"מפעל לייצור גורים" נחשף בצפון: קרוב ל-90 כלבים חולצו, חלקם חתוכי אוזניים

קרוב ל-90 כלבים חולצו ממטחנת גורים בצפון הארץ, במושב שנמצא במועצה האזורית גלבוע. הכלבים נמצאו על ידי מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) והשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, יחד עם כוחות שיטור של המועצה האזורית והרופא הווטרינר הרשותי
מטחנת גורים בגלבוע

קרוב ל-90 כלבים חולצו ממטחנת גורים בצפון הארץ, במושב שנמצא במועצה האזורית גלבוע. הכלבים נמצאו על ידי מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) והשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, יחד עם כוחות שיטור של המועצה האזורית והרופא הווטרינר הרשותי. 

עשרות הכלבים אותרו בתוך מחסן. חלק מהכלבים גזעיים וחלקם מעורבים. בנוסף, חלק מהכלבים נמצאו כשאוזניהם כרותות. 

השווי של חלק מהכלבים מוערך בעשרות אלפי שקלים \\ צילום: משרד החקלאות

על פי דיווח שנמסר ממשרד החקלאות, שוויים של כלבים רבים במקום עומד על עשרות אלפי שקלים. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר באדם שהרביע את הכלבים במטרה למכור אותם ולהרוויח כסף רב על כל כלב, מבלי להשקיע בטיפול אחראי ונכון בכלבים. 

דיירי המקום לא שיתפו עם המפקחים פעולה, וטענו כי "אין במקום כלבים למכירה". נביחות ששמעו המפקחים באזור, הובילו אותם אל המחסן המדובר. 

הנביחות סייעו לאתר את הכלבים \\ צילום: משרד החקלאות

לתדהמתם, במבנה ארעי, שנראה כמו מחסן, הופתעו לגלות מתחם גדול ללא אוורור ובו כ-90 כלבים. בין הגזעים שניתן היה למצוא במקום: שיצו, אמריקן בולי, פומרניאן, פודל, קאווליר וכדומה. כל הכלבים הוחזקו בתאים קטנים, לרוב בזוגות או בשלשות, במטרה להרביע אותם. 

הכלבים הוחזקו בתנאים מחפירים, התאים היו מלוכלכים בצואה רבה, ללא כמות מספקת של מים ומזון שהיה מפוזר על הרצפה. 

הכלבים מוחזקים בתת-תנאים \\ צילום: משרד החקלאות

המפקחים מצאו גם נקבות בהיריון וגורים רבים. על פניו, מבדיקה חיצונית שערכו הווטרינריות במקום, מצבם הבריאותי של הכלבים טוב. 

עד כה התברר כי הכלבים אינם מוחזקים ברישיון, חלק מהכלבים אינם משובבים, ולא קיימים מסמכים רפואיים המעידים על הטיפול הרפואי בכלבים

כל הכלבים הוחרמו, פונו מהמקום והועברו אל המתקן המוגן של משרד החקלאות להמשך בדיקה ולשיקום. החשוד, שאינו תושב המועצה, ככל הנראה שכר את המחסן במקום. החשוד כעת שוהה בחו"ל וייחקר ברגע שישוב, בינתיים האנשים ששהו במקום הועברו לחקירה.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני