"עינוי והתאכזרות": ארבעה חודשי עבודות שירות וקנס למתעלל בכלבות

בית משפט השלום בבאר שבע גזר על הצעיר עונש של עבודות שירות, קנס ואסר עליו להחזיק בבעלי חיים במשך שנה וחצי. שר החקלאות: "פועל לקידום מדיניות של אפס סובלנות נגד עבירות צער בעלי חיים"

עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל בעבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה של 5,000 ש"ח נגזר על צעיר מבאר שבע שהורשע בהתעללות בכלבה.

בנוסף, נאסר על הצעיר להחזיק בבעלי חיים במשך שנה וחצי.

בית משפט השלום בעיר הרשיע את הצעיר בשורה של עבירות התעללות, התאכזרות והזנחה של שתי כלבות שהחזיק ברשותו.

הפרשה החלה עם הפצת סרטון שבו נראה הצעיר מתעלל באחת הכלבות שלו, לוסי. בסרטון נראה הצעיר מטיח את ראשה של הכלבה בקרקע מספר פעמים, חובט בה, ודורך עליה כשהיא מייללת מכאבים ומפחד.

תנאי מחייה קשים בלי אוכל ושתייה

בעקבות התיעוד הקשה, פשטו מפקחי משרד החקלאות על ביתו של הצעיר יחד עם אנשי השירות הווטרינרי העירוני ומשטרת באר שבע.

המפקחים מצאו שתי כלבות שהוחזקו בתנאי מחייה קשים, במקום מטונף בלי מזון ושתייה בכמות ובתדירות שהן זקוקות לו. הכלבות הוחזקו במקום כשהן עם מחסומי פה שמונעים מהן לשתות או לאכול.

מפקחי המשרד העבירו את הכלבות למתקן מוגן לצורך שיקום.

בכתב האישום שהוגש נגד הצעיר, דרש משרד החקלאות לגזור לא פחות מחצי שנה מאסר בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 20 אלף שקלים. כמו כן, המשרד דרש להגביל את הצעיר מהחזקת בעלי חיים למשך 5 שנים לפחות.

השופט ג'ורג' אמוראי ציין בגזר הדין כי הנאשם "פגע פגיעה קשה בערכים המוגנים של ההגנה על בעלי חיים וחסרי ישע, וכן בערכי המוסר האנושי".

תיעוד ההתעללות (אזהרה: הסרטון קשה לצפייה)

השופט הוסיף כי "מדובר בעינוי ובהתאכזרות כלפי שתי כלבות שהתבטא באלימות קשה כלפי אחת, אלימות מתמשכת שתועדה בסרטון, ובהחזקת שתי הכלבות בתנאי גידול אכזריים.

לדבריו, "טענת הנאשם לפיה פעל מתוך מניע חינוכי אינה מתיישבת עם עוצמת הפגיעה בכלבה ואין בה כדי להפחית מחומרת העבירות". 

"אלימות לכל דבר"

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר אמר כי "אלימות כלפי בעלי החיים, היא אלימות לכל דבר, ומדובר במעשה שאסור שייעשה. מאז כניסתי לתפקיד, אני פועל לקידום מדיניות של אפס סובלנות נגד עבירות צער בעלי חיים, בדגש על החמרת הענישה, כך שתרתיע ותמגר את התופעה שאין מקום לה בחברה מתוקנת"

תוכן עניינים

שתפו

תגובה אחת

  1. בושה וחרפה של עונש. 5000 שקל בלבד ושנה וחצי??? צריך לאסור עליו להחזיק בעל חיים למשך חייו והרבה יותר כסף וטיפול נפשי. אדם שמתנהג ככה לחיות הוא מסוכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני