"זה החיסכון שלי – אל תרמה אותי": נוכלי הכלבים עקצו 1,500 שקלים מאם חד-הורית

ליאורה רצתה להפתיע את בתה ליום הולדתה. היא מגדלת ארבעה ילדים ושני כלבים, ורצתה לשמח את כלת יום ההולדת. כשראתה מודעה לקניית כלב במחיר זול באחת הקבוצות בפייסבוק - היא לא היססה. לאחר יומיים של העברות כספים והתכתבויות, הבינה ליאורה שנפלה לתרמית
אישור על העברת כספים

ליאורה סלם רצתה להפתיע את בתה לרגל יום הולדתה. היא מגדלת לבדה ארבעה ילדים ושני כלבים, ורצתה להרחיב את המשפחה כדי לשמח את כלת יום ההולדת. כשהיא ראתה מודעה לקניית כלב פומרניין במחיר זול באחת מקבוצות אוהבי הכלבים בפייסבוק – היא פנתה מיד למפרסמת. לאחר יומיים של העברות כספים ותכתובות רבות, הבינה ליאורה שהיא נפלה בתרגיל עוקץ – וככל הנראה לא תראה יותר את הכספים ששילמה.

מיד בשיחה הראשונה עם המפרסמת, הוסבר לליאורה כי מדובר בכלב שנמצא בידי חברת ספנות, ועליה לשלם כדי שהוא יועבר אליה. "היא אמרה שכרטיס הטיסה יעלה 800 שקלים, ואחרי שאשלם יביאו לי את הכלב", סיפרה ליאורה למגזין כלבים, "הסכמתי, ואמרו לי שיפנה אלי מישהו מחברת הספנות שיגיד לי לאן להעביר את הכסף". היא ציינה כי אחרי זמן קצר פנה אליה אדם זר, והיא ביצעה העברה של הכספים בדואר כפי שביקש. לאחר כשעה, ליאורה קיבלה אישור שהכסף נמשך – בקמרון.

אישור על העברת כספים
אישור על אחת מהעברות הכספים (צילום: באדיבות ליאורה סלם)
ההעברה השנייה (צילום: ליאורה סלם)

"בכל הזמן הזה ניסיתי להגן על עצמי כמה שרק יכולתי. ביקשתי שישלח לי תמונות של הכלב", סיפרה, "הוא שלח לי לתמונות, ולאחר מכן סיפר שכדי להעביר את הכלב, יש להחליף את הכלוב שלו לכלוב אחר, ממוזג". הוא דרש מליאורה לא פחות מ-1,500 שקלים נוספים כדי להחליף את הכלוב, אך בעקבות ההתעקשות שלה, הוא הוריד את המחיר ל-700 שקלים. "שילמתי את 700 השקלים, הודעתי לו, ואחרי שעה הכסף נמשך", ציינה.

הפרופיל שפרסם את המודעה. בינתיים הוא הוסר (צילום מסך מפייסבוק)

בסופו של דבר, אותו איש זר טען כי הכלב פספס את הטיסה, וכי יש צורך בעוד אלף שקלים. לאחר דין ודברים הוא הסכים לרדת ל-500 נוספים, אך ליאורה דרשה לבטל את העסקה ולקבל את כספה חזרה. לצערה, היא לא ראתה אפילו שקל אחד מהכסף שהעבירה לנוכלים. "אמרתי לו 'אני נותנת לך את החיסכון שלי – אל תרמה אותי, זה יום ההולדת של הילדה שלי!'", אמרה ליאורה בכאב. הדברים שלה לא נפלו על אוזן קשבת.

אחת התמונות ששלחו הנוכלים אל ליאורה, כדי לשדר אמינות (צילום: באדיבות ליאורה סלם)

ליאורה הסבירה שבכל הזמן הזה, כל ההתכתבויות נעשו בוואטסאפ, והעברית של הנוכלים הייתה קלוקלת. למעשה, נראה שמדובר בעוקץ שיטתי שחוזר על עצמו, כאשר נוכלים מפרסמים כלבים גזעיים שנמצאים כביכול מחוץ לארץ, ומי שמעוניין בהם צריך להעביר כספים לחו"ל כדי לשלם על ההעברה לישראל.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני