[סקר] רוב המאמצים בוחרים בגורים: כמה בוחרים בכלבים מבוגרים?

סקר חדש בדק את הרגלי אימוץ הכלבים שלנו. כמה מאיתנו מאמצים גורים וכמה מעדיפים לאמץ כלב מבוגר יותר? ככל הפרטים בכתבה
גורים חמודים (צילום: רויאל קנין)

ביום הזה ממש, כשישראל יוצאת להצביע, מציינים ברחבי העולם את יום הגורים הבינלאומי. 

שנת 2020 הייתה שנה מאוד טראומטית עבור אזרחי כל העולם. עתה מתברר כי השנה הייתה טראומטית ומשמעותית לא פחות עבור ההולכים על ארבע, ובפרט לכלבים ולחתולים.

עם תחילת הפרסומים אודות התפשטות מגיפת הקורונה בישראל, נרשמה עלייה מדאיגה בנטישות כלבים.

בימים הראשונים לסגר אף חל גידול של כמעט 40% במספר חיות המחמד שננטשו. כך עולה מנתוני צער בעלי חיים.

למרבה השמחה של חובבי בעלי החיים, המצב היה זמני וזמן קצר לאחר מכן נרשמה מגמה הפוכה והחל זינוק של עשרות אחוזים באימוץ בעלי חיים בישראל ובעולם.

מחקר של HABRI (The Human Animal Bond Research Institute) ו-Mars Petcare שנערך בתקופת הקורונה, מצא כי גידול חיות מחמד מיטיב עם בני אדם ומסייע להם לשפר את איכות החיים שלהם.

בעמותת "תנו לחיות לחיות" מדווחים כי במהלך שנת 2020 אומצו בעמותה סה"כ 1,078 בעלי חיים, מתוכן 852 כלבים. בתקופת הסגר הראשון, הורגש בעמותה זינוק בכמות האימוצים, אולם עם תום הסגר שבה הכלביה להתמלא בכלבים הזקוקים לבית חם. 

לפי מחקר Ipsos חדש של חברת רויאל קנין (Royal Kanin), שנערך בקרב בעלי כלבים וחתולים בישראל, 67% מאמצים את הכלבים בשלב הגורות של פחות משנה. 21% בגיל בין שנה לשנתיים ו-9% בין 3-7 שנים ורק 3% בשלב מבוגר של 8 שנים ומעלה.

למעשה, האוכלוסייה עם העלייה הגבוהה ביותר במספר האימוצים היא של קבוצת הגיל 45+. פרופיל בעלי הכלבים נוטה להיות של משפחה גדולה יותר, וישנה נטייה יותר לגברים מאשר בשנת 2017.

בשנת הקורונה הקשר בין כלב לבעלים הפך חזק יותר; במשפחות רבות הכלב "שודרג" מחבר לחבר הכי טוב או אפילו כמו ילד או במקרה של גור, כמו תינוק עבורם.

לכן אנו רואים אנו רואים שיש מודעות לטיפול בגורי כלבים, כאשר 87% רוכשים אוכל מיוחד המיועד לגורים וכ-62% לוקחים את הכלבים לווטרינר במהלך השבוע הראשון, כאשר 30% ביום שלקחו את הכלבים, 32% שבוע מהיום שלקחו אותם.

אימוץ של גור כלבים חדש הוא רגע מרגש בכל בית, אך יחד אתו, מגיעה גם אחריות גדולה: הדאגה לצרכיו ולבריאותו של הגור. תזונה בריאה ומותאמת לצרכים החיוניים של השלבים הראשונים בגדילה הינה אבן יסוד לחיים בריאים בבגרות.

גורים אוכלים זה לצד זה (תמונה באדיבות רויאל קנין)

כמו כן, בשנה הראשונה לחייו, מערכת החיסונית של הגור צריכה להתמודד עם מיליוני חיידקים, מערכת העיכול שלו תעכל עד פי 2 מחיית מחמד בוגרת, ועצמותיו יתחזקו עד פי 4 מבטון.

ברויאל קנין מסבירים כי כאשר מאמצים חיית מחמד יש לקבוע הרגלים חשובים כמו צחצוח שיניים, סירוק הפרווה ופעילות גופנית.

חשוב גם לאפשר לחיית המחמד להתרועע עם בני מינה בשלב מוקדם ולפתח התנהגות מסוימת. תקופת החיים הראשונית היא תקופה מכרעת להתפתחות גופנית והתנהגותית של חיית המחמד, הסבירו בחברה.

"בישראל יש אלפי כלבים וחתולים שזקוקים לבית חם, בטח עכשיו בתקופת החורף, הגשמים והקור, אמרה קלרווי סולן, דוברת רויאל קנין ישראל. "רויאל קנין שמה למטרה לשפר את איכות החיים והבריאות של הכלבים בישראל ונתרמת, לצד עמותות בעלי החיים, בסיוע למאמצים החדשים, עם ערכה מיוחדת שתשתמש אותם בתקופה הראשונה של הגעת הכלב לביתו החדש".

"יתרה מזאת", הוסיפה סולן, "מוכח כיצד גידול בעלי חיים והשהייה הממושכת לצדם משפיעה על בעליהם. מתוצאת המחקר עולה כי לחיות המחמד הייתה השפעה חיובית על מצבם הנפשי של בעליהם, והם חשים פחות חרדה, ויותר בטוחים בנוגע לעתידם. אנחנו מקווים כי יחד נוכל למצוא בית חם ואוהב לכל הכלבים בישראל".

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני