גור כלבים חדש בבית: המדריך המלא לאימוץ גורים.

גור כלבים חדש בבית זה כיף גדול. יחד עם זאת, יש כמה דברים שחשוב להכין לפני שמביאים גור כלבים חדש הביתה
גור כלבים חדש בבית

גור כלבים חדש בבית זו ברכה גדולה. עבור ילדים, גידול גורים מעודדת את תחושת האחריות שלהם, משפרת את מצב הרוח ומפחית את הלחץ והבדידות.

יחד עם זאת, יש כמה דברים שחשוב להיערך אליהם לפני שיש גור כלבים חדש בבית. המדריך הבא יעזור לכם להיערך כמו שצריך לחבר החדש.

דר' פול סלון, וטרינר מוסמך ומנהל הקשרים המדעיים של רויאל קנין (Royal Canin) בישראל, פוגש מדי יום משפחות רבות עם כלבים, ומכיר לצערו גם מקרים בהם משפחות שאימצו כלב כשלא באמת היו מוכנות לכך, ונטשו את בעל החיים מאוחר יותר.

לפני שאתם מאמצים גור כלבים חדש, יש שלוש שאלות שאתם חייבים לענות עליהן:
א. האם יש לי מספיק זמן לטפל בגור החדש?
ב. האם אני יכול להתחייב לטיפול ארוך טווח?
ג. האם אני מסוגל לעמוד בהוצאות הכלכליות שכרוכות בגידול גור כלבים?

אם עניתם "כן" על 3 השאלות האלה, אתם מוכנים לצעד הראשון ולהביא גור חדש וחמוד הביתה. תמיד כדאי לבצע את האימוץ בתחילת סוף השבוע, או כאשר יש חופשה מהעבודה או מהלימודים.

הסיבה לכך היא שכך תוכלו להקדיש את הימים הראשונים להיות עם הגור בביתו החדש, ולעזור לו להתאקלם ולעבור את השינוי הגדול הזה בקלות.

בשביל הגור הקטן, להתנתק מהסביבה שהוא מכיר ולעבור לסביבה חדשה לגמרי עשוי להיות אירוע לא פשוט ואפילו טראומתי.

בימים הראשונים, תנו לגור הכלבים החדש לחקור את הבית בקצב שלו, והקפידו להיות עקביים בתגובות שלכם בנוגע למקומות שמותר ושאסור לו להסתובב בהם בבית.

מה צריך גור כלבים חדש בבית?

לפני שאתם מביאים גור כלבים חדש, מומלץ להיערך מראש ולקנות כמה דברים שחשוב שיהיו בבית:

  • 2 קערות, אחת למים והשנייה לאוכל. עדיף שהקערות יהיו מפלדת אל-חלד. הן פשוט יותר עמידות לאורך זמן.
  • רצועה. מומלץ להרגיל את הגור לרצועה מגיל צעיר. חשוב להקפיד שיהיה מרווח של שתי אצבעות בין הקולר לצוואר (כדי למנוע חנק), ולוודא שהכלב לא יכול לצאת מהרתמה או מהקולר בקלות.
  • מקום לישון. תנו לגור החדש בבית פינה קבועה, עם סל או מצע רך. שימו לב שיכול להיות שהגור יגדל מאוד בתקופה הקרובה, ולכן כדאי לוודא שהמקום יוכל להכיל אותו גם כשיהיה גדול יותר.
  • הסתירו כבלי חשמל וחומרי ניקוי. גורי כלבים בוחנים את הסביבה החדשה שלהם באמצעות הפה. הם אוהבים לנשוך כל מיני דברים וכך הם לומדים עליהם. הם עלולים להתחשמל במידה וינשכו כבלי חשמל, או להסתכן בהרעלה במידה ויש חומרי ניקיון בסביבתם.
  • מברשת שיניים. לא כולם יודעים את זה, אבל כלבים צריכים לצחצח שיניים מדי יום, ממש כמו בני אדם. רכשו מברשת ומשחת שיניים מתאימות לכלבים, והתחילו להרגיל את הגור החדש משלב מוקדם לפעילות הזאת. מומלץ גם לשתף את הילדים במטלה וללמד אותם אחריות על הגור החדש בבית.

מה צריך גור כלבים חדש בבית לאכול?

גורי כלבים צריכים תזונה מאוזנת שמתאימה להם, ויש לבצע מעקב אצל הווטרינר בחודשים הראשונים לחייו, כדי לוודא שהוא מקבל את כל מה שהוא צריך.

בחודשים הראשונים, שבהם הוא עדיין בשלבי התפתחות ראשוניים, מערכת החיסון שלו רגישה ודורשת חיסונים תכופים.

הרבה הורים לגורים רוצים לפנק את הגורים החדשים. יחד עם זאת, חשוב להכיר שהפינוק הזה עלול לגרום לבעיות שונות.

מזון כלבים מאוזן נועד למלא את כל הצרכים התזונתיים של הגור. תוספות של יותר מ-10 אחוזים מהקלוריות שלו יפגעו בערך המוסף של המזון ומדללות את החומרים החשובים שהכלב מקבל ממנו.

לכן, עדיף למצוא לכלב מזון איכותי מהרגע הראשון, ולהיצמד למזון הזה גם כצ'ופרים לאילוף.

בנוסף, חשוב להתאים את המזון של הגור לגזע ולגודל הצפוי שלו. כלבים מגזעים גדולים חווים התפתחות גדולה מאוד של מבנה השלד בחודשים הראשונים לחייהם, ולכן הם זקוקים למזון עם הרבה סידן וזרחן.

בנוסף, חשוב להתאים את המזון לגור הכלבים החדש כדי למנוע עליה מהירה מדי במשקל. השמנה מהירה עלולה לגרום לסיבוכים מבניים כגון ניוון של מפרקי הירך.

לסיכום, גור כלבים חדש בבית זה כיף גדול. כדאי לנצל את האימוץ החדש לחינוך של הילדים לאחריות ולאהבת חיות. יחד עם זאת, חשוב לוודא שכשיש גור כלבים חדש בבית, הוא מקבל את כל הדברים שהוא צריך, כדי למנוע בעיות בריאות או בעיות התנהגות בהמשך.

תוכן עניינים

שתפו

תגובה אחת

  1. אני רוצה להמצ אותו האח מתוק אמיתי הכלבים שלי ייפתרו היה לי שלוש פרנסים ו ז מאד חסר לי היה לי אותם 17 שנים. חירשות ז כואב ו חסר בבקשה צלצלו אליי האח יהיה ב ידיים תובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני