איך לאלף כלב להפסיק לחפור: כל השיטות והטיפים שיגרמו לו להפסיק

הרבה כלבים הורסים את הגינות והחצרות היפות שלנו, והבעלים שלהם לא יודעים איך לאלף כלב להפסיק לחפור. אם גם אתם שואלים את עצמכם את השאלה הזאת - התשובה שלכם כאן
איך לאלף כלב להפסיק לחפור

להרבה כלבים יש מנהג שיכול לשגע את הבעלים והורס את הגינה והחצר – לחפור. לכן חשוב להבין למה זה קורה ויותר חשוב מזה, חשוב לדעת איך לאלף כלב להפסיק לחפור.

לפני שנתחיל עם כל הטיפים והשיטות איך לאלף כלב להפסיק לחפור, חשוב להבין למה יש כלבים שאוהבים לחפור בורות כל הזמן.

למה כלבים חופרים באדמה?

ישנן הרבה סיבות שבגללן כלבים אוהבים לחפור. חלק מהסיבות נשמעות יותר הגיוניות להרבה בעלי כלבים, וחלק מהסיבות, איך לומר, נשמעות קצת מוזרות.

תשומת לב

ישנם כלבים שחופרים בורות באדמה כדי לקבל תשומת לב מהבעלים שלהם. מבחינת הכלבים, גם תשומת לב שלילית – כמו צעקת "כלב רע" – היא תשומת לב מבחינת כלב שצמא ליחס.

פריקת אנרגיה

הרבה כלבים מחפשים דרכים לפרוק אנרגיה בגלל שהם לא מוציאים מספיק מרץ. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי "הוצאת עצבים" על האדמה, וחפירת בורות.

יצירת מקום מחסה

אבות אבותיהם של הכלבים שלנו היו חיים בטבע ונמצאים בסכנה תמידית מפני טורפים ומפני אויבים טבעיים. אחת הדרכים שלהם להגן על עצמם היא על ידי חפירת מאורות מוגנות.

כיום, רבים מהכלבים שלנו, למרות שהם חיים בבתים מסודרים ומוגנים, ממשיכים את הפעולה של אבות אבותיהם וחופרים בורות. הם יעשו זאת גם אם הם לא באמת זקוקים להגנה, זה פשוט חלק מהטבע שלהם.

שמירה על מזון

אם מקודם התייחסנו למאורות שכלבים חופרים באדמה על מנת להגן על עצמם, הרי שבטבע יש להם סיבה נוספת לעשות זאת – שמירה על אוכל.

כלבים בטבע נוטים לפעמים לחפור בורות ולהחביא את האוכל שצדו כדי למנוע מחיות אחרות לגנוב אותו מהם. זו הסיבה שיש כלבים שחופרים בורות ומחביאים בהם צעצועים או דברים אחרים. הם פשוט רוצים לשמור עליהם מכל משמר.

צינון חום הגוף

הרבה בעלי כלבים מופתעים שפתאום בחודשי הקיץ, הכלב שלהם מתחיל לחפור בורות באדמה. הסיבה לכך פשוטה – הם רוצים להתקרר.

הרבה פעמים, האדמה שנמצאת בשכבות העמוקות קרה יותר מהאדמה שעל פני השטח. הכלבים יודעים את זה, וחופרים לעצמם בור קריר ונעים כדי להתקרר באמצעות האדמה העמוקה.

ניסיון להימלט

אף בעלים של כלב לא אוהב לשמוע את הסיבה הזאת, אבל צריך להכיר אותה. יש כלבים שפשוט מנסים לברוח מהמקום שבו הם נמצאים.

אחת הדרכים שלהם לנסות ולהימלט על נפשם היא על ידי חפירת בור מתחת לגדרות. אם כלב חופר בסמוך לגדר – ייתכן כי זו הסיבה.

חפירת בור לקראת המלטת גורים

פעמים רבות כלבות בהריון מתקדם מתחילות לחפור בורות באדמה. הסיבה לכך נעוצה גם היא בהתנהגות של כלבים קדמונים. כיום, ישנן כלבות שעושות זאת למרות שיש להן מקום בטוח בבית להמליט. הן לא עושות זאת מתוך מחשבה עמוקה, אלא מתוך צורך גנטי קדום.

כל הסיבות האלה נחמדות, אבל הידיעה שלהן היא רק השלב הראשון בדרך לעצירת ההתנהגות הזאת. הרי בסופו של יום, אנחנו רוצים לחיות בשלום עם הכלבים שלנו, בלי לחשוש שהם יהרסו את הגינה היפה שלנו.

איך לאלף כלב להפסיק לחפור?

כדי לגרום לכלב להפסיק לחפור בורות באדמה, חשוב קודם כל להבין מדוע הוא עושה את זה. הבנה של הסיבה שבגללה הכלב שלכם חופר בור תסייע לכם להתמודד עם המצב הזה, ולשנות אותו.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שכלבים לא עושים שום דבר מתוך רוע. גם אם אמרתם לכלב להפסיק לחפור והוא ממשיך – הוא לא עושה את זה כי הוא רע או שהוא לא אוהב אתכם.

כמו שאומרים "חנוך לנער על פי דרכו", כדאי ללמד את הכלב בצורה שהוא יבין. לפעמים להגיד "די!", או אפילו לכעוס, פשוט לא יעזור לכם.

כדי למנוע מהכלב לחפור באדמה, כדאי להפסיק לשאול איך לאלף כלב להפסיק לחפור, ולשאול איך אפשר להחליף את ההתנהגות הזאת בהתנהגות אחרת, כזאת שתענה על הצורך שלו בדרך שונה, שלא הורסת לנו את הגינה או החצר.

בדקו אם הכלב חופר רק במקום ספציפי

דבר ראשון, אם יש אזור מסוים שבו הכלב חופר, ולא מדובר בתופעה רחבה יותר, כדאי לבדוק מה יש באותו מקום. אולי יש משהו מתחת לאדמה, והכלב שלנו מנסה להגיע אליו.

כידוע, לכלבים יש חוש ריח הרבה יותר מפותח משלנו, בני האדם, וייתכן שהכלב שלכם מריח חיה מסויימת שמתחפרת לה מתחת לגינה או כל דבר אחר.

ייתכן שתוכלו להסתפק בהרחקה של הכלב מהאזור הספציפי הזה. ייתכן גם שתוכלו לפתור את הבעיה במקרה הזה על ידי הצבה של משהו גדול על האזור שבו הכלב חופר.

בנוסף, אם הכלב חופר בורות באיזור ספציפי, אפשר לנצל תכונה נוספת שנפוצה אצל כלבים כדי לגרום לו להפסיק. כלבים רבים לא יחפרו בורות באיזור שסמוך למקור המים שלהם. לכן, אם תניחו את קערת המים שלו (או קערה נוספת) בסמוך למקום שבו הוא חופר, הוא עשוי להפסיק את ההתנהגות הזאת.

כאשר אנחנו רואים את הכלב חופר באדמה, אפשר להגיד לו "לא!" בצורה ברורה, כדי שיבין שזו לא התנהגות מקובלת. במקביל, מומלץ לתת לו מיד צעצוע או משחק שהוא אוהב, כדי שידע שעדיף לו לנתב את היצר הזה למשחק עם הצעצוע במקום לחפור בורות.

ודאו שהכלב מוציא מספיק אנרגיה

כמו שציינו מקודם, כלבים רבים נוטים לחפור כאשר הם לא פורקים מספיק אנרגיה. לכן, במקרים רבים עדיף להוציא לכלב אנרגיות בשיטות שונות מאשר לשאול איך לאלף כלב להפסיק לחפור.

מומלץ להאריך את הטיולים ולהפוך אותם לאנרגטיים יותר על ידי ריצה, אופניים או כל דבר אחר שהכלב אוהב. אפשר גם לשחק איתו בכדור או למצוא לו צעצועים ומשחקים שתורמים לפריקת אנרגיה.

בנוסף, דרך יעילה מאוד לגרום לכלבים להתעייף ולפרוק אנרגיה היא על ידי פעילות מנטלית. כשאנחנו גורמים לכלבים שלנו להפעיל את המוח, אנחנו מתישים אותם. לכן אימון על פקודות, משחקי חשיבה או כל דבר כזה יכול לסייע לכם גם לבנות את הקשר עם הכלב, וגם לגרום לו להפסיק לחפור בורות.

דאגו שלכלב יהיה נעים

קודם לכן, בתחילת המאמר, ציינו שיש כלבים שחופרים באדמה כדי להתקרר מהחום הכבד ששורר כאן בחודשי הקיץ (ולפעמים גם בחורף).

אם זו הסיבה לחפירות, מומלץ לדאוג לסביבה נעימה לכלב. אפשר להשאיר אותו במזגן או במקום מאוורר, ואפשר גם להשאיר מאוורר דולק – רק כדאי שהמאוורר לא יהיה בטווח ההגעה של הכלב, כדי שלא יפגע בו בטעות.

במידה והכלב שלכם נמצא בחצר במהלך שעות היום, דאגו שיהיה לו צל זמין, מקום עם זרימת אוויר נעימה ומים קרים זמינים כל הזמן.

איך לאלף כלב להפסיק לחפור כדי לברוח

כאמור, ישנם כלבים שיחפרו רק סמוך לגדר על מנת לנסות ולברוח מהמקום שהם נמצאים בו. כדי למנוע מהם את החפירות האלה, חשוב להבין מדוע הם מנסים לברוח.

ישנם כלבים שיעשו זאת בגלל שהם לא מסורסים, והם מריחים כלבה מיוחמת שנמצאת באיזור, ואפילו במרחק מה מהבית. במצב כזה, קשה מאוד לשלוט על הדחפים של הכלב. סירוס הכלב יכול לפתור את הבעיה הזאת.

ישנם כלבים שרוצים לברוח כי הם מריחים אוכל, זבל או כל ריח אחר שמושך אותם. במקרים כאלה, חשוב לוודא שהכלב מקבל את כל הערכים התזונתיים הדרושים לו ושאין לו חוסר תזונתי. בנוסף, חשוב לוודא שהכלב אוכל מספיק ומקבל מנת אוכל שמתאימה לסוג שלו, למשקל ולאופי הפעילות שלו.

כמובן, שיש לוודא שהגדר מספיק יציבה ועמוקה כדי שהכלב לא יצליח לברוח מהבית.

במקום להפסיק – הגדירו לו מקום שבו מותר לכלב לחפור

ישנה גישה נוספת להתמודדות עם כלב שחופר בורות בגינה. השיטה הזאת יעילה מאוד, אך היא עשויה לקחת קצת יותר זמן מאשר שיטות אחרות.

בשיטה הזאת, במקום לגרום לכלב להפסיק לחפור בורות, הגדירו לו מקום מסויים שבו מותר לו לחפור. מומלץ להגדיר את המקום הזה בצורה בולטת: ניתן להביא צמיג גדול, למלא אותו באדמה ולאלף את הכלב שרק בתוך הצמיג מותר לו לחפור. ניתן גם לגדר מקום ספציפי בגינה שבו ניתן לכלב לפרוק את הצורך שלו בחפירת בורות.

במקום לשאול איך לאלף כלב להפסיק לחפור בכל הגינה, פשוט תשאלו את עצמכם איך גורמים לו לחפור במקום ספציפי. כדי לעשות את זה, אמרו לו "לא!" בצורה נחושה בכל פעם שהוא מתחיל לחפור במקום שאסור לו, וקחו אותו למקום שבו מותר לו לחפור.

בנוסף, אפשר להחביא לכלב דברים שהוא אוהב, כמו חטיפים טעימים, מתחת לשכבה קלה של אדמה במקום שבו מותר לו לחפור. לאט לאט, הוא יקשר חפירה במקום הזה לצ'ופרים שמתחבאים מתחת לאדמה, ויעדיף לחפור בורות רק במקום הזה.

חשוב לזכור, שלא משנה באיזו דרך אתם בוחרים איך לאלף כלב להפסיק לחפור – אל תפעילו אלימות בשום מצב! הפעלת אלימות כלפי כלב רק תגרום לפגיעה משמעותית בקשר שלכם.

במידה ואתם לא מצליחים להפסיק את ההתנהגות הזאת בכוחות עצמכם, מומלץ לכם לפנות למאלף כלבים מקצועי, שילווה אתכם וידריך אתכם כיצד לעשות זאת.

אנחנו במגזין כלבים מאמינים ומקווים שהמאמר הזה הסביר לכם את כל מה שצריך לדעת וענה לכם על השאלה איך לאלף כלב להפסיק לחפור.

יש לכם עוד שאלות בנושא הזה? כתבו לנו כאן בתגובות!

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

מתי מומלץ לאלף את הכלב שלי?

אילוף כלב הוא היבט מכריע בבעלות על כלבים. האילוף מסייע לפתח קשר חזק בין הכלב לבעלים, ובמקביל מבטיח שהכלב מתנהל היטב ויכול לחיות בהרמוניה עם

גינת כלבים

גינת כלבים – מפגש בין כלבים

גינה ייעודית שבה הכלבים יכולים לשוטט חופשי, בלי רצועה ועם כלבים אחרים היא ללא ספק פתרון מעולה שמבטיח המון יתרונות. אבל מה החשיבות של מפגש בין כלבים ואיך ניתן לשפר את איכות החיים של החבר על ארבע? הנה כל התשובות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני