גורים בני 3 חודשים, בלי יכולת לשבת: סוכלה הברחת כלבים בנתב"ג

סוכל ניסיון הברחה של שני גורי רועה קנגלי, שהגיעו בטיסה מטורקיה לישראל בכלובים צפופים

שני גורי כלבים קטנים, בני שלושה חודשים סך הכל, הוברחו לישראל מטורקיה בטיסה שנכנסה לארץ ביום שני. הכלבים, מגזע רועה קנגלי, נמצאו בכלובים קטנים ודחוסים.

ניסיון ההברחה סוכל בעזרת ערנותם של מפקחי השירותים הווטרינריים ומפקחי המכס בנמל התעופה בן גוריון.

שני צעירים, בשנות ה-20 לחייהם, שהגיעו בטיסה המדוברת עברו במסלול הירוק של המכס ועוכבו על ידי המפקחים במקום שדרשו להציג בפניהם אישורים רלוונטיים.

שני הצעירים לא החזיקו שום אישור, ומפקחי המכס הזעיקו למקום את מפקחי משרד החקלאות, שגילו כי הנוסעים ניסו להכניס לארץ בצורה לא חוקית את הכלבים.

כלבים צעירים מהמותר

למעשה, על פי החוק יש איסור לייבא כלבים בגיל צעיר כל-כך, שלושה חודשים סך הכל. בנוסף, הכלבים הוברחו בתוך כלובים שהיו קטנים למידותיהם – והם לא יכלו לשבת או לשכב במהלך כל הטיסה.

הברחת הכלבים בכלובים קטנים כאלה גרמה להם סבל מיותר במשך זמן רב, והיא נעשתה בניגוד להנחיות הבין-לאומיות להטסת בעלי חיים.

אם כל זה לא מספיק, הרי שגם אוזניהם של הכלבים נחתכו למטרות יופי ונוי, ולא היו להם שבב, חיסונים, בדיקות רפואיות או אישורים על מצבם הרפואי.

חקירה ראשונית של שני המבריחים העלתה כי הם מעוניינים להשתמש בכלבים ככלבי שמירה ועבודה. נגד השניים נפתחו הליכים משפטיים.

מפקחי משרד החקלאות לקחו את הכלבים לחזקתם, העניקו להם טיפול ראוי והעבירו אותם לכלובים הולמים, גדולים ונקיים.

בתום התהליך, הכלבים הושבו למדינת המקור, טורקיה, כפי שנהוג במקרים מסוג זה.

סכנה לבריאות הציבור

ממשרד החקלאות נמסר כי הברחת כלבים או בעלי חיים אחרים, ללא עמידה בדרישות הייבוא, עלולה לסכן את בריאות הציבור מחד, ואת בריאות בעלי החיים מאידך.

בנוסף, על פי החוק מותר לייבא כלבים רק מגיל ארבעה חודשים ומעלה, ולאחר שגופם פיתח נוגדנים לחיסונים השונים החייבים על פי חוק.

הברחה לא חוקית של כלבים מעלה חשש להתפרצות מחלת הכלבת – מחלה חשוכת מרפא שגורמת למותם של קרוב ל-60 אלף בני אדם ברחבי העולם, רובם ילדים מתחת לגיל 15.

שר החקלאות עודד פורר התייחס לניסיון ההברחה ואמר כי "הברחת כלבים מסכנת את בריאות הציבור ואת בריאות בעלי החיים".

הוא הוסיף כי ייבוא גורים מותר רק מגיל ארבעה חודשים ומעלה, מכיוון שגורים "זקוקים להיות לצד אמם, וכדי לייצר תהליך חיברות טוב".

(צילום באדיבות משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני