3 כלבי אמסטף חולצו מהזנחה קשה באיזור לוד

מפקחי משרד החקלאות חילצו שלושה כלבי אמסטף שנמצאו בחצר תחת הזנחה קשה. נגד הבעלים נפתחה חקירה
חילוץ כלבי אמסטף

שלושה כלבי אמסטף שעברו הזנחה קשה חולצו על ידי מפקחים של משרד החקלאות. הכלבים, שאוזניהם קטועות, נמצאו קשורים בחצר בית באיזור לוד ללא תנאים בסיסיים.

החצר שבה נמצאו הכלבים (צילום: משרד החקלאות)

הכלבים חולצו מהמקום והועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות. נגד הבעלים של הכלבים נפתחה חקירה.

הפרשה החלה בפניה של אחד מארגוני בעלי החיים. בעקבות הפניה, ערכו מפקחי משרד החקלאות ביקורת פתע במקום.

המפקחים דרשו מבעלי המקום לתקן את הליקויים, והציבו להם אולטימטום של שבוע ימים. זאת, מתוך שאיפה שהכלבים יישארו בידי הבעלים שלהם.

אחד הכלבים שחולצו (צילום: באדיבות משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

עם פקיעת האולטימטום, חזרו המפקחים וביצעו במקום ביקורת נוספת. כאשר הם ראו שהליקויים לא טופלו והכלבים עדיין נמצאים במצב של הזנחה – הם לקחו את הכלבים מיד והעבירו אותם למתקן של משרד החקלאות. כאמור, נגד הבעלים נפתחה חקירה.

שר החקלאות, עודד פורר: "אני מברך את העשייה של כלל הגורמים השותפים במקרה נורא זה. מאז כניסתי לתפקיד, הנחיתי להמשיך ולהחמיר את האכיפה על המתעללים בבעלי החיים. ואנו נמשיך לגלות אפס סובלנות כלפי מקרים מעין אלו, ולגנות כל התנהגות כזו קלה כבחמורה".

אחד הכלבים על רקע החצר המוזנחת (צילום: באדיבות משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר:  "משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועל ללא פשרות על מנת לגדוע את התופעה הבזויה הזו. הכלבים שמצאנו במקום אומנם היו בריאים, אך הסביבה בה שהו אינה ראויה עבורם. על כן, נאלצנו להוציא אותם מהמקום ולהעביר למתקן המוגן של המשרד. אני שמח שבזכות תשומת ליבם של אזרחים פעילים וארגונים הצלחנו למנוע סבל מתמשך מבעלי החיים".

משרד החקלאות זמין בכל שעות היממה לקבל פניות בעקבות חשדות לעבירות על צער בעלי חיים. ליצירת קשר עם מוקד המשרד, התקשרו 6016*.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני