משרד החקלאות מגיב לסערת חיסון הכלבת של MSD

בעקבות סערת חיסון הכלבת מתוצרת MSD, משרד החקלאות יצא בהודעה מיוחדת. קורא לציבור לדווח על תופעות לוואי בעקבות החיסון
חיסון כלבת MSD (אילוסטרציה)

סערת חיסון הכלבת של חברת MSD מסעירה את הרשת, והיום (ראשון) מגיב משרד החקלאות לטענות בגין תופעות לוואי.

"לאחרונה, נפוץ ברשתות החברתיות גל שמועות לעניין תופעות לוואי בכלבים לאחר חיסון בתרכיב כלבת Nobivac rabies מתוצרת חברת MSD", מציינים בהודעת המשרד.

משרד החקלאות מדגיש בהודעה להודעה שפרסם כי "מתוך כ-100,000 כלבים שחוסנו בתרכיב, עד כה התקבלו בסה"כ כ- 10 דיווחים מאומתים על תופעות לוואי כתוצאה מחיסון כלבת באמצעות התרכיב שבנדון".

במשרד ממשיכים ומציינים כי תופעות הלוואי שדווחו "מאפיינות כל מוצר רפואי וכל חיסון שהוא". על פי הודעת המשרד, מדובר על תופעות לוואי החל מחום וכאב מקומי, ועד לתופעות של אלרגיה והלם.

במשרד החקלאות מדגישים כי לא נמצא מקרה של מוות בעקבות החיסון.

משרד החקלאות וחברת MSD מבצעות תחקיר

על פי הודעת משרד החקלאות, הוא פועל בשיתוף עם חברת MSD, יצרנית התרכיב, ועם היבואן הישראלי של החיסון המדובר, על מנת לבצע תחקיר בנוגע למקרים השונים שהתגלו בישראל.

"משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחר הדיווחים, ונמצא בקשר עם היבואן והיצרן העולמי. במקביל, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות נמצאים בקשר עם הרופאים הווטרינריים הרשותיים והמרפאות הווטרינריות", נכתב בהודעת המשרד.

כמו כן, המשרד מדגיש כי התרכיב שעורר סערה ברשת נמצא בשימוש במדינות רבות באירופה מזה שנים רבות.

יחד עם זאת, במשרד קוראים לציבור הרחב לדווח בכל מקרה שבו עולה חשד לתופעות לוואי בבעל חיים שחוסן נגד כלבת בתרכיב המדובר. ניתן לבדוק אם הכלב שלכם קיבל את התרכיב המדובר באמצעות הרישום בפנקס החיסונים או בפניה אל הווטרינר המחסן.

הווטרינרים קוראים להקפיא את השימוש בחיסונים

אתמול פרסם ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית פוסט בפייסבוק ובוא הוא קורה "להקפיא את השימוש בחיסוני הכלבת החדשים".

"בהמשך לדיונים וחוסר הבהירות ברשתות החברתיות סביב חיסוני הכלבת החדשים, קורא ד"ר חיליק מרום, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית, למשרד החקלאות לשקול את הקפאת השימוש בתרכיבים החדשים עד לסיום בחינה יסודית בנוגע לתגובות לתרכיב ולסיכון הקיים בתרכיב החדש", לשון הפוסט של הארגון.

על פי הודעת הארגון, "ד"ר מרום מציין שאכן התקבלו מספר דיווחים על בעלי חיים שהציגו תגובת יתר לחיסון ואף דווחו על מספר מקרים בהם נאלצו בעלי חיים להתאשפז".

ד"ר מרום מוסיף: "בקשת הארגון להקפאת השימוש בתרכיב ובדיקה היא פועל יוצא לעובדה שיש לווטרינרים חובה גדולה לבריאות הציבור במתן תרכיבי הכלבת, ומצד שני חובה בשמירה ודאגה לבריאות ולרווחת חיות הבית והקהילה".

הרופאים מנסים להרגיע

בינתיים, כאשר כל הרשת סוערת בעקבות הפרסומים האלה, המרפאות הפרטיות מנסות להנמיך את גובה הלהבות, ולהסביר את הפרשה.

"גלעד ודניאל מרפאה וטרינרית", שנמצאת בתל אביב, פורסם בדף הפייסבוק פוסט בנושא. "זהו תרכיב חדש בארץ, אך מצוי בשימוש נרחב בארצות הברית ובאירופה כבר כמה שנים", נכתב בדף המרפאה, "אנחנו הוטרינרים הפרטיים מקבלים את חיסוני הכלבת מהעירייה, לא ניתן לקנות חיסוני כלבת מהספקים בארץ, כך שכולנו משתמשים באותו תרכיב עבור חיסוני הכלבת של כלבי הבית שלכם".

במרפאה מדגישים כי "נכון להיום, החיסון של חברת MSD הינו החיסון היחידי בארץ".

עוד מוסיפים גלעד ודניאל כי "בחודש האחרון חוסנו במרפאתנו למעלה מ-200 כלבים בתרכיב המדובר ללא כל תופעות לוואי רציניות. נרשמו מעט מאוד מקרים בהם נצפו כאב או אי נוחות במקום הזרקת החיסון שחלפו זמן קצר לאחר מכן".

יחד עם זאת, הם לא מתעלמים מהדיווחים השונים בארץ, ומציינים כי "בקרב הווטרינרים בארץ דווחו מספר מקרים של תופעות לוואי חמורות ו/או חריגות ומקרים אלו נבחנים כרגע לעומק".

במרפאה מדגישים כי לא ברור אם מדובר בקבוצה ספציפית של בקבוקי חיסון שאינם תקינים, או שתופעות הלוואי השונות נגרמו בשל סיבה אחרת.

במרפאה הווטרינרית ממליצים למי שמחסן את כלבו להישאר במרפאה עוד חצי שעה לאחר מתן החיסון, על מנת שניתן יהיה לוודא שלא מתפתחות תופעות לוואי כאלה או אחרות.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני