אישום: תושבת חיפה השאירה כלב במכונית רותחת ויצאה לשופינג

עובר אורח שראה את הכלב במצוקה דיווח לרשויות. האישה חזרה לרכב רק לאחר שקיבלה טלפון מהמשטרה. משרד החקלאות דורש לאסור עליה לגדל כלבים בעתיד

תושבת חיפה כבת 30 מואשמת שהשאירה כלב במכונית במשך קרוב לשעה ביום שרבי. על פי כתב אישום שהגיש משרד החקלאות לבית המשפט השלום בעיר, בעלת הכלב הגיעה לקניון "שערי הצפון" יחד עם הכלב שלה.

היא החנתה את הרכב ונכנסה לקניון. הכלב נותר בתוך הרכב, בלי שתיה במשך 45 דקות, כאשר הטמפרטורה בחוץ עמדה על לא פחות מ-33 מעלות.

עובר אורח עירני זיהה את הכלב במצוקה, ודיווח על כך. צוות של כיבוי אש שהוזנק למקום פרץ את הרכב וחילץ את הכלב הסובל. בעלת הכלב חזרה למקום כשעה לאחר שהותירה אותו לבדו, וגם זאת רק לאחר שהמשטרה יצרה עמה קשר.

משרד החקלאות ביקש מבית המשפט לאסור על הנאשמת להחזיק כלבים בעתיד.

במשרד החקלאות מדגישים כי בימי הקיץ החמים, הטמפרטורות בתוך מכונית חונה מזנקות כבר בחצי השעה הראשונה. למעשה, הטמפרטורות בתוך רכב שחונה תחת כיפת השמיים ביום שבו מידות החום מטפסות ל-35 מעלות, יגיעו בתוך כעשרים דקות ל-50 מעלות!

כל דקה שכלב נותר נעול בתוך רכב סגור עלולה לעלות לו בחייו.

במשרד החקלאות מדגישים כי הקיץ הישראלי שמאופיין בימי שרב קיצוניים, לחות מהבילה וטמפרטורות גבוהות, גורם לטמפרטורה ברכב לא מונע לעלות מרגע לרגע. על כן מבקשים במשרד מהציבור לקחת את בעלי החיים עימם, כל פעם שעוזבים את הרכב. בעל החיים לא יכול להישאר במכונית, הטמפרטורה הגבוהה ללא מים עלולה להביא למותו, בדיוק כפי שיכול לקרות לנו.

הממונה על התביעות במשרד החקלאות, עו"ד אורי סירוטה: "בדומה לתופעה המחרידה של שכחת ילדים ברכב, קיימת תופעה קשה של הותרת בעלי חיים ברכב ללא השגחה באופן שעשוי לסכן את חייהם ולגרום להם סבל רב, בפרט בימים חמים ותחת השמש הקופחת".

הוא הוסיף כי "כאשר מדובר בבעלי חיים, פעמים רבות לא מדובר בשכחה, אלא בבעלים שמשאירים את בעלי החיים באופן מכוון ברכב, למשל לסידורים שהעריכו שייקחו זמן קצר, וממעיטים בסיכון אותו הם נוטלים. כפי שברור כי אין להותיר ילדים ברכב, כך גם לגבי בעלי חיים".

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני