2 כלבים מתו מהזנחה, אחרים הוחרמו: תושבת עכו הורשעה בהתעללות

האישה מנעה טיפול רפואי בכלבים, ושניים מהם הומתו בעקבות מצבם. משרד החקלאות דורש להוציא צו שימנע ממנה לגדל בעלי חיים בעתיד
התעללות בכלבים בעכו

תושבת עכו בשנות הארבעים לחייה הורשעה היום (ה') כי החזיקה מספר כלבים בתנאי הזנחה. הכלבים הוחזקו במתחם מזוהם מצרכים ומפסולת, עד כדי כך שהכלבים היו בסכנה של ממש. בשל ההזנחה, מתו שניים מהכלבים שהיו ברשותה של האישה. 

בכתב האישום שהגיש משרד החקלאות נטען כי הנאשמת החזיקה את הכלבים בדירה מוזנחת, שרצפתה וקירותיה מרוחים בצואה ובשתן של כלבים והריח בה קשה מנשוא. 

עוד עלה מהראיות כי הטיח על הקירות היה מקולף והרהיטים היו ללא ריפוד, כיוון שהכלבים לעסו אותו. 

כתוצאה מההזנחה החמורה מתו שניים מכלביה של הנאשמת. אחד הכלבים קפץ מחלון דירתה של הנאשמת, נפצע באורח קשה כאשר ונותר משותק בחלק גופו האחורי, ככל הנראה מפגיעה עצבית בעמוד השדרה, ולא יכול היה לקום.

הנאשמת לא סיפקה לו טיפול רפואי לאחר הפציעה, גם לא לשם הקלה על סבלו, עד שהוחלט להמיתו. 

כשבוע לאחר מכן, כלבה נוספת שהייתה ברשות הנאשמת החלה לפרכס, אולם גם במקרה זה נמנעה הנאשמת ממתן טיפול רפואי הולם והכלבה מתה מוות קשה בייסורים, ללא טיפול נאות, לאחר לילה של פרכוסים.

יתר הכלבים נתפסו על ידי מפקחי משרד החקלאות במתחם והועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של המשרד. 

בית המשפט קבע כי מדובר בהזנחה קיצונית, שנמשכה שבועות עד חודשים ארוכים, תוך אדישות למצבם של בעלי החיים וגרימת נזק ממשיו.

הוא הרשיע את הנאשמת בעבירות של החזקת בעלי חיים מבלי לספק להם את צורכי מחייתם, החזקת בעלי חיים במתחם מלוכלך בהפרשות גוף ופסולת, החזקת בעלי חיים במתחם שיש בו כדי לגרום נזק ממשי לבעל החיים הנמצא בתוכו ובעבירה של אי מתן טיפול לבעל חיים חולה או סובל. 

הממונה על התביעות במשרד החקלאות, עו"ד אורי סירוטה אמר כי "הכרעת הדין מדגישה את האחריות שחלה על כל מי שמבקש להחזיק בבעלי חיים, לדאוג לצרכיהם ולבריאותם ולהחזיקם בתנאים נאותים".

הוא הוסיף כי בית המשפט עמד על כך כי הרשעה בעבירות אלו אינה דורשת להוכיח כי לנאשם הייתה כוונה להרע לכלבים. הכרעת הדין מהווה אבן דרך משמעותית במאבק נגד תופעות של פגיעה או הזנחה של בעלי חיים ומסר חד וברור של אפס סובלנות לתופעות כאלו".

מועד הדיון לקביעת עונשה של האישה נקבע לחודש הבא.

משרד החקלאות קורא לציבור לדווח על מקרים מסוג זה למוקד המשרד בטלפון: 9096*. המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני