לבריאות! כך תעברו את החורף בשלום עם הכלב שלכם

גם כלבים עלולים להצטנן ולהתקרר בחורף, אבל חוץ מזה, יש עוד דברים שכדאי לשים לב אליהם. הרבה מהם תלויים גם בנו, הבעלים, שמעדיפים להישאר בבית החם

חודשי החורף הקרים כבר כאן, ולמרות שהחורף הישראלי איננו מתאפיין בטמפרטורות קיצוניות או בכמויות גשם משמעותיות, ישנם מספר דברים שחשוב לדעת ואמצעי זהירות שכדאי לנקוט בהם על מנת להבטיח חורף בריא ובטוח לכלבכם האהוב.

היו מודעים וערניים למחלות 

בדומה לבני האדם, גם כלבים עלולים לחלות במחלות ויראליות דמויות שפעת ולסבול מהתסמינים הבאים: שיעול, התעטשויות, נוזלת, חוסר תאבון, חולשה וכאבי פרקים.

במקרים אלו מומלץ להתייעץ עם וטרינר על דרכי הטיפול. בנוסף, כלבים הסובלים מכאבי פרקים עלולים לסבול יותר במהלך החודשים הקרים, על כן  מומלץ לקצר את משך הטיולים, אך חשוב להעלות את תדירותם של הטיולים על מנת לשמור על פעילות גופנית קבועה וכך להמנע מאובדן מסת שריר והמהשמנה אשר כשלעצמם יחמירו כאבי פרקים.

בנוסף מומלץ להמנע ממסלולים עם עליות תלולות והליכה בגשם. בכל מקרה של החמרה בצליעה, קשיי הליכה וקימה מרביצה, חשוב לפנות לוטרינר המטפל ליעוץ

שמרו על פעילות גופנית לכלב

רבים מאיתנו יעדיפו לבלות את הזמן תחת שמיכת הפוך ולקצר את משך הטיול עם הכלב כשקר וחשוך, אך חשוב לדעת כי פעילות גופנית קבועה מפחיתה לחץ נפשי ומונעת עליה במשקל.

ללא קשר לגודל, גזע או גיל הכלב, במהלך חודשי החורף הקרים בעלי חיים נוטים להגדיל באופן אינטואיטיבי את צריכת הקלוריות, לכן חשוב שהכלב שלכם יקיים פעילות גופנית קבועה.

נסו להפוך את הטיולים למהנים ולמרגשים על ידי שינוי מסלולים במטרה שהכלב ייחשף לגירויים חזותיים וריחות חדשים. כאשר מזג האוויר אינו מאפשר טיול בחוץ, הקפידו להפעיל את כלבכם גם בתוך הבית.

בחרו ביגוד שיחמם – אבל לא מדי

למרות שלמרבית הכלבים יש פרווה המסייעת להם לשמור על חום גופם, קיימים מספר גזעים קטנים יותר בעלי פרווה קצרה אשר יכולים להנות מהחום הנוסף המספק סוודר או אפוד במהלך הטיולים בחוץ.

בחרו בגד העשוי חומר דוחה מים המתאים לגודל הכלב, אך לא לוחץ מדי על מנת לאפשר לאוויר חם להימצא בין הגוף לבגד.חשוב שהבגד לא יחמם את הכלב יתר על המידה אם השמש תצא פתאום.

מומלץ להתיעץ עם מומחים כיצד להתאים את הבגד כראוי לגודל הכלב.

למדו את הכלב להתעלם מסופות רעמים

כלבים רבים מגיבים בפחד לרעמים וחלקם אפילו חווים חרדה הפוגעת משמעותית ברווחתם. פחד הינו רגש קשה ובלתי נשלט, כך שמרבית בעלי הכלבים חוסרי אונים מול התופעה.

ראשית מומלץ למזער ככל האפשר את החשיפה לרעשים באמצעות של חדר אטום מרעשים (ממ״ד), ניתן לבנות מלונה עם דופן עבה ואטומה מרעשים ואף ניתן לרכוש מגני אוזניים יעודיים לכלבים.

לאחר הפחתת החשיפה, ניתן לנסות ללטף או לחבק את הכלב, אך אם אין תגובה מיידית של רגיעה, יש לשנות אסטרטגיה שכן ליטופים עלולים להתפרש כחיזוק חיובי למצבו הנפשי של הכלב ולמעשה להעצים את החרדה.

נסו להסיח את דעתו של הכלב באמצעות משחק, שדרו בטחון והתעלמו מהרעמים. במקרים חמורים מומלץ להתיעץ עם מאלף או זואו-פסיכיאטר (וטרינר מומחה להתנהגות בע"ח) על האופציה של טיפול התנהגותי עם או בלי טיפול תרופתי.

המדריך נכתב על ידי ד"ר פול סלון, מנהל הקשרים המדעים ברויאל קנין ישראל

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני