חכמים בשמש: 6 טיפים שיכולים להציל את הכלב שלכם בקיץ

הקיץ הוא הזדמנות מצוינת לקחת את הכלב לים, לטייל איתו ברחבי ישראל ולבלות איתו בחוץ. בכל זאת - הקיץ יכול להיות גם סכנה ממשית לחיי הכלבים שלנו. כך תגנו עליהם מפני החום הלוהט

חום יולי אוגוסט כבר פה. הטמפרטורות עולות, אחוזים הלחות נוסקים וגם חברינו ההולכים על ארבע יכולים לסבול מעומסי החום.

חשוב לדעת כי כלבים רגישים יותר לחום מבני אדם שכן בניגוד אלינו, כלבים לא מזיעים במטרה לקרר את עצמם, יש להם מנגון שונה ויעיל פחות הנקרא 'הלחתה', שמורכב מנשימה מהירה עם פה פתוח ואידוי מים מהלשון הרטובה ומחלל הפה.

כלבים בעלי אף פחוס כדוגמת בולדוג צרפתי ואנגלי, בוסטון טרייר, פאג ועוד, נמצאים בסיכון גבוה עוד יותר להגיע לטמפרטורות גוף גבוהות ולסבול ממכת חום.

אז כדי שכולנו נעבור יחד עם חודשי הקיץ בשלום, אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים.

כללי התנהגות עם כלבים בקיץ

  • הקפידו לא לטייל עם הכלב בשעות החמות:
    תנו עדיפות לטיולים בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת הערב. הזהרו מאוד עם פעילות גופנית עבור הכלב, הוא לא יתלונן כשחום גופו יעלה, הוא אוהב אתכם ורוצה לרצות אתכם. מכת חום עלולה להתפתח במהירות ולפעמים הסימן הראשון יהיה התמוטטות.
    זהו מצב מסכן חיים ולכן חשוב להימנע מפעילות מוגברת בשעות החמות ולהפסיק פעילות במידה והכלב מלחית (מבצעה הלחתה).
    חשוב לזכור כי בקיץ המדרכה הרותחת, האספלט הלוהט וסלעים בטיולים עלולים לגרום לכוויות בכפות הרגליים של הכלבים ולסבל רב. חפשו מסלולי טיול חלופיים העוברים דרך אזורים מוצלים והקפידו לקחת מים לטיולים ארוכים, או פשוט להימנע מהם.
  • משאירים את הכלב לבד בבית? וודאו שהמרחב אליו הוא מוגבל כולל צל, בכל שעות היום: לא רק בבוקר ובערב. בדקו שיש לו מספיק מים לכל שעות היום. הקפידו להשאיר עבורו חלון פתוח שיאפשר זרימת אוויר טובה כדי למנוע התייבשות. 
    ללא קשר לעונה, הסירו ממנו את הקולר, כך שלא יסתבך איתו בהעדרכם, תאונות קולר אומנם נדירות אך עלולות להסתיים בחנק. 
שמרו על הכלבים שלכם בקיץ \ צילום: רויאל קנין
  • אל תשאירו את כלבכם לבד ברכב. גם לא למספר דקות וגם לא עם חלון פתוח (סכנה לבריחה, פגיעה מרכב, או שניהם). בקיץ הטמפ' בתוך המכונית עולות במהירות למעל 50 מעלות- דבר העלול להיות קטלני עבור כלבכם האהוב מאחר והם מפתחים מכת חום במהירות בשל יכולת מוגבלת לקרר את עצמם.
  • לוקחים את הכלב לים? קיץ, אמצע היום? חישבו פעמיים. אין שום דבר רע בלקחת את הכלב לים, אבל מאחר ובארצנו חם מאוד בקיץ, בעיקר בשעות הצהריים, זה יכול להגמר במכת חום ובמוות. אם בכל זאת החלטתם ללכת ביחד, שימו לב שיש אתכם מים מתוקים ואפשרות לספק מקור צל עבורו. מעבר לסכנת מכת החום האורבת בחוף הים החם, שתיית מי ים עלולה לגרום לשלשול ואכילת חול ים לכאב בטן (קוליק) שיכול להצריך טיפול רפואי. חזרתם בשלום? יופי! הקפידו לשטוף את כלבכם במים, כדי להפטר מהחול ומהמלח, אין צורך בשמפו לשם כך.
  • בעלים רבים בוחרים לספר את כלבם בקיץ כדי שלא יסבלו כל כך מחום. חשוב לשים לב שהתספורת לא תהיה קצרה מדי, ולא מומלץ לגלח את פרוות הכלב שכן עור חשוף עלול להפגע מקרינת השמש ולקבל כוויות של ממש, במיוחד אם לכלב יש עור בהיר.
    גם כלבים וחתולים, כמונו, עלולים לפתח סרטן עור מחשיפה לא מבוקרת לשמש, אם כלבכם בהיר (צבע עור בהיר) מרחו אותו בקרם הגנה במקומות דלי שיער- קצוות אפרכסות האוזניים והבטן. ניתן להשתמש במוצרים וטרינרים או עבור ילדים, היוועצו עם הוטרינר שלכם. הדבר חשוב במיוחד בכלבים לבנים, בעלי כתמים לבנים או בעלי פרווה דלילה.
  • טפילי עור, במיוחד פרעושים וקרציות, מגבירים מאד את פעותם בתקופת הקיץ ונמצאים בכל מקום בארצנו. הם יכולים לגרום למגוון בעיות מאלרגיה לפרעושים שמתבטאת בגרד, קרחות באזור בסיס הזנב ודלקות משניות ועד מחלות הנגרמות מטפילי דם שעלולות להגיע לכדי מצבים מסכני חיים. מומלץ מאוד להגן על כלבכם מפרעושים ומקרציות על ידי שימוש באמצעי הגנה בטוח המיועד לכלבים בגודלו ואינו יכול להזיק לו, היוועצו עם הוטרינר/ית שלכם. 

שיהיה קיץ נעים ובטוח לכולנו,

ד"ר ג'ניפר בן עוז, וטרינרית מוסמכת ומנהלת הקשרים המדעיים של רויאל קנין ישראל

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני