ברבקטו או סרסטו: מה יעיל יותר נגד פרעושים וקרציות?

ברבקטו או סרסטו הם שני תכשירי הדברה לכלבים מובילים בישראל. אם יש לך התלבטות איזה תכשיר עדיף לכלב שלך - המאמר הזה בדיוק בשבילך!
ברבקטו או סרסטו

כשמדובר על הגנה מפני פרעושים וקרציות, ברבקטו או סרסטו הם שני המוצרים המובילים בשוק כאן בישראל.

שני המוצרים האלה זכו להערכה רבה בקרב בעלי כלבים, בזכות תוצאות טובות במלחמה נגד פרעושים וקרציות.

אבל לפני שנתייחס להבדלים בין ברבקטו או סרסטו, חשוב להבין מדוע בכלל חשוב להדביר פרעושים וקרציות, והאם הם מסוכנים לכלבים שלנו ולנו.

הסכנות בפרעושים וקרציות

פרעושים הם בעיה נפוצה עבור חיות מחמד ובעליהן. מחזור החיים של הפרעושים מורכב ויכול להוביל לבעיות משמעותיות עבור חיית המחמד והבית שלך אם לא בודקים אותו.

פרעוש בודד יכול לקפוץ לגובה של עד 8 סנטימטרים ו-13 רגל בזינוק בודד. הם חיים כ-30 יום בממוצע, אך הזחלים, הגלמים והמבוגרים ניזונים כולם מדם של בעלי חיים שונים, ובהם כלבים.

חיות מחמד עם פרעושים עלולות לסבול מאנמיה, מחסור בוויטמין, נשירת שיער, גירוי, ירידה בתיאבון, ירידה במשקל, הפרעות במערכת העיכול (הקאות ושלשולים), דלקת עור אלרגית (נקודות חמות) ותולעי סרט.

טיפול בזיהום חשוב כדי למנוע סיבוכים שעלולים לסכן חיים.

קרציות הן האשמים העיקריים מאחורי עלייה בשכיחות של מחלת ליים בארצות הברית, וקדחת קרציות כאן בארץ.

לא רק שהן יכולות להפיץ את המחלה אלא שהן גם מהוות סיכונים בריאותיים אחרים עבור חיות המחמד ובעליהן.

אגודת תולעי הלב האמריקאית קובעת כי קרציות יכולות להעביר תולעי לב, טולרמיה, קדחת כתמים של הרי הרוקי ועוד יותר מ-18 מחלות אחרות לבני אדם ובעלי חיים ועלולות לגרום לאנמיה, תגובות אלרגיות ושיתוק.

בשל הסיבות האלה, חשוב מאוד לפעול נגד פרעושים וקרציות. המזיקים האלה יכולים לגרום לאי נוחות לכלבים שלנו, וגם להוות עבורם סכנה של ממש.

ברבקטו או סרסטו – מה עדיף לכלב שלי?

ברבקטו וסרסטו הם שניים מטיפולי פרעושים הפופולריים ביותר עבור חיות מחמד בשוק.

ברבקטו הוא פתרון חדש עמיד, עמיד במים וחסר ריח נגד פרעושים וקרציות מדובר בטבליית לעיסה. זה לא נשטף וזה הורג 98% מהפשפשים על חיית המחמד שלך תוך 24 שעות.

לעומתו, סרסטו הוא קולר עמיד למים, נושם, מחזיק מעמד 8 חודשים וגם הוא הורג 98% מהקרציות על חיית המחמד שלך, אך תוך 48 שעות.

ברבקטוסרסטו
צורת התכשירטבליית לעיסהקולר
משך יעילותיעיל למשך עד 3 חודשיםיעיל למשך עד 8 חודשים
שימושפנימיחיצוני
מאושר לשימושכןכן
ההבדלים בין ברבטו לסרסטו

על פי פרסומי יצרניות תכשירי ההדברה האלה, קולר סרסטו יכול להיות יעיל לתקופה של עד 8 חודשים, בעוד שטבליית ברבקטו יעילה עד 3 חודשים בלבד.

יחד עם זאת, בעלי כלבים רבים בישראל מציינים כי קולר סרסטו לכלבים כבר לא יעיל כמו שהיה בעבר, ולכן חלקם עובר להשתמש בברבקטו.

האם ברבקטו או סרסטו מסוכנים לבריאות הכלב?

שני תכשירי ההדברה האלה, ברבקטו או סרסטו, מאושרים לשימוש על ידי ארגוני בריאות שונים ברחבי העולם, ובהם גם מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שבשורה התחתונה מדובר בתכשירי הדברה עם חומרי הדברה פעילים, ולכן חשוב מאוד לקרוא את הוראות התווית ואת הוראות השימוש בהם, ולהתייעץ עם הוטרינר המטפל לפני השימוש בכל אחד מהתכשירים האלה.

בסך הכל, שני הטיפולים פועלים היטב נגד פרעושים, אך עליך לבחור על סמך אורח החיים והעדפות חיית המחמד שלך.

ישנם בעלי כלבים שטוענים כי ברבקטו מסוכן בגלל הודעות כאלה ואחרות של ה-FDA האמריקני. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי על פי הארגון האמריקני, התכשיר הזה עלול לגרום להתקפים נוירולוגיים לכלבים שסובלים ממחלה נוירולוגית כזו או אחרת, ולא לגרום למחלה הזאת.

חשוב לנו לציין שאנחנו במגזין כלבים קוראים לכל בעלי הכלבים בישראל להתייעץ עם הוטרינר המטפל לפני רכישה ושימוש באחד מהתכשירים האלה, ברבקטו או סרסטו.

רק הוא יוכל להגיד לכם אם התכשירים האלה מתאימים לכלב שלכם, למצב הבריאותי שלו, למחלות הרקע שלו ולעוד גורמים שונים שעלולים להשפיע על מצבו.

באותה נשימה חשוב להדגיש גם כי המון וטרינרים ממליצים על תכשירי ההדברה האלה, בעיקר בשל הסכנות הגלומות בקרציות ובפרעושים.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני