המאבק בקורונה: "כלבים" לא שגרתיים אוכפים את הריחוק החברתי

רובוטים על ארבע אוכפים את הריחוק החברתי בסינגפור - שסובלת ממספרים גבוהים מאוד של נדבקים בקורונה. האם הטכנולוגיה תנצח את הנגיף?
כלב רובוטי \\ צילום מסך

כולנו שמענו כבר שבמקומות שונים בעולם מאלפים כלבים כדי לזהות את נגיף הקורונה. אבל האם שמעתם פעם על כלבים שמאומנים לאכוף ריחוק חברתי?

ואם היינו אומרים לכם שהכלבים האלה הם בכלל רובוטים?

הרשויות בסינגפור החלו להיעזר בכלבים-רובוטים שהצטרפו למאבק המקומי בהשטחת העקומה והחזרת השגרה במהירות. 

רובו-כלבים שנשלטים מרחוק משוטטים בפארקים ברחבי עיר המדינה וקוראים לציבור לשמור על מרחק זה מזה. 

הרובוטים על ארבע, שיוצרו על ידי יצרנית הרובוטים בוסטון-דינאמיקס, החלו לפעול ביום שישי האחרון כחלק מפיילוט שיימשך כשבועיים.

בתוך הפיילוט הזה יקבלו הרשויות במקום החלטה אם "לגייס" כלבים רובוטיים נוספים למאמצי השטחת עקומת הקורונה במדינה שנמצאת עדיין בסגר. 

"בואו נשמור על סינגפור בריאה!", נובח הכלב-הרובוטי, שצבוע בצבעי צהוב-שחור, "בשביל הביטחון שלכם ושל הסובבים אתכם, אנא שמרו על מרחק של לפחות מטר אחד".

אם תהיתם איזה קול יש לכלב הרובוטי – מדובר בקול נשי. 

מי שלא מכיר את המאבק של סינגפור בנגיף הקורונה עוד עשוי לחשוב שהם לא מתייחסים ברצינות למגיפה ששיתקה את העולם. עם זאת, ההיפך הוא הנכון – הפרה של חוקי הסגר הנוקשים עשויים לגרור קנסות כבדים ואפילו עונש מאסר. 

בעיר-המדינה, שאוכלוסייתה מונה 5.7 מיליון בני אדם, יש 21 אלף חולים מאומתים של קורונה. 

מדובר באחד המדינות עם אחוזי ההדבקה הגבוהים באסיה, בעיקר בשל הכמות הגדולה של עובדים זרים שחיים בצפיפות. 

על פי חוקי הסגר המקומיים, שיהיו בתוקף עד תחילת יוני, לתושבים מותר לצאת מבתיהם רק כדי לקנות מצרכים חיוניים, וחייבים לעטות מסיכה בציבור. מותר גם להתאמן בחוץ, אך ביחידות. 

הרשויות בסינגפור לא גייסו רק כלבים רובוטיים. מכונית רובוטית מסיירת במאגר מים סמוך וקוראת למבקרים במקום "לא ללכלך" ו"אסור להתקבץ". 

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני