כלב אוכל קקי: למה זה קורה, ואיך אפשר לעצור את זה

אם הכלב שלכם אוכל צרכים - זה עלול להעיד על חוסרים תזונתיים או על בעיות רפואיות | וגם: כך תלמדו את הכלב שלכם להפסיק את זה
כלב אוכל קקי | למה הוא עושה את זה

לכלבים יש כל מיני הרגלים משונים, אחד הדברים המגעילים יותר הוא כלב אוכל קקי. אם הכלב שלכם גם עושה את זה, כדאי שתדעו שאתם לא לבד.

מסתבר שיש לתופעה הזאת אפילו שם מדעי: קפרופגיה. 

למה כלב אוכל קקי?

האמת היא, שיש כל מיני סיבות שבגללן כלב אוכל צואה. ישנן תיאוריות שגורסות שכלבים עושים זאת בגלל שהם בין השאר גם אוכלי נבלות, שיכניסו כל דבר לפה. 

התיאוריות האלה סוברות כי ההתנהגות הזאת של אכילת צרכים היא שריד אבולוציוני משלב התפתחות עתיק של כלבים.

יש גם מי שסובר כי שכלבים היו אוכלים בעבר צואה – של עצמם, של כלבים אחרים וגם של בעלי חיים אחרים – כדי לשרוד בתקופות של מיעוט במזון. 

מנגד, אם כלב אוכל קקי, ייתכן שזה מעיד שהוא סובל מבעיה רפואית. לפעמים מדובר על מחסור בחומרים חיוניים שהכלב לא מקבל מהמזון שלו.

עוד ייתכן כי הכלב אוכל צרכים בשל עלייה בתיאבון. עליה כזאת עלולה להתרחש בשל סוכרת, תסמונת קושינג וכשל בבלוטת התריס. 

אכילת צואה בשל בעיות התנהגותיות

כלבים אוכלים צואה גם בגלל גורמים התנהגותיים שונים. הרבה כלבים שהיו תקופות ארוכות במכלאות או שהיו בבידוד מכלבים אחרים החלו לאכול צרכים. 

ייתכן עוד כי כלב אוכל את הצרכים של עצמו בגלל התמודדות עם חרדה, עם מתחים ואפילו פשוט עם שעמום. כן, כלבים במכלאות ובבידוד סובלים משעמום רב.

בעלי כלבים רבים דיווחו על כך שהכלב שלהם החל לאכול את הצרכים של עצמו לאחר שהענישו אותו על עשיית צרכים בבית. יש מי שטוען שזה גורם להם פשוט "להעלים ראיות". 

אכילת צרכים אצל כלבים – האם זה מסוכן?

כן. כלב אוכל צואה עלול להידבק במחלות. הוא עלול לסבול מטפילי מעיים, שלשולים, הקאות וגם מתולעת הפארק. במידה והכלב שלכם נוהג לאכול צואה באופן קבוע, מומלץ להתייעץ עם וטרינר.

מניעת אכילת צואה – כך תעשו את זה נכון

דבר ראשון, כדאי להרחיק את הכלב מצואה, ולמנוע ממנו את האפשרות להגיע אליה. כלב עושה צרכים בבית? נקו אותם מיד כדי שלא יספיק לאכול. הוא מצליח לטרוף קקי ברחוב לפני שאתם שמים לב? שימו לו מחסום לפה. הכלב שלכם מתגנב כל הזמן לארגז החול של החתולה? הרחיקו את הארגז מהישג פיו של הכלב. 

דבר שני, אחרי שהבנתם שהכלב שלכם בריא, שהוא לא מפצה על חוסרים במזון ושהוא לא מתמודד עם בעיות רפואיות אחרות – אפשר להתחיל ללמד אותו להתנהג אחרת. 

בכל פעם שאתם הולכים ברחוב והכלב מתקרב לקקי כדי לאכול אותו, הסיחו את דעתו – קראו לו או הגידו 'לא!'. בכל פעם שהצלחתם למשוך את תשומת לבו והוא מוותר על הקקי – פנקו אותו בחטיף טעים. 

לאט לאט, אחרי שתקפידו להתמיד עם האילוף, בכל פעם שהכלב יראה קקי, הוא פשוט יסתכל עליכם כי הוא יודע שיש חטיף בדרך. 

כלב אוכל קקי של עצמו

במידה והכלב שלכם אוכל את הצרכים של עצמו, אתם יכולים להוסיף למזון שלו אננס. הפרי הזה גורם לצואה של הכלב להיות פחות אטרקטיבית עבורו. לא ברור איך פרי כלכך טעים מצליח להפוך צואה ללא טעימה, אבל הרבה פעמים זה עובד. 

במידה והאננס לא עובד, ישנם תוספים שונים שיכולים לשנות את הטעם של הקקי שלו, ולהפוך אותו ללא טעים עבור הכלב.

אחד התוספים המוצלחים נגד אכילת צרכים, הוא התוסף של חברת NaturVet, שמסייע להפסקת התופעה שבה כלב אוכל צרכים.

התוסף הזה נהנה מחותם איכות של המועצה הלאומית לתוספי תזונה לבעלי חיים (NASC).

לרכישה באתר iHerb

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני