האם כלב יכול לסייע בהקניית ערכי אחריות לילדים?

מחקרים רבים מראים כי נוכחותו של כלב בחייהם של ילדים מביאה עמה לא רק בן בית נוסף שהוא חבר נאמן מאין כמוהו, אלא גם משפיעה על התפתחותם הרגשית.

למעשה, הידעתם שכלבים בשיאם מגיעים לרמת הבנה של ילד בן 4? דבר זה מאפשר להם ליצור קשר מדהימים עם בני אדם, להבין אינספור מילים וכל שכן לגעת ברמה הרגשית בפעוטות וילדים באופן שאנו המבוגרים כמעט ולא נוכל לתפוש.

אימוץ בן בית חדש

ראשית כל, נאמר כי אל לכם לאמץ כלב ולו רק לצורך זה בלבד. אימוצו של כלב משמעו הכנסת בן בית נוסף לכל דבר ועניין, והדבר מגלם עמו אחריות רבה ואהבה הדדית שאין לה סוף.

בעת שאתם בוחרים לאמץ כלב לביתכם, הרי שאתם מעניקים לילדיכם ולכם מקור של אושר, של תמימות ואהבה. מחקרים מראים כי נוכחותו של כלב וליטוף למספר דקות ביום, מפחיתים מתחים וסטרס.

ברצותכם להכניס בן בית חדש, אתם למעשה זוכים ליתרון מסוים שבהחלט יכול לסייע בהקניית ערכי אחריות, אך הוא וודאי לא צריך להיות הסיבה המרכזית.

כיצד מתעלים את נוכחות הכלב להקניית ערכי אחריות?

זוהי אם כן השאלה הנכונה יותר.

במידה ויש לכם כלב, הרי שתוכלו להיעזר בו רבות על מנת שהוא יאפשר לכם ללמד את ילדיכם כבר מגיל צעיר על הערך החשוב שבלקיחת אחריות ובביצוע מטלות עבור כלל הדיירים.

רגע לפני שאתם קופצים אל המשימה, דעו שישנן דרכים לעשות זאת נכון. אל תמהרו להפוך את המטלה למטלה, הראו לילד כי מדובר בזכות אדירה. הזכות לדאוג לכלב, לגדל אותו ולטפחו. הראו לילדיכם כי מדובר במשימה של אדם בוגר שעתה גם הם יכולים לעשות לבד.

התחילו בדברים הקטנים דוגמת שימת אוכל לכלב, כמובן בגיל בו לא יעלה החשש שמא ילדיכם יבלע אוכל של חיות וחלילה יסכן את עצמו. או במידה ומדובר בכלב עדין או כלב קטן שאיננו מושך, הרי שילדיכם יכול להחזיק את הרצועה מפעם לפעם בעת שאתם לוקחים אותו לסיבוב בשכונה.

שיפור מיומנויות חברתיות

נוכחותם של כלבים יכולה לסייע במגוון רחב של היבטים נוספים.

האינטראקציה עם הכלב מעודדת את טיפוחה של אינטליגנציה רגשית ואמפתיה. בנוסף הסביבה הניטרלית והמקבלת של הכלב שאיננה שופטת בחומרה או מתייחסת בשלילה, מאפשרת לילד ליהנות מסביבה פתוחה ונהדרת בה הוא מבטא עצמו עם בעל חיים המחזיק בכושר ביטוי בלתי מבוטל.

נוסף לכל אלו, נוכחותו המרגיעה של הכלב, יש בה כדי לסייע רבות לילדים עם נטיות להתקפי זעם ובכך לסייע להורים בהתמודדות עם אתגר נוסף ומשמעותי.

לסיכום

על אף כל היתרונות שצוינו מעלה, נבקש להדגיש כי אימוץ כלב הוא איננו דבר מה שצריך לנבוע רק עבור הילד. הוא מוכרח להיות עבור הכלב עצמו, עבור כל בני הבית, מתוך רצון אמיתי וכנה להוסיף בן בית חדש ומדהים אל ביתכם.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני