מהפכה: חיסון כלבת יינתן רק פעם בשנתיים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) פה אחד את הצעת תקנות הכלבת של משרד החקלאות הקובעות שחיסון כלבת יינתן אחת לשנתיים במקום אחת לשנה כנהוג כיום.

השינוי נעשה בעקבות תיקון להצעת תקנות הכלבת שהגיש משרד החקלאות, במסגרת התוכנית של המשרד לצמצם את הנטל הרגולטורי.

על פי התיקון, חובת החיסון תחול מגיל שלושה חודשים. החיסון הראשון יורכב משתי מנות שיינתנו בהפרש של חודש עד שלושה חודשים, בעוד המנה השניה נחשבת לחיסון דחף.

עוד אושר בוועדה כי רופא וטרינר עירוני יוכל להתיר החזקה של כלב ללא חיסון לתקופה של עד שלושה חודשים. מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, או מי שיוסמך על ידו, יהיה רשאי להתיר החזקה לתקופות של עד 3 שנים בכל פעם, אם חיסון הכלב יהיה לא יעיל או שיגרום לפגיעה ממשית בבריאות הכלב.

תיקון זה אושר בהתאם להמלצות הוועדה הבין-משרדית לבחינת פרוטוקול חיסון הכלבת בישראל מנובמבר 2016, שמצאו כי חיסון כלב בשני חיסונים ראשונים, מהווים רמת נוגדנים מיטבית ולכן, יש לחסן לאחר מכן אחת לשנתיים. בהתאם, תוקנו התקנות, וקבעו כי לאחר ביצוע שני חיסונים ראשונים לכלב, יש לבצע חיסונים נוספים בתדירות של אחת לשנתיים.

התקנות שאושרו היום, ייכנסו לתוקף בחודש אפריל הקרוב.

מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר תמיר גשן: "אישור התקנות מסכמות עבודה משרדית כוללת שנמשכה שנים ומהווה צעד חשוב אשר מביא להקלה משמעותית בנטל על בעלי הכלבים בכל הקשור בעלויות החזקתם, דבר אשר יעודד אימוצי כלבים, ובד בבד יוריד את העומס החיסוני שאינו נדרש על הכלבים, וישפר את איכות חייהם"

כלבת היא מחלה מסוכנת, חשוכת מרפא, שגורמת למוות בקרב בני אדם ובעלי חיים. המחלה מועברת בעיקר בנשיכה או במגע עם בעל חיים נגוע, והיא ניתנת למניעה כמעט בכל המקרים בעזרת שילוב של חיסונים ופיקוח. כ-90% מהאנשים בעולם שמתו ממחלת הכלבת, ננשכו על ידי כלבים נגועים במחלה.

על כן, ההתחסנות לכלבת היא חובה וחיונית לשמירה על בריאות הציבור ועל רווחת בעלי החיים בישראל.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני