תקנות החירום כמובן. כך הכלב ישמור על הרגלי שיגרה ולכולנו יהיה קל יותר בהמשך", הוסיפה ד"ר בן-דב.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני