איך לאלף גור לא לנשוך: כל הטיפים כדי למנוע מהגור שלכם לנשוך אתכם

גורים יכולים להיות חמודים מאוד, אבל כשהם מתחילים לנשוך זה יכול להיות סיוט של ממש. לפני שאתם מתעצבנים, כדאי שתבינו איך לאלף גור לא לנשוך
איך לאלף גור לא לנשוך

כל מי שמגדל גור כלבים שואל את עצמו בשלב כזה או אחר "איך לאלף כלב לא לנשוך". גורים הם בין הדברים הכי חמודים שאפשר למצוא על כדור הארץ, אבל כשהם מגיעים לשלב הנשכנות – זה יכול לשגע כל אחד, בייחוד אם הגור נושך בלי הפסקה. 

למה גורים נושכים?

דבר ראשון, לפני שנתחיל לטפל בבעיה ונבין איך לאלף גור לא לנשוך, חשוב להבין מדוע גורים נושכים. יש לכך מגוון סיבות, ולא כל גור דומה לחברו.

  1. פעמים רבות, הדרך של גורי כלבים להודיע לנו שהוא צריך פיפי, קקי או שהוא רעב או צמא זה באמצעות נשיכות. אחת הדרכים לזהות שמדובר בסימנים מקדימים של הגור על ידי כך שהוא הפסיק לעשות את מה שהוא עשה לפני כן, וכעת הוא רק מתרכז בנשיכות. 
  2. אחת הדרכים של גורים לשחק אחד עם השני היא על ידי נשיכות. הבעיה היא שגורים שחיים לצד בני אדם לא תמיד מבינים שהבעלים שלהם לא מעוניינים לשחק ככה. 
  3. ממש כמו ילדים קטנים, לגורים יש המון המון המון אנרגיה. הדבר הזה נכון בייחוד בחודשים הראשונים שבהם הוא עדיין לא קיבל את כל החיסונים שלו, ואסור לו לצאת ולשחק בחוץ. 
  4. גורים נוטים לבטא לחץ וחרדה על ידי נשיכות. אם הם נבהלים בגלל רעשים שלא מוכרים להם, בגלל דברים חדשים שהם רואים ומגלים – אתם עלולים לקבל נשיכה. 
  5. יכול להיות שזה בכלל אשמתכם. יש בעלי גורים שנוטים להתעצבן על הכלבים שלהם בגלל שהם עשו פיפי בבית, הרסו את המטען של הפלאפון או כל דבר כזה. הבעיה היא, שברגע שהגורים מרגישים מתח כשהם לידכם – הם עלולים להוציא את זה בנשיכות. למעשה, הוא מתמודד עם התסכול שלו בצורה כזאת.

האם כל הגורים נושכים באותה רמה?

לא. יש גורים שיהיו נשכניים יותר, ויש כאלה שפחות. חשוב לדעת שאם הגור שלכם נוטה לנשוך הרבה, זה עלול להמשיך איתו עד גיל מאוחר, ולכן כדאי לטפל בזה בהקדם ולא להתעלם מזה! ייתכן גם שהנשכנות שלהם תמשיך אם לא תלמדו אותם התנהגות אחרת. 

כמובן שישנן גם סיבות נוספות לנשכנות מוגזמת של גורים. גורים שהופרדו בגיל מוקדם מדי משאר האחים שלהם עלולים להיות נשכנים יתר על המידה. גם גורים שסובלים מבעיות רפואיות (כולל כאבי צמיחה בשיניים) עלולים לנשוך את הבעלים שלהם נשיכות כואבות.

איך לאלף גור לא לנשוך
אין גורים רעים, יש גורים שרע להם – ובכלל זה הם נושכים!

יש גם הרבה מקרים שבהם גורים היו נושכים "כרגיל", אבל בגלל התמודדות לא נכונה של הבעלים עם הנשכנות – הם פיתחו נשכנות מוגזמת. למעשה, אם אתם מפעילים כוח כלפי הגור שלכם בגלל שהוא נושך – אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב הרבה יותר גרוע. 

איך לאלף גור לא לנשוך

עכשיו אנחנו כבר יודעים למה גורים נושכים ולמה צריך לשים לב כאשר הגור מתחיל לנשוך אתכם. כעת כל מה שנותר לכם הוא להבין בדיוק מה כדאי לעשות כדי שהידיים והרגליים שלכם לא יהיו מלאות בחורי נשיכה. או במילים אחרות: איך לאלף גור לא לנשוך?

  1. אם הגור עזב את כל מה שהוא עשה לפני והתחיל לנשוך אתכם, כדאי לכם לעזוב הכל ולהוציא את הגור החוצה. ייתכן שהוא מסמל לכם שהוא צריך לשירותים, וחבל לא לנצל את ההזדמנות לחזק אותו על עשיית צרכים בחוץ. נסו לזהות את הסימנים המקדימים, כדי שתוכלו להוציא אותו לטיול בפעם הבאה לפני שהוא מתחיל לנשוך.
  2. פזרו צעצועי נשיכה בכל הבית, ובכל פעם שהוא מתחיל לנשוך אתכם, הציעו לו צעצוע נשיכה במקום היד שלכם.
  3. ודאו שהכלב שלכם פורק אנרגיה ולא כל היום משתעמם בבית. אם אתם מחפשים דרך מעולה לפרוק אנרגיה לכלב במהירות וביעילות, נסו את צעצוע האילוף פולר.
  4. אם אתם לא מזהים את המקור לנשיכות, ייתכן כי הכלב חושש ממשהו. בדקו את הסביבה שלו כדי לזהות אם יש משהו חדש – רעש מסוים, מישהו חדש או כל דבר כזה.
  5. אל תהיו כועסים ואלימים כלפי הגורים שלכם. אל תשכחו שאין גורים רעים – יש גורים שרע להם. גם אם הכלב שלכם עשה משהו שאתם לא אוהבים – אפשר להבהיר לו שמדובר בהתנהגות לא רצויה בצורה אסרטיבית, בלי הפעלת אלימות או כעס כלפיו. 

במאמר הזה ענינו על השאלה שהמון בעלי גורים שואלים את עצמם – איך לאלף גור לא לנשוך. אנחנו מאמינים שהמאמר הזה הצליח לענות על השאלה הזאת, אבל יש לכם עוד שאלות, מוזמנים לשאול אותן כאן בתגובות, ונשתדל לענות על כל השאלות שלכם!

חוץ מזה, מוזמנים גם להיכנס לקבוצת הפייסבוק שלנו ולהתייעץ עם הורים לכלבים שמתמודדים עם אותם מצבים בדיוק כמוכם. לקבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

תוכן עניינים

שתפו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

מתי מומלץ לאלף את הכלב שלי?

אילוף כלב הוא היבט מכריע בבעלות על כלבים. האילוף מסייע לפתח קשר חזק בין הכלב לבעלים, ובמקביל מבטיח שהכלב מתנהל היטב ויכול לחיות בהרמוניה עם

גינת כלבים

גינת כלבים – מפגש בין כלבים

גינה ייעודית שבה הכלבים יכולים לשוטט חופשי, בלי רצועה ועם כלבים אחרים היא ללא ספק פתרון מעולה שמבטיח המון יתרונות. אבל מה החשיבות של מפגש בין כלבים ואיך ניתן לשפר את איכות החיים של החבר על ארבע? הנה כל התשובות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני