גם הכלב שלך פוחד מהוטרינר? הרופא הזה שם לזה סוף

המון כלבים מפחדים מהווטרינר, והופכים לתוקפניים. המחקר הזה רוצה לשים לזה סוף, ולך יש אפשרות לקדם את תחום הכלבנות בקלות

אין יום אחד במרפאה שרופא וטרינר לא שומע את המשפט ״הוא באוטו כבר מפחד להגיע לפה!״.

אמנם ביקור אצל הווטרינר הוא לא תמיד הדבר הכי כיפי לעשות, אבל הוא גם לא צריך להיות חוויה טראומתית. למעשה, ביקור כזה יכול להיות נעים ותומך לא רק לכלבים אלא גם לבעלים שלהם.

אם שאלת את עצמך "איך זה יכול להיות?!", וישר נזכרת שהכלב שלך בורח מתחת למיטה כשהוא רק שומע את המילה "וטרינר" – הגעת למקום הנכון.

המון בעלי כלבים מכירים את זה: מגיעים למרפאה, ופתאום הכלב מתחיל לנבוח, להשתולל ולנשוך, ואז צריך לשים לו מחסום, להחזיק אותו בכוח וכיוצא בזה.

ההתנהגות הזאת מקשה על הטיפול, על מתן חיסונים שגרתיים ועל מתן כדורים.

בדרך כלל הבעלים מנסה לעזור לכלב ולווטרינר על ידי חטיפים שווים וטעימים, אבל זה לא תמיד עוזר.

רופאים וטרינרים חווים סיפורים כאלה מדי יום בעבודה, והם מנסים כמה שיותר להתחבר למטופלים ולעשות הכל בעדינות וברוגע כדי לא להפחיד אותם. אך למרות כל המאמץ, עדיין רואים מטופלים מפוחדים.

הפתרון ממש כאן

כדי להתמודד עם הבעיה הזאת, וטרינר אמריקני בשם ד"ר מרטי בקר הקים את ארגון "חופשי מפחד" (Fear Free בשם המקורי באנגלית).

הארגון מתעסק במתן הדרכות לבעלי מקצוע (וטרינרים, אסיסטנטים, מאלפי כלבים, ספרים, וכו׳) ולבעלי כלבים על זיהוי של סימני פחד, חרדה ולחץ אצל בעלי חיים שונים.

בנוסף, הארגון מעניק להם ידע וטכניקות להרגעת המטופל ומניעה מפחד, חרדה ולחץ.

מחקרים רבים מוכיחים את חשיבות רווחת המטופל בעת בדיקה וטיפול. מטופלים הנמצאים במצב של סטרס מהווים סכנה לעצמם ולמי שמסובב אותו, המצב המוכר של ״לרוץ או לריב״ הנוצר מהרגשת הפחד יכול לגרום למטופל להיות תוקפני לא רק כלפי צוות המרפאה אלא גם לבעלים.

פעמים רבות הביקור למרפאה אינו רק לחיסון שגרתי אלא לקבלת טיפול. במקרים רבים, אי הנוחות והסטרס שגורם לבעל החיים להיכנס עמוק יותר למצב נפשי לא רצוי.

בנוסף, המרפאה הוטרינרית עלולה לגרום לחרדה ולפחד בגלל חוויות קודמות של המטופל, מצב הרוח של הבעלים, נוכחות של מטופלים אחרים (במיוחד כאשר יש כלבים וחתולים), הצוות הרפואי, מגע וגירויים שונים כמו ריחות ורעשים.

רופאים אשר קיבלו הסמכה מארגון Fear Free עושים מחקרים נוספים במטרה לשפר יותר את הידע ובין הפרויקטים הנבחרים השנה יש פרויקט שמתקיים עם בעלי כלבים בארץ.

ד״ר יון ראיליאנו הינו רופא וטרינר שסיים לימודים בחו״ל בשנת 2016, כרגע לומד על התנהגות קלינית של כלבים וחתולים ומבצע מחקר על הנושא עם בעלי כלבים.

מטרת המחקר היא לבנות הדרכה לבעלים כיצד הם יוכלו לזהות סימנים חשובים ואיך להתמודד איתם וכמו כן איך להימנע מהמצב של פחד, חרדה וסטרס.

המחקר מבוסס על שאלון קצר וכל מי שיוכל לענות ולשתף יתרום הרבה למען רווחת הכלבים. לסיוע במחקר החשוב הזה ולמילוי השאלון, לחצו כאן.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני