כלב מפחד מאנשים: כך תוכלו לעזור לו להתגבר על הפחד

לא כל הכלבים זכו להכיר בני אדם מהרגע שנולדו, וחלקם נפגשו עם אנשים שהתעללו בהם. ד"ר סטפן בלואר, הפסיכיאטר של הכלבים, מסביר מדוע יש כלבים שמפחדים מאנשים, ואיך אפשר לטפל בזה
כלב מפחד מבני אדם

לא מעט בעלי כלבים מתלוננים על כך שהכלב מפחד מאנשים. הכלב עשוי להתחבא מבני אדם, לנבוח עליהם או אפילו לתקוף אותם.

וטרינר התנהגותי ד"ר סטפן בלואר סיפר למגזין כלבים כי בדרך כלל, המקור לפחד של כלבים מבני אדם נובע מאי-חשיפה מספקת בגילאים צעירים.

בחודשים הראשונים לחייו, הגור לומד להכיר גירויים חדשים. אם הוא לא נחשף מספיק לבני אדם – הוא אינו מכיר את הגירוי הזה וחושש ממנו.

לדברי ד"ר בלואר, הפחד של הכלב מאנשים צפוי לגבור ולהפוך עם הזמן לתוקפנות. הסיבה לכך היא שהכלב מתחיל להיות אגרסיבי כלפי אנשים, ולאט לאט מגלה שה"איום" מתרחק בכל פעם שהוא נובח עליו.

בפועל, המצב הוא שאם הכלב שלנו נובח בפראות על מישהו, או שאנחנו מרחיקים אותו מהמקום, או שאותו אדם מתרחק. לכלב אין באמת שליטה על זה.

פעמים רבות קשה לבעלים של כלב כזה להביא מאלף שיעזור עם הפחד הזה. הסיבה היא שלפעמים הכלב כלכך פוחד מבני אדם – שהוא לא מצליח להוריד את ההגנות שלו מול המאלף.

וטרינר פסיכיאטר ד"ר בלואר מציין שבאמצעות טיפול פסיכיאטרי ניתן לאזן את הכלב, כדי שאפשר יהיה לעבוד איתו על היחס לבני אדם.

כאשר הכלב מאוזן, הרבה יותר קל למאלף לגשת אליו, אפשר לקחת אותו לווטרינר בקלות וניתן להתגבר על הפחד מאנשים.

כאשר הכלב מאוזן, אפשר כבר להיעזר בחטיפים כדי לגרום לו הנאה בכל פעם שהוא פוגש אנשים. הדרך להפיג חששות של כלבים היא על ידי גרימת הנאה.

האם אפשר לגרום לכלב לבטוח באנשים?

באופן כללי, התשובה היא כן. חשוב לזכור שהתהליך יהיה שונה בין כלב לכלב, מכיוון שלכל כלב יש את רמת החששות שלו, ההיסטוריה והיכולות שלו.

איך ללמד כלב לא לפחד מבני אדם?

כדאי שתעזרו באיש מקצוע. באופן כללי, מבחינת הכלב – ההיפך מפחד זה הנאה. השאיפה שלכם צריכה להיות לגרום לכלב הנאה כשהוא נחשף לבני אדם.
ישנם כלבים שסובלים מחוסר איזון ברמה כזו שיש צורך לפנות לוטרינר התנהגותי כדי לבחון טיפול תרופתי.

למה הכלב שלי מפחד מאנשים?

ברוב המקרים, כלב מפחד מבני אדם בגלל חוסר חשיפה בגיל צעיר. בשלב הגורות המוקדם, הכלב לומר להכיר את הסביבה שלו. אם לא היו בני אדם באותה תקופה, יהיה לו קשה יותר לבטוח בהם. במקרים חמורים יותר, הוא עלול לפחד מאוד מבני אדם עד כדי כך שהוא מנסה בכל מחיר להימנע ממפגש עם מישהו – אפילו בצורה אגרסיבית.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני