בעקבות המלחמה: קריאה לא להוציא כלבים משטחי הרשות הפלסטינית ועזה

משרדי החקלאות והבריאות קוראים לציבור להימנע מהכנסת כלבים משטחי הרשות הפלסטינית, מעזה ומגבול הצפון אל תוך שטח ישראל.

לדברי המשרדים, הכנסת כלבים בלי אישור ובצורה שאינה מוסדרת וחוקית, עלולה להוביל להפצה של מגוון מחלות, ובהן כלבת, זניבן הכיס (אכינוקוקוס), לישמניה, עכברת, סקביאס ומחלות נוספות.

משרד הבריאות מבקש כי אם אדם נחשף, נשרט או ננשך ע"י חתול או כלב חשוד, יש לשטוף את מקום הנשיכה באופן מידי במים וסבון, ולפנות ללא דיחוי ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו על מנת לשקול מתן טיפול מונע לאחר החשיפה. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.

משרד החקלאות קורא לציבור להגיע לכלביות רשויות מקומיות ועמותות למען בעלי חיים ולאמץ כלבים וחתולים על מנת להציל בעלי חיים ממוות או חיים בייסורים בכלוב, וכן על מנת לפנות מקום בכלביות.

משרדי החקלאות והבריאות ממליצים לאמץ כלבים וחתולים רק מעמותות מוסדרות, וזאת רק לאחר שעברו בדיקה רפואית מקיפה, טופלו וחוסנו כנגד מחלות.

במשרד החקלאות מציינים כי בהעדר גדר בין עזה לישראל, הכלבים ממשיכים לעבור לתוך ישראל. היקף אוכלוסיית הכלבים שחדרה לאזור מערב הנגב מוערך בכ-5,000 כלבים.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני